|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با حضور نمایندگان شرکت اتریشی سامر و با همکاری دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت انجام شد:

برگزاری سمینار شیوه های نوین پایش لحظه ای آب های سطحی و زیرزمینی

با همکاری دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت و با حضور نمایندگانی از شرکت اتریشی سامر (sommer) سمینار شیوه های نوین پایش لحظه ای آبهای سطحی و زیرزمینی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران،  "حسن برنا" مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت در این نشست ضمن خوشامدگویی به مدعوین با بیان اینکه آگاهی از میزان آبدهی رودخانه ها به ویژه در زمان سیلابی  شدن از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: اندازه گیری میزان آبدهی رودخانه با استفاده از دستگاه های سنتی بسیار سخت و خطرناک می باشد . امروزه در کشور های پیشرفته با توجه به مخاطرات اندازه گیری دبی رودخانه ها به روش دستی ، از دستگاه های نوین الکترونیکی استفاده  می شود.

در ادامه  این سمینار، "مایکل سامر"   نماینده شرکت  SOMMER  ضمن معرفی دستگاه های نوین سنجش آبدهی ، در خصوص دستگاه های دیتالاگر دبی سنج غیر تماسی،  بیان کرد: این دستگاه ها  با استفاده از تکنولوژی رادار ،امواج اولتراســــونیک و مواد ردیاب( فلورسنت ، نمک و ..) توانایی ثبت ارتفاع آب رودخانه ، اندازه گیری سرعت آب و در نهایت آبدهی لحظه ای  را دارا می باشند. این دستگاه ها با توجه به شرایط رودخانه از نظر عرض ، عمق و سرعت آب  از روش های متفاوتی برای اندازه گیری ارتفاع و سرعت آب رودخانه استفاده می کنند و با معرفی مقطع عرضی رودخانه به نرم افزار پشتیبان این دستگاه ها ، امکان محاسبه آبدهی لحظه ای نیز فراهم  می شود.

وی همچنین افزود: این دستگاه ها دارای دیتالاگر داخلی بوده و  قابلیت ثبت و ذخیره داده های لحظه ای و ارسال آنها بر روی سرور مستقر در مرکز پردازش را  دارا می باشند .

نماینده شرکت  SOMMER   در ادامه  دستگاه دبی سنج مدل RQ-30 COMPACT SYSTEM را  از جمله دستگاه های غیر تماسی دانست و گفت:  این دستگاه دارای مزایایی از قبیل عدم نیاز به تعمیرات و نگهداری، عدم نیاز به عملیات ساختمانی زیر ساخت، قابلیت کارکرد در شرایط سیلابی، امکان استفاده از باتری خورشیدی به عنوان منبع تغذیه ، قابلیت سنجش در مناطق دارای مقادیر زیاد علف ها و گیاهان آبزی و نیز قابلیت سنجش در رودخانه هایی که دارای نوسانات جزر و مدی هستند،می باشد.

وی تاکید کرد: دستگاه RQ-30 D  نیز برای جهت اندازه گیری میزان دبی در رودخانه های بسیار عریض و جریانات آبی دارای سرعت همگن مناسب می باشد.

سامر، از جمله قابلیت های این دستگاه را فاقد نیاز به تعمیرات و نگهداری و مقاوم در برابر جریان های سیلابی عنوان و تاکیدکرد:  قابلیت ثبت و تشخیص  مستقیم و اثرات پسماندها ، قابلیت سنجش دبی در آب هایی با کدورت بالا و نیز امکان استفاده از خروجی mA20 -4   به صورت انتخابی از دیگر مزایای این دستگاه  به شمار می رود.

نماینده شرکت SOMMER با اشاره به اینکه  دستگاه دبی سنج غیر تماسی RQ-30/RQ30a   به منظور استفاده در کانال های رو باز و رودخانه ها با استفاده از تکنولوژی راداری  به کار می رود، یادآور شد: این دستگاه عدم نیاز به تعمیرات و نگهداری، امکان استفاده از باتری خورشیدی به عنوان منبع تغذیه،  قابلیت کارکرد مداوم حتی در شرایط سیلابی، قابلیت سنجش در مناطقی را که دارای مقادیر زیاد علف ها و گیاهان آبزی هستند، را دارا می باشد.

وی افزود: سنسور را می توان به راحتی بر روی پل ها ،دیوارها و سقف کانال های باز یا سربسته نصب نمود و این دستگاه پروفایلکننده راداری  به نام RP-30   داردکه قابلیت اندازه گیری پروفایل سرعت سطحی بر روی رودخانه ها را به صورت پرتابل دارا بوده و برای کاربرد در شرایط سیلابی بسیار مناسب می باشد.

سامر در خصوص سنسور راداری غیر تماسی به نام  RL 15/35   که  جهت اندازه گیری سطح) (level آب مورد استفاده قرار می گیرد،تاکید کرد: این دستگاه محدوده اندازه گیریm 35m /15 را سنجیده و دارای قابلیت  طراحی کوچک و زیبا، عدم تاثیر شرایط متغیر جوی و محیطی بر دستگاه،  امکان تجمیع داده ها از دستگاه های موجود قبلی را دارا است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه دستگاه دبی سنج مدل RG -30L   قابلیت  اندازه گیری دبی توسط تکنولوژی نوین راداری (مقدار سطح و پروفایل مقطع عرضی باید بصورت جداگانه به دستگاه وارد شود) را دارا می باشد، گفت: این دستگاه ارتفاع سایت های اندازه گیری موجود با اضافه کردن سنسور سنجش سرعت سطح و قابلیت سنجش دبی در آب های دارای کدورت بسیار بالا  و بسیاری دیگر از موارد را دارد.

 وی در ادامه درباره ویژگی دستگاه دبی سنج پرتابل مدل TQ-Tracer عنوان کرد: این دستگاه  دارای سیستم پرتابل اندازه گیری میزان دبی به نام TQ-Tracer   با مدل های TQ-F  و TQ-S   بوده و  قابلیت اندازه گیری دبی به صورت پرتابل و بسیار ساده ، مناسب برای جریان های آبی سریع  و آشفته و یا مکان هایی که دسترسی به آن مشکل بوده را دارد.

 

نماینده شرکت SOMMER مدل دیگر دستگاه های  پایش لحظه ای آب های سطحی را فلومترهای سری SQ دانست و گفت:  فلومترهای سری SQ    دارای ویژگی هایی همچون توانایی اندازه گیری غیر تماسی به صورت آنلاین و پیوسته ، میزان سرعت جریان (فلو) ، سطح و دبی سیستم های فاضلاب ، مجراها (داکت ها) ، لوله های فاضلاب نیمه پر ( لوله هایی که هیچ وقت از  ظرفیت کامل آنها استفاده نمی شود) و دیگر کانال های صنعتی مربوط به فاضلاب و پساب های صنعتی و غیر صنعتی  می باشند.

وی ادامه داد: دستگاه های دیتالاگر سطح سنج درون چاهی که با استفاده از سنسور های فشاری  قابلیت اندازه گیری، ثبت  و ذخیره سطح آب درون چاه را دارا می باشند  و با استفاده از دیتالاگر اطلاعات را می تواند به صورت آنلاین ارسال نماید . از جمله  ویژگی های این دستگاه طول عمر باتری آن می باشد که بالغ بر دو سال می تواند سیستم را پشتیبانی نماید.

وی با بیان اینکه دستگاه های دیتالاگر برف سنجی از مجهزترین دیتالاگر این نوع بوده و  قابلیت اندازه گیری عمق برف و میزان تراکم وآبداری برف را دارد، تصریح کرد: این دستگاه قابلیت پیش بینی بهمن و استفاده از برآورد سیلاب معادل را در زمان بارندگی نیز دارد  و در کنار این دستگاه همچنین دستگاه های دیتالاگر هواشناسی دارای سنسور های  بارش , دما , رطوبت , سرعت و جهت باد , تشعشع و غیره می باشد .

 گفتنی است، شرکت پارس ایمن تجهیز میهن در زمینه تهیه و نصب  سیستم های کنترل کمی و کیفی آب و فاضلاب نیز در استان های تهران ، کرمان ، گیلان ، کردستان ، تبریز ، سمنان و  مازندران  فعالیت داشــــــــته و دارای نمایندگی انحصاری از کمپانی های SOMMER و KISTERSو MANTECH  می باشد.

 قابل ذکر است، سمینار فوق با همکاری شرکت پارس ایمن تجهیز، نمایندگان شرکتSOMMER  از اتریش،کارشناسان دفتر مطالعات شرکت مدیریت منابع آب ایران ، مدیران و کارشناسان شرکت های آب منطقه ای تهران ،کردستان ، گیلان ، مازندران ، مرکزی و شرکت آب و برق خوزستان در سالن کنفرانس شرکت برگزار شد.

کد خبر: 1691
  تاریخ خبر : 3 خرداد 1396
 الهامی منش
 1887
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 66
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 25,011
  • بازدید دیروز : 15,463
  • کل بازدید : 9,719,115
  • آخرین به روزرسانی : 6 اردیبهشت 1403 00:04:30
  • شناسه IP شما : 18.119.253.93

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751