|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با حضور مسوولان و جمع پرشوری از همکاران عزادار؛

تجمع بزرگ عاشورائیان آب منطقه ای و آبفای استان تهران برگزار شد

آیین تجمع عاشوراییان حوزه آب استان تهران که هر سال پیش از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در محل تالار آبگینه شرکت برگزار می شود، امسال نیز با شکوه تر از گذشته و با حضور مدیران عامل شرکت‏های آب و فاضلاب کشور، آب منطقه ای و آبفای استان تهران و همچنین با حضور جمع کثیری از مدیران و پرسنل این سه شرکت و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) روز چهارشنبه 29 مهرماه 94 برگزار شد.

آیین تجمع عاشوراییان حوزه آب استان تهران که هر سال پیش از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در محل تالار آبگینه شرکت برگزار می شود، امسال نیز با شکوه تر از گذشته و با حضور مدیران عامل شرکت‏های  آب و فاضلاب کشور، آب منطقه ای و آبفای استان تهران و همچنین با حضور جمع کثیری از مدیران و پرسنل این سه شرکت و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) روز چهارشنبه 29 مهرماه 94 برگزار شد. 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، در این آیین، حجت الاسلام «محمدتقی عبدوس» با اشاره به موضوع حق امام و اینکه امام چه حقی بر گردن انسان‏ها دارد، گفت: در اینکه امام حقی بر گردن انسان دارد شکی نیست، در دعای ندبه می فرماید که خدایا کمک کن تا حقی که امام زمان بر گردن من دارد ادا نمایم.

 

وی تصریح کرد: اولین حق امام بر گردن ما حق هدایت است، به این معنی که هم اکنون که 1426 سال است که پیامبر اکرم (ص) از دنیا رفته است طی این تاریخ طولانی امام است که ما را هدایت کرده و اگر امام نبود ما خدا را نمی شناختیم و قرآن را نمی دانستیم. 263 بار واژه هُدا در قرآن آمده است. در شبانه روز 44 بار در نماز جمله اهدا الصراط المستقیم را بیان می کنیم. این مساله و این هدایت را که سال پس از پیامبر هنوز ادامه دارد را چه کسی یاد داده است؟ به طور قطع امام. چیزی بالاتر از هدایت نداریم و در واقع تمام ارزش ما انسان ها به هدایت است.

 

وی ادامه داد: دومین حق امام حق قرابت یا نزدیکی است. وقتی حضرت رسول (ص) از مکه به مدینه هجرت نمودند، مسلمانان به استقبال ایشان آمدند. قرار گذاشتند تا دو کار را برای جبران زحمات پیامبر خدا انجام دهند.اول اینکه اسم شهرشان را به نام پیغمبر از یثرب به مدینه الرسول تغییر دادند که اکنون مدینه نام دارد. دوم اینکه هر یک از مسلمانان مدینه وسایل یا مایملکی که داشت را برای حضرت آورد و خداوند  متعال نیز آیه 23 سوره شورا را در همین رابطه نازل فرمود که پیغمبر به مردم بگو من برای هدایت شما از شما مزد نمی خواهم، بلکه مزد پیغمبر از نظر خداوند، دوست داشتن نزدیکان اوست.

 

وی همچینن یادآور شد: پیغمبر در همان حال فرمود که مضمون این آیه در حال حاضر چهار نفر از جمله علی (ع)، فاطمه (س)، حسن (ع) و حسین (ع) است و کسانی که پس از من و این چهار نفر در آینده سیره و سنت مرا ادامه خواهند داد این ها نیز نزدیکان من هستند. به همین دلیل امام زمام (عج) هم که تشریف فرما شوند خواهند گفت که من حقی بر گردن شما دارم و مردم باید این حق را ادا نماییم.

 

حجت الاسلام عبدوس در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در دهه اول محرم اگر بخواهیم چگونگی ادای حق امام حسین (ع) را بیان کنیم باید به سه رابطه انسان با امام اشاره نماییم. نخست اینکه رابطه اعتقادی برقرار نماییم. باید توجه کنیم که دوازده نفر امامان ما از سوی خداوند متعال منصوب شده اند. در مساله غدیر خم پیامبر (ص) فرمود که علی (ع) منصوب خدا است و به امر خداوند متعال به درجه امامت نائل شده است. پس اعتقاد به امامت دوازده امام نخستین گام است.

 

وی تصریح کرد: دومین رابطه با امام رابطه عاطفی است که باید پس از خداوند و پیغمبر او، بیش از دیگران امام را دوست داشته باشیم. کاری که یزید بن معاویه در ایام محرم و در برابر امام حسین (ع) کرد تخریب و محو همه مال و اموال و خانواده امام حسین (ع) بود. پس هر 44 خیمه ای که در کربلا وجود داشت را به آتش کشیدند و هرچه در آن بود را غارت کردند و خانواده امام را یا شهید کردند و یا به اسارت بردند. اما شیعه در این زمینه چه کرد؟ مسجد ساخت و در کنار هر مسجد خانه ای برای امام حسین (ع) بنا کرد به نام حسینه که همچنان و پس از قرن ها پابرجا است و این همان رابطه عاطفی است. 

 

وی در پایان، با اشاره به سومین رابطه با امام گفت: سومین مساله، رابطه عملی با امام است. خدا امام را فرستاده تا به ما درس زندگی و اخلاق و عشق یاد بدهد، رحم، انصاف، برخورد با خانواده، عدل و درستی و ... از جمله همین اخلاق امام است که باید یاد بگیریم و این رابطه سوم با امام برای انسان های امروز سخت است و باید تلاش کند تا در این مسیر گام بردارد. عشق و محبت را از امام حسین (ع) یاد بگیریم. یاران امام برای صحبت با او جملات زیبا و خالصانه و کرامت مدار استفاده می کردند. اما متاسفانه امروز این اخلاق حسنه و کرامت های انسانی که امامان ما در طول سال های طولانی به انسان ها یادآوری کرده اند، کمرنگ شده است که باید در جهت رفع آن و ایجاد رابطه عملی با امام تلاش جدی نماییم.

 

در این آیین، حرکت دسته عزاداران حسینی در فضای شرکت های آبفا و آب منطقه ای، برگزاری عزاداری امام حسین (ع) و توزیع نذری بین همکاران به همت امور دینی و فرهنگی شرکت برپا شد.

کد خبر: 1220
  تاریخ خبر : 3 آبان 1394
 کاربر روابط عمومی
 975
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 83
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 253
  • بازدید دیروز : 32,460
  • کل بازدید : 9,726,817
  • آخرین به روزرسانی : 6 اردیبهشت 1403 00:04:30
  • شناسه IP شما : 3.141.2.96

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751