|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون حفاظت و بهر ه برداری شرکت عنوان کرد:

حوزه حفاظت و بهره برداری شرکت نیازمند پشتیبانی و توجه جدی است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت با تاکید بر وظایف این حوزه در بخش های گوناگون گفت: حوزه حفاظت و بهره برداری شرکت نیازمند توجه جدی و پشتیبانی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمدرضا خانیکی" امروز(شنبه) در نشست مدیران حفاظت و بهره برداری با مدیر عامل شرکت، با اعلام  این مطلب اظهار کرد:  شرکت آب منطقه ای تهران در این حوزه همچون سال های گذشته عملکرد بسیار در خشانی داشته چنانچه  این معاونت به عنوان معاونت برتر مورد تقدیر  قرار گرفت  و در بخش اجرای  طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی  نیزموفق به کسب رتبه اول در میان سایر شرکت های آب منطقه ای گردید.

وی با اشاره به اینکه نصب کنتورهای هوشمند فهام از جمله تکلیف های این طرح می باشد، تصریح کرد:  از ابتدای اجرای این طرح 400 کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی نصب شده است که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال  جاری این میزان را به 2000 کنتور برسانیم.

خانیکی همچنین تاکید کرد: اصلاح و تعدیل پروانه چاه های کشاورزی در دشت های پایلوت استان تهران و نیز تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز  با سرعت بیشتری در حال انجام است. همچنین  از ابتدای سال تاکنون 152 دستور قضایی در خصوص آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها صادر شده است که با انجام این موارد اصلاح و ساماندهی شهر تهران انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه 2500 کیلومتر مسیل و رودخانه در استان تهران وجود دارد، خاطر نشان کرد:  760 کیلومتر از نقشه های حریم و بستر رودخانه های استان در سامانه کاداستر  تاکنون به اداره ثبت استان تحویل داده شده است که با  انجام این عملیات ساماندهی رودخانه ها  به نحو شایسته ای انجام گرفت.

معاون حفاظت و بهره برداری اقدام شایسته دیگر در حوزه حفاظت و مهندسی رودخانه ها را  انعقاد تفاهم نامه ساماندهی با شهرداری تهران دانست و گفت: با بستن این قرارداد شرکت وارد فاز اجرایی ساماندهی شده است که با این مشارکت حریم و بستر رودخانه های تهران حفاظت می شود.

خانیکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد طرح جلوگیری از آلودگی آب شرب به عنوان زیر مجموعه  حفاظت بیان کرد: پایش هدفمند و نمونه برداری از آب ازمهم ترین کارهای این بخش قلمداد شده که البته هزینه نگهداری و بهره برداری از ایستگاه های پایش آنلاین آب همواره یکی از چالش های این دفتر به شمار می رود.

وی ادامه داد:  قلع و قمع تصرفات، جمع آوری پسماندهای جامد و زباله از دریاچه سدهای لتیان، ماملو و امیرکبیر در حوزه آب شرب و تجهیز آزمایشگاه ها از دیگر فعالیت های این دفتر می باشد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت در خصوص دفتر تاسیسات  آبی و برقابی شرکت، افزود:  عملکرد سال 94 این دفتر نسبت به سال گذشته بسیار شاخص بوده و نیروگاه های شرکت 71 درصد پیشرفت ریالی نسبت به سال قبل داشته است.

وی با اشاره به اینکه مجموع ورودی سدها نسبت به سال گذشته 27 درصد کاهش داشته است، گفت:  حجم کلی مخازن سدها تا تاریخ 15 دی ماه سال جاری 611 میلیون متر مکعب می باشد که  ورودی سدهای لتیان، امیرکبیر و طالقان در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

وی اقدام مهم و اساسی دیگر این حوزه را موضوع تجمیع قراردادها عنوان کرد و گفت:  با این امر علی رغم کمبود نیروی انسانی و تجهیزات توانستیم سدها را برون سپاری نماییم  که کوچکترین فعالیت سدها  در ذیل این قرارداد انجام  می شود.

خانیکی همچنین ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 383 هزار مگاوات ساعت تولید برق داشته ایم که در مقایسه با 274 هزار  مگاوات ساعت،  سال قبل  افزایش قابل توجهی را نشان می دهد. بر این اساس  درآمد حاصل از این میزان تولید برق تا پایان آذرماه سال جاری رقمی بالغ بر 225 میلیارد ریال است که حاکی از مدیریت بسیار شایسته در بخش بازار برق و  منابع آب می باشد.

خانیکی همچنین در خصوص تعمیرات خط انتقال آب شرب طالقان به بیلقان که در نوروز 95  انجام گرفت، خاطر نشان کرد:  این مهم که با گذشت 15 سال به ثمر نشست  و مورد تقدیر وزارت نیرو نیز قرار گرفت، حاصل تلاش های بی وقفه مهندسان متخصص شرکت می باشد که آب شرب کلان شهرهای تهران و کرج را تامین می کند.

"محمدرضا بختیاری " مدیر عامل شرکت نیز در ادامه با تایید سخنان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت با مهم دانستن حوزه حفاظت و بهره برداری فرایند این بخش را بسیار پیچیده عنوان کرد و گفت: این حوزه نیازمند دقت و تخصص بسیار بالایی است و همت عظیم مدیران را می طلبد.

وی سلیقگی عمل کردن در این بخش را آفت بزرگی عنوان و تصریح کرد: باید نگاه مان را در بسیاری از بخش ها تغییر داده تا بتوانیم با استفاده از امکانات و پتانسیل نیروی انسانی، شرکت آب منطقه ای تهران را به عنوان الگویی برای سایر شرکت ها قرار دهیم.

مدیرعامل همدلی وهمفکری تمامی همکاران را لازمه ارتقاء و پیشرفت شرکت دانست و یادآور شد: انگیزه  داشتن، قطعاً پیشرفت کاری را در پی خواهد داشت که این امر نیز به خودی خود موجبات تعالی شرکت را در تمامی زمینه ها فراهم می سازد.

بختیاری  در پایان با بیان اینکه شرکت داری با اداره شرکت تفاوت بسیاری دارد، در خصوص رفع چالش ها و مشکلات  اظهار امیدواری کرد: با  بهرهگیری از نیروی انسانی متخصص و کارآمد، پرداخت وام های ضروری و مسکن به کارکنان واجد شرایط و ایجاد تسهیلات رفاهی بتوان به رفع مشکلات پرسنل کمک کرده و  موجبات بالابردن انگیزه های آن ها را فراهم نمود.

 

کد خبر: 1536
  تاریخ خبر : 18 دی 1395
 کاربر روابط عمومی
 1326
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 80
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 16,517
  • بازدید دیروز : 15,463
  • کل بازدید : 9,710,621
  • آخرین به روزرسانی : 6 اردیبهشت 1403 00:04:30
  • شناسه IP شما : 18.222.37.169

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751