|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

همایش اقتدار حسینی با حضور بسیجیان صنعت آب و برق برگزار شد

وزیر نیرو ماموریت بسیج را فراتر از وظایف عادی خواند و گفت: یک فرد بسیجی نباید فقط به وظیفه عادی، روتین و اداری عمل کند بلکه باید براساس مسئولیت‌های اسلامی در هر جا و در هر زمانی انجام وظیفه کند. 

به‌گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران به نقل از پاون، مهندس "حمید چیت‌ چیان" روز سه‌شنبه (4 آذرماه 93) در همایش بسیجیان صنعت آب و برق با عنوان "اقتدار حسینی" که در محل نیروگاه طرشت برگزار شد، با بیان اینکه این تصور که دشمن تنها ازطریق حمله نظامی می‌تواند ما را مورد هدف قرار دهد، صحیح نیست، اظهار کرد: در همه مکان‌ها باید مراقب حمله‌ های اطلاعاتی، فرهنگی و سایبری دشمن بود. پنجم آذرماه سالروز صدور فرمان حضرت امام (ره) برای تشکیل بسیج است و این فرمان در شرایطی صادر شد که کشور ما در وضعیت سختی قرار گرفته بود؛ ابتدای انقلاب بود و نهادهای برخاسته از انقلاب هنوز دوام و استحکام لازم را پیدا نکرده بودند ضمن آنکه دشمنان از هر طرف کمر به نابودی انقلاب بسته بودند.

وزیر نیرو ادامه داد: امام در چنین شرایطی ایجاد بسیج مستضعفان را اعلام کرد و از مردم خواست تا تمام اقشار و لایه‌های اجتماع در صحنه دفاع از انقلاب و نظام حضور فعال داشته باشند. رویکرد امام به مردم و حضور جمعی آنان یک رویکرد ویژه‌ای بود که اگر سخنرانی‌های حساس و مهم امام را بررسی کنیم، خواهیم دید که این مطالب در گفتگو با عموم مردم بیان شده است.

وی با بیان اینکه امام (ره) معتقد بود فقط با حضور یکپارچه مردم و حمایت قاطبه آنان از انقلاب بدون مبارزه مسلحانه قادر به از بین بردن رژیم طاغوت هستیم، افزود: امام خطاب به مردم از آنان می‌خواست تا با حضور گسترده، سخت‌ترین مشکلات را برطرف کنند. وقتی که منافقین وارد فاز نظامی شدند، طرح‌های مختلفی را برای ترور مسئولان نظام اجرا کردند و اگر می‌خواستیم فقط با تکیه بر سازمان‌های اطلاعاتی نظامی و انتظامی با آنان برخورد کنیم، امکان ریشه‌کن کردن آنان در کوتاه‌مدت نبود.

چیت چیان با بیان اینکه آنچه که موجب شد منافقین ریشه‌ کن شوند، حضور گسترده مردم در صحنه بود، افزود: حضور مردم یعنی اینکه هر فردی در هر جایی که است، سرباز نظام و مدافع انقلاب باشد.

وی با بیان اینکه تاریخ دفاع مقدس از دید حضور مردم در جنگ به دو مرحله کاملا مجزا تقسیم می‌شود، تصریح کرد: در مرحله نخست تنها حضور نظامیان در جنگ بود که به پیشروی دشمن در خاک میهن اسلامی منجر شد اما در مرحله دوم حضور گسترده مردم بود و از زمانی که مردم به جبهه‌ ها روی آوردند و بسیج وارد کار شد، روند جنگ تغییر کرد و دشمن به عقب‌ نشینی از مواضع خود مجبور شد و سیر پیروزی‌ های پی‌ در پی رزمندگان در جبهه‌ ها رقم خورد.

وی با بیان اینکه حضور مردم دارای رمز و رازی بود که امام با نور حقی که داشت از آن مطلع بود و بر این اساس، حضرت امام (ره) در دوران دفاع مقدس و حل معضل‌های اجتماعی، به حضور گسترده مردم اعتقاد داشت، گفت: این حضور گسترده به یک الگوی تاریخی مبدل شد و این شجره طیبه تا به امروز همین راه و شیوه را ادامه داده است.

وزیر نیرو درباره بسیج نیز اظهار کرد: بسیج حضور به‌ هم پیوسته و انبوه اقشار و گروه‌ ها و آحاد جامعه برای دفاع از کیان اسلام، انقلاب و ایران مبتنی‌ بر عمیق‌ ترین و خالصانه‌ ترین احساس و اعتقادهای دینی و انسانی است. ما نیازمند بسیج هستیم تا دشمن هوای تجاوز به خاک میهن اسلامی را از سرش بیرون کند اما اگر دشمن حماقت کرد، وطیفه داریم تا با آمادگی کامل با وی روبرو شویم و آمادگی لازم را برای مقابله با انواع تهدیدها داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه اخلاص و هوشیاری و فداکاری از ویژگی‌ های بارز بسیج است و بسیج یعنی فراتر از وظیفه عادی و اداری عمل کردن، خطاب به بسیجیان گفت: کشور نیاز به خدمات شما دارد و من و شما باید با روحیه بسیجی خدمات خود را ارایه کنیم، زیرا عملکرد بسیجی باید با یک فرد عادی مجزا و متفاوت باشد.

عزت انقلاب حاصل تلاش رزمندگان بسیجی است 

معاون اشراف و امور راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این همایش گفت: عزت انقلاب حاصل تلاش رزمندگان بسیجی است. 

سردار سرلشکر "مصطفی ایزدی" اظهار کرد: آنچه که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم، این است که شهدای عرصه بسیج و دفاع مقدس بر عهد و پیمان بسته شده با خدا استوار ایستاده‌ اند و عزیزترین سرمایه وجودیشان را تقدیم کرده‌ اند. بسیج نقش ارزشمندی در انقلاب اسلامی، ایجاد نظام اسلامی، شکل‌ گیری کشور اسلامی و در پیشرفت کشور اسلامی دارد. 

وی با بیان اینکه از صدر اسلام که به حرکت‌ های بسیجی نگاه می‎ کنیم، تعداد کمی همراه بوده‌ اند اما این جمع اندک عنایت خدا را در پشت خود داشته‌ اند، گفت: پیام پیامبر اعظم (ص) بر مبنای تفکر بسیجی که به‌دنبال خارج کردن انسان از عبودیت بت و نیل به توحید بوده است، پیش رفته که نماد بی‌ بدیل آن صحنه خون‌ بار عاشورا است. در انقلاب اسلامی نیز همین انسان‌ ها از بطن مردم بلند شدند و با حرکت بسیجی نظام اسلامی را استقرار کردند. 

ایزدی تصریح کرد: اوایل انقلاب منافقان حرکت‌ های جدی جهت ایجاد مشکل و توطئه علیه نظام اسلامی داشتند اما این بسیج و مردم بود که توطئه‌ ها را با شکست مواجه کردند. 

وی با اشاره به سختی و دشواری‌ های رزمندگان اسلام در ساختن خاکریز در تنگه چزابه در طول جنگ تحمیلی، گفت: 190 قبضه توپ، تانک و خمپاره دشمن این سرزمین کربلایی را به آتش کشیدند و در برخی نقاط برای یک متر، 10 قبضه سلاح دشمن بر منطقه تمرکز داشت اما با ایستادگی رزمندگان، خداوند هدیه فتح‌ المبین را اعطا فرمود. ارتش عراق در آن دوران از حمایت شرق و غرب برخوردار بود اما نیروهای انقلاب اسلامی به اذن خداوند، این ارتش تا دندان مسلح را شکست داد. 

وی محور کار بسیج را صدق عنوان کرد و افزود: اگر تعداد نیروها کم اما صدق وجود داشته باشد، پیروزی حاصل می‌ شود. بنابه گفته امام خمینی (ره)، فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌ های اسلامی است که اگر ما در این راه متعهدانه به پیش برویم، یک بسیجی واقعی هستیم. 

ایزدی اظهار کرد: اگر انقلاب اسلامی مرحله به مرحله پیشرفت کرد، بر مشکلات فائق آمد و انقلاب در دنیا عزت دارد به‌ طوری که قدرت‌ های شرق و غرب در قالب 1+5 در مقابل ایران می‌ نشیند، حاصل تلاش رزمندگان بسیجی است. حضور قاطعانه در لبنان، سوریه و عراق از تفکر بسیجی ناشی می‌شود. 

وی در پایان هشدار داد: دشمن با تمام قوا وارد صحنه شده است و ازطریق شبکه‌های ماهواره‌ای، شبیخون فرهنگی شبکه‌های اطلاعاتی و مخدوش کردن اتحاد امت اسلامی درصدد ضربه‌زدن به نظام اسلامی است و از طرف دیگر انقلاب از جهات مختلف در حال پیشرفت است.

گفتنی است، همایش اقتدار حسینی با حضور بسیجیان صنعت آب و برق از جمله بسیجیان ستادی، سدها و امورات شرکت آب منطقه ای تهران در محل نیروگاه طرشت و با حضور وزیر نیرو و معاونان و دیگر مسوولان صنعت آب و برق برگزار شد. همچنین در پایان این مراسم از پایگاه مقاومت بسیج سد لتیان به عنوان پایگاه نمونه این صنعت تقدیر شد.

کد خبر: 835
  تاریخ خبر : 5 آذر 1393
  آخرین به‌روزرسانی : 8 آذر 1393
 پرسنل شرکت
 800
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 88
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 15,275
  • بازدید دیروز : 10,764
  • کل بازدید : 9,693,916
  • آخرین به روزرسانی : 6 اردیبهشت 1403 00:04:30
  • شناسه IP شما : 18.116.118.198

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751