|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

زنگوئی: 15000 مترمربع از بستر رودخانه کند شمیرانات رفع تصرف شد

مدير اداره منابع آب شمیرانات از آزادسازي 15 هزار مترمربع از اراضي تصرف شده بستر و حريم رودخانه كند از انشعابات رودخانه جاجرود و مسیلهای مجاور آن از توابع لواسانات خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، مهندس "حسين زنگوئي" امروز (چهارشنبه) با اعلام اين خبر اظهار كرد: در ادامه تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه ها و در راستاي اجراي قانون توزيع عادلانه آب، روز دوشنبه و سه شنبه هفته جاری (3 و 4 آذرماه 93) اين امور با اخذ احكام قضايي و هماهنگي نيروهاي انتظامي منطقه اقدام به آزادسازی 15 هزار مترمربع از اراضی تصرف شده توسط متخلفان در مجاور رودخانه کند نمود.

زنگوئي با اشاره به اينكه اين عمليات كه با تلاش مجدانه واحد گشت و بازرسی اداره منابع آب شميرانات و دستور قضایی اخذ شده توسط واحد حقوقی اين اداره صورت گرفت، گفت: اين عمليات طی دو روز با استفاده از هفت دستگاه ماشین آلات سنگین اجرا گردید و طی آن بیش از 15 هزار مترمربع از اراضی بستر و حریم رودخانه آزادسازی شد.

به گفته زنگوئی، بیش از یک هزار و 800 متر از دیواره سازی های انجام شده در قالب سه مورد دیوراه شامل دیوار سنگ چین و بلوکی در این عملیات تخریب و قلع و قمع گردید و اراضی مذکور که توسط زمین خواران تصرف شده بود، آزاد شد. همچنین تخریب پل فلزی ماشین روایجاد شده بر روی رودخانه به ابعاد شش متر طول، چهار متر عرض و سه متر ارتفاع، تخریب اسکلت فلزی در دو طبقه که داخل مسیل ساخته شده بود و در نهایت برداشتن درب فلزی ماشین رو که موجب مسدود شدن مسیل شده بود از جمله مستحدثات غیرمجاز قلع و قمع شده است.

مدیر اداره منابع آب شمیرانات با تاکید بر اینکه این اداره به عنوان متولی آب در منطقه با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیرزمینی برخورد جدی و قاطع خواهد کرد، گفت: حفاظت از منابع آب وظیفه ذاتی این اداره است که به عنوان نماینده شرکت آب منطقه ای تهران در حوزه عملکرد خود، هرگونه تخلف در آب های سطحی و زیرزمینی را رصد و پیگیری کرده و با اقدام قانونی و قاطع با آن برخورد خواهد کرد.

در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز با هیچ فردی تعارف نداریم

فرماندار شهرستان شمیرانات با تاکید بر اینکه در بخش برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز با هیچ کسی کوچکترین تعارفی نداریم ، از ادامه تخریب ساخت وساز های غیر مجاز در شمیران و لواسانات خبرداد.

"عزت الله خانمحمدی" در جریان بازدید از عملیات آزادسازی بخشی از بستر رودخانه کند، که به همراه مسوولان اجرایی، قضایی، امنیتی و اجرای احکام قضایی در بخش لواسانات صورت گرفت، گفت: تمام پرونده های تصرف اراضی ملی این شهرستان مربوط به قبل از سال 92 است و در حال حاضر دستگاه های اجرایی تمام توان خود را برای پیشگیری از تصرف اراضی ملی به کار گرفته اند. بیشتر تصرفات اراضی ملی در این شهرستان در اراضی محیط زیست، منابع طبیعی و امور آب و در حریم رودخانه است.

خانمحمدی با تاکید بر اینکه فقدان و کمبود نیروهای حفاظتی در دستگاه های مربوطه یکی از دلایل سوء استفاده سودجویان و تصرف منابع ملی است، افزود: حفاظت از عرصه های ملی و منابع طبیعی در این شهرستان نیازمند اقدامات اساسی و حمایت همه جانبه مسوولان است. ساختار ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و امور آب و جهاد کشاورزی در این شهرستان نیازمند بازنگری و اصلاح است تا پیشگیری و نظارت بهتری در این عرصه داشته باشیم.

فرماندار شهرستان شمیرانات با بیان اینکه با توجه به ارزش زمین در شهرستان شمیرانات بحث ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان نسبت به سایر شهرستان ها بسیار متفاوت است و این شهرستان را در این خصوص به شهرستان ویژه ای تبدیل کرده،یادآور شد: از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرهای اوشان، فشم ومیگون، لواسان و شمشک جلوگیری می شود و بایستی شهرداری ها نیز اقدامات بازدارنده و جدی تری در این زمینه اتخاذ نمایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط در زمینه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز، باید تقویت شده و عزم خود را برای جلوگیری از ساخت وساز های غیرمجاز جزم کنند.

گفتنی است، در این عملیات تخریب فرماندار، رئیس حوزه قضایی، فرماندهان نیروی انتظامی منطقه و یگان امداد تهران حضور داشتند.

کد خبر: 834
  تاریخ خبر : 5 آذر 1393
  آخرین به‌روزرسانی : 5 آذر 1393
 پرسنل شرکت
 862
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 68
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 4,514
  • بازدید دیروز : 9,680
  • کل بازدید : 9,660,126
  • آخرین به روزرسانی : 4 اردیبهشت 1403 09:54:48
  • شناسه IP شما : 3.149.214.32

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751