|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مولایی: پذیرش تجربه مدیریتی دفتر بهبود مدیریت شرکت در دهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

مدیر دفتر بهبود مدیریت و منابع انسانی شرکت آب منطقه ای تهران از پذیرش تجربه مدیریتی این دفتر در دهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "عزیزالله مولایی" امروز (دوشنبه) با اعلام این خبر گفت: در دهمين كنفرانس توسعه منابع انساني که در روزهاي 27 و 28 آبان ماه 93 در مرکز همایش های بین‏ المللی صدا و سیما برگزار شد، تجربه مدیریتی شرکت آب منطقه ای تهران با عنوان "ساماندهي منابع انساني در راستاي سياست ها و راهبردهاي مصوب شركت آب منطقه اي تهران" در میان پنج تجربه پذیرفته شده در کمیته تخصصی آب، آبفا و برق قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این کنفرانس توسط مركز مطالعات بهره وری و منابع انسانی سازمان مديريت صنعتي ایران و با همکاری انجمن مدیریت منابع انسانی ایران و مشاركت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار گردید.

مولایی اضافه کرد: دومین روز این كنفرانس در سازمان مدیریت صنعتی با هدف ارایه دستاوردها و تجارب متخصصان و مدیران ارشد سازمان های داخلی و خارجی برگزار شد و اینجانب به عنوان مدیر دفتر بهبود مدیریت و منابع انسانی شرکت آب منطقه ای تهران، دستاوردها و تجریه مدیریتی این دفتر را برای حاضرین تشریح کردم.

وی یادآور شد: در بین شرکت های آب منطقه ای، تنها شرکت آب منطقه ای تهران موفق به ارائه تجربه مدیریتی خود در کنفرانس مذکور شد و  سایر تجربه های پذیرفته شده در این کنفرانس مربوط به سه تجربه از شرکت های صنعت برق و یک تجربه از شرکت آبفای خراسان شمالی بود.

مولایی ضمن اشاره به تجربه مدیریتی شرکت آب منطقه ای تهران، اعلام کرد: از جمله مهم ترین مسائل سازمان ها در مسير تحقق چشم‌انداز و اهداف راهبردي، اطمينان از دسترسي به منابع انساني شايسته و برخوردار از كيفيت و انگيزه لازم است. بنابراین ضروری است که در درجه نخست وضعیت نیروی انسانی سازمان متناسب با سیاست ها و راهبردهای مصوب، ساماندهی و بهبود یابد.

مدیر دفتر بهبود مدیریت و منابع انسانی شرکت آب منطقه ای تهران همچنین با بیان اینکه وضعيت منابع انساني در شرکت آب منطقه ای تهران پاسخگوي تحقق کامل اهداف، چشم‌انداز و استراتژي هاي تدوين شده در راهبردهاي مصوب نبود، تصریح کرد: به همین دلیل، طرح ساماندهی منابع انساني متناسب با سياست ها و راهبردهاي مصوب در شركت اجرا گردید و در نهایت نتايج اجراي پروژه مذکور منجر به شناسايي گام هاي اساسی برای گذار از وضعيت موجود و رسيدن به وضعيت مطلوب در حوزه منابع انساني شركت شد.

مولایی با اشاره به اینکه فاز نخست این طرح، بررسی وضعیت موجود شرکت و تعیین نقاط قوت و ضعف آن است، گفت: در بررسی های به عمل آمده در این بخش، نقاط قوت سازمان از جمله اهتمام مدیریت سازمان به ساماندهی منابع انسانی و ساماندهی و اصلاح فرآیندها، درصد بالای نیروهای دارای تحصیلات دانشگاهی، توسعه آموزش و کیفیت بالای نیروهای متخصص شناسایی شد.

وی ادامه داد: به عنوان نقاط ضعف نیز توزیع نامناسب نیروی انسانی در سطح شرکت، کمبود ساز و کارهای لازم ارزیابی عملکرد و نظام مدیریت عملکرد، عدم حمایت کامل نظام پرداخت از عملکردهای مطلوب، نارسایی های تشکیلاتی در برخی حوزه ها، فقدان اختیارات کافی برای به کارگیری نظام های مدیریتی و در نهایت وجود مشکلاتی در پشتیبانی فناوری اطلاعات و داده های نظام های مدیریت منابع انسانی شناسایی گردید.

مولایی فاز دوم طرح را بیان وضعیت مطلوب و تحلیل و تعیین راهکارهای كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت برای گذار از وضعيت موجود به وضعيت مطلوب در حوزه منابع انساني عنوان کرد و افزود: در فاز سوم طرح نیز تدوین برنامه گذار برای دستیابی به وضع مطلوب و  تعیین اهداف و راهبردها و اقدامات لازم برای گام های اجرایی در برنامه گذار مورد نظر قرار گرفت.

وی در بخش پایانی سخنان خود، به اقدام های انجام شده در خصوص بهینه کردن ساختار و نیروی انسانی شرکت آب منطقه ای تهران اشاره و اظهار کرد: با توجه به نتايج به دست آمده از طرح ساماندهي منابع انساني در خصوص ضرورت توزيع متوازن نيروي انساني در ستاد شرکت و استقرار و ارتقای بهره وری، مدل بومی سازی کارسنجی و زمانسنجی با توجه به ماهیت شرکت آب منطقه ای تهران از دو روش محاسبه مبتنی بر خوداظهاری واحدها و استانداردسازی فعالیت ها توسط دفتر بهبود مدیریت و منابع انسانی شرکت به کار گرفته شد که همچنان در حال پیگیری و اجرا می باشد.

گفتنی است، دهمين كنفرانس توسعه منابع انساني که در روزهاي 27 و 28 آبان ماه 93 در مرکز همایش های بین‏المللی صدا و سیما برگزار  شد.

کد خبر: 830
  تاریخ خبر : 3 آذر 1393
  آخرین به‌روزرسانی : 3 آذر 1393
 پرسنل شرکت
 962
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 82
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 4,596
  • بازدید دیروز : 10,764
  • کل بازدید : 9,683,237
  • آخرین به روزرسانی : 6 اردیبهشت 1403 00:04:30
  • شناسه IP شما : 3.144.233.150

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751