|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

ارتقایی: آب کالایی که دیگر قابل جایگزینی نیست

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: آب کالایی انحصاری است که با هیچ کالای دیگری قابل جایگزینی نیست و جنگ آینده جهان بر سر منابع آب خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس "خسرو ارتقایی" در آیین افتتاح اداره آب شهرستان فیروزکوه که با حضور فرماندار فیروزکوه و جمع دیگری از مسوولان این شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروزه آب به عنوان یک کالای انحصاری مطرح است که با هیچ کالای دیگری قابل جایگزینی نیست و به همین دلیل جنگ آینده جهان بر سر منابع آب خواهد بود.

ارتقایی با اشاره به اینکه هم اینک شاهد احداث سد از سوی افغان ها بر روی آب رودخانه های هیرمند و هلیل رود یاداور شد: در ترکیه نیز بر روی دجله و فرات در حال ساخت سد هستیم که تحدیدی برای منابع آبی غرب کشور است و حتی نخست وزیر ترکیه اکنون شعار "آب در برابر نفت" را مورد تاکید خود قرار داده است.

وی با اشاره به ضرورت های راه اندازی اداره منابع آب فیروزکوه گفت: شهرستان فیروزکوه در مقایسه با سایر نقاط استان از منابع آب سطحی بسیار خوبی بهره مند بوده و سرمنشأ بسیاری از رودخانه های استان است، اما در مقابل به دلیل نداشتن دشت پهناور، از منابع آب زیرزمینی محدودی برخوردار است.

ارتقایی بُن کوه در فیروزکوه را به عنوان یکی از مناطق دارای منابع آبی خوب ذکر کرد، اما هشدار داد: خروجی آب رودخانه حبله رود از این منطقه که به سمت دشت گرمسار روان است از ۲۴۰ میلیون مترمکعب به ۱۸۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است که خشکسالی، ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه های آبریز و افزایش نسبی دمای هوا از جمله عوامل ایجاد کننده آن است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران، اولویت نخست شرکت آب منطقه ای تهران را مدیریت منابع آب های سطحی در شهرستان فیروزکوه است، تاکید کرد: مدیریت منابع آب های سطحی و حفظ این منابع ارزشمند می تواند به دستیابی حقابه بران منطقه به حقوق خود کمک شایانی نماید.

ارتقایی عملیات احداث سد نم رود را نیز در حوزه عملکرد اداره آب فیروزکوه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۲۵ درصد از عملیات اجرایی سد نم رود باقی مانده است که امیدواریم  در آینده ای نزدیک عملیات آبگیری اولیه آن آغاز شود.

وی سپس خاطرنشان کرد: بحمدالله با برنامه ریزی های انجام شده، کل منابع آبی شهرستان فیروزکوه از گردنه "گدوک" تا "دلیچای" مانیتور شده و شناخت بسیار خوبی از آنها وجود دارد. شهرستان فیروزکوه با مدیریت صحیح منابع آب سطحی می تواند الگویی برای شهرستان های استان باشد. این شهرستان همچنین می تواند در زمینه نصب کنتورهای هوشمند و مدیریت آب های زیرزمینی نیز جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در پایان سخنان خود، یادآور شد: باید توجه داشت که نفوذ پساب و فاضلاب در سفره های آب زیرزمینی به هیچ وجه مطلوب و مناسب نیست و کیفیت آب را به خطر می اندازد، به همین دلیل از مسوولان شهرستان می خواهم تا در برنامه ریزی های خود برای مدیریت فاضلاب و استفاده از پساب چاره اندیشی کنند.

کشاورزان فیروزکوهی نقطه آغاز تشکیل اداره آب این شهرستان شدند

سرپرست اداره منابع آب فیروزکوه نیز در ادامه، گفت: با مساعدت های مدیران شرکت آب منطقه ای تهران، فرماندار شهرستان فیروزکوه و حمایت مردم بزرگوار این شهرستان اداره منابع آب فیروزکوه پس از شش سال تلاش امروز به ثمر نشسته است.

مهندس "حسین یوزباشی" با بیان اینکه پایه گذاری تشکیل این اداره آب از بهمن ماه 1387 بنا گذاشته شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در همان سال تعداد زیادی از کشاورزان با نوشتن نامه ای درخواست تشکیل امور آب در فیروزکوه را به فرمانداری وقت ارائه کردند، همان حرکت سبب شد تا فروردین ماه امسال این نهال شکوفا شده و امروز به ثمر برسد.

یوزباشی با اشاره به چالش های تشکیل این امور در شهرستان فیروزکوه، اظهار کرد: ساختمان مورد نیاز، منابع انسانی و مشکلات مالی از جمله چالش هایی بود که با بلندنظری مدیرعامل، معاون اداری، مالی و پشتیبانی و معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران  برطرف شد و این مهم به ثمر رسید.

وی همچنین در پایان سخنان خود با اشاره به یاری و مساعدت های فرماندار، مسوولان و مردم شهرستان در راه اندازی این اداره، یادآور شد: جهت تجهیز امور و خریداری دو دستگاه ماشین مورد نیاز هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال انجام شد.

این گزارش حاکی است که فرماندار فیروزکوه به پاس خدمات و تلاش های صورت گرفته از سوی شرکت آب منطقه ای تهران، تقدیرنامه ای را به مهندس " خسرو ارتقایی" مدیرعامل و "تقی علیپور" معاون اداری، مالی و پشتیبانی شرکت اهدا کرد. همچنین فرماندار لوح تقدیر دیگری را نیز به مهندس "سید حمیدرضا حسینی" مدیر امور منابع آب دماوند که پیش از این شهرستان فیروزکوه در حوزه عملکرد این امور قرار داشت، به وی اهدا و از خدمات شایسته او قدردانی کرد.

در پایان این مراسم، مهندس "حسین یوزباشی" به عنوان سرپرست اداره تازه تاسیس فیروزکوه معرفی و حکم سرپرستی خود را از فرماندار این شهرستان دریافت کرد.

کد خبر: 814
  تاریخ خبر : 26 آبان 1393
  آخرین به‌روزرسانی : 27 آبان 1393
 پرسنل شرکت
 1019
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 71
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 5,973
  • بازدید دیروز : 10,021
  • کل بازدید : 9,624,745
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 3.141.35.60

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751