|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آیین بزرگداشت 500 شهید صنعت آب و برق برگزار شد

وزیر نیرو از شهیدان صنعت آب و برق به‌عنوان الگویی برای فعالان این صنعت برای ایستادگی و استقامت در برابر مشکلات نام برد و گفت: شهدا فراموش‌شدنی نیستند و ما بر عهد خود با خدا و شهیدان همواره استوار خواهیم ماند. 

به‌گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس "حمید چیت‌چیان " روز پنج‌شنبه سوم مهرماه 93 در آیین بزرگ‌داشت شهید دکتر "حسن عباسپور" و 500 شهید صنعت آب و برق کشور در محل پژوهشگاه نیرو، اظهار کرد: نخستین هدف ما از این نشست، تجدیدعهد با شهداست و در حضور خانواده شهدا به آنان می‌گوییم که شما فراموش‌شدنی نیستید و ما بر عهد و پیمان خود با خداوند و شهدا استوار خواهیم ماند. هدف شهدا دفاع از اسلام و آرمان آنان آزادی، مبارزه با ظلم و سربلندی میهن اسلامی بود و ما با آنان تجدیدعهد می‌کنیم که بر سر همان آرمان‌ها باقی بمانیم.

چیت‌چیان با بیان اینکه در قرآن به صراحت آمده است که مومنان خدا آنانی هستند که بر سر پیمان خود با خداوند صادقانه ایستاده‌اند، افزود: مصداق آیه شریفه قرآن، نشست عارفانه‌ای است که امروز برقرار شده است و اشاره به این موضوع دارد که برخی به پیمان خود وفا کردند و شهید شدند و برخی نیز در انتظار شهادت هستند و هیچ تغییری در پیمان خود نداده‌اند. 

وزیر نیرو با ابراز امیدواری نسبت به اینکه همه تلاش‌گران صنعت آب و برق بر این عهد وفادار باشند، ادامه داد: هدف دیگر ما تکریم یاد شهداست و تکریم خانواده شهدا تکریم همان بزرگواران است. 

وی با بیان اینکه خانواده شهدا نور چشم ما و نور چشم ملت ایران هستند، افزود: یادآوری فرهنگ ایثار و فداکاری وظیفه ماست؛ همچنان که رهبر عزیزمان نیز فرمودند زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. 

چیت‌چیان با بیان اینکه راه شهیدان الهام‌بخش و سرمشق ما است، اظهار کرد: آنان با شهادت خود به ما آموختند که به جای خودمحور بودن، خدامحور باشیم؛ به ما آموختند که در راه هدف و راه خدا مقاوم و استوار باشیم و استقامت کنیم و این استقامت درسی برای تمام زندگی انسان است. ما در صنعت آب و برق با مشکلات زیادی روبرو هستیم اما هنگامی که به‌یاد می‌آوریم شهدا در چه شرایط سختی استقامت کردند، این صبر و شکیبایی الهام‌بخش است و با همین معیار می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

وی با بیان اینکه درس بزرگ شهدا ترجیح منافع انسانی بر منافع شخصی است، تصریح کرد: شهادت آمیزه‌ای از عشق و عقل است و چنانچه صنعت آب و برق با تدبیر و علم و پیشرفته‌ترین دانش اداره شود و جوهره اصلی، عشق به ملت و تلاش در راه خدا باشد، در این‌صورت خدا در کار ما برکتی قرار می‌دهد تا ره‌توشه ادامه فعالیت ما شود. 

وزیر نیرو ادامه داد: شهدای صنعت آب و برق با ابتکار، هوشمندی، صلاحیت و قاطعیت در دوران دفاع مقدس در این صنعت فعالیت داشتند و با کمترین هزینه و امکانات وظیفه خود را انجام دادند.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: رزمندگان با خلاقیت خود راه‌هایی را یافتند که با تجهیزات کم و بهره‌وری بالا بتوانند با دشمنی که از شرق و غرب جهان حمایت می‌شد بجنگند و از این آزمون سرافراز بیرون آیند. 


تاکنون 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است 

معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیادشهید گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است که 18 هزار نفر شهید ترور هستند و اگر در کشور آرامش حکم‌فرما بوده و جمهوری اسلامی مقتدر است، اینها از برکت‌های خون شهداست.

حجت‌الاسلام "سیدمحمدعلی شهیدی" با بیان اینکه شهدا شمعی هستند که می‌سوزند و نور می‌دهند، اظهار داشت: آرامش 34 ساله و اقتدار جمهوری اسلامی به‌ویژه در هشت سال دفاع مقدس را از شهدا داریم و مدیون ایثارگری شهدا هستیم. 

وی افزود: وزارت نیرو بیش از 500 شهید تقدیم انقلاب کرده است که در راس آنها دکتر عباسپور وزیر پیشین نیرو قرار دارد. 

شهیدی با بیان اینکه در بین مردم برخی واژه‌ها از ویژگی و احترام خاصی برخوردارند و این قداست از لفظ گرفته نشده بلکه از معنا گرفته شده است، گفت: در بین مسلمین واژه شهید از قداست خاصی برخوردار است و در بین مردم شهیدان از احترام ویژه‌ای برخوردارند. 

وی افزود: اسلام برای مقام شهید احترام خاصی قایل شده است و شهید مقام والایی دارد و در قرآن نیز بر عظمت شهید تاکید شده است تا جایی که می‌فرماید کسی که در صحنه جنگ برای دفاع از دین خدا به شهادت می‌رسد، نیاز به غسل و کفن ندارد و در روز قیامت با لباس خون‌آلود به بهشت وارد می‌شود. 

رییس بنیاد شهید با بیان اینکه این انقلاب برای ما بسیار پرهزینه بوده است، گفت: خانواده معزز شهدا و ایثارگران باید مکتب ایثار و شهادت را حفظ کنند و این فرهنگ را به نسل‌های آینده نیز انتقال دهند تا فرهنگ ایثار و شهادت زنده بماند زیرا این فرهنگ، فرهنگ امام حسین (ع) است. 

وی خطاب به آمریکا که از گزینه‌های مختلف روی میز نام می‌برد، گفت: ما نیز گزینه‌های مختلفی داریم؛ ما دارای گزینه امام حسین و شهادت هستیم و می‌مانیم و می‌جنگیم اما در مقابل زورگویان تسلیم نمی‌شویم. 

شهیدی در پایان تاکید کرد: امروز دشمن به هر دری بکوبد، با درب بسته مواجه می‌شود و این ناشی از فرهنگ ایثار و شهادت است و پیروزی از آن ماست. 


شهیدان صنعت آب و برق نقش حساسی در دفاع مقدس ایفا کردند

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: این وزارت‌خانه‌ و به‌ویژه شهیدان صنعت آب و برق نقش موثری در هشت سال دفاع مقدس و پیروزی ایران در جنگ تحمیلی ایفا کردند.

مهندس "ستار محمودی" نیز در این آیین اظهار کرد: با آغاز جنگ تحمیلی، نیروهای صنعت آب و برق از سراسر کشور برای بازسازی شبکه‌های آب و برق به سوی شهرهای جنگ‌زده و جبهه‌ها سرازیر شدند.  

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی تمامی معادله‌های شرق و غرب را بهم ریخت و تمامی ساختارهای آنها را تغییر داد، گفت: در ایران دگرگونی ساختارها و معیارها به‌نحوی شد که این قدرت‌ها منافع خود را در خطر دیدند زیرا جمهوری اسلامی با رهبری امام راحل (ره)، خواهان فضای برابر در معادله‌های جهانی بود و این قدرت‌ها این موضوع را برنمی‌تافتند. 

وی ادامه داد: جنگ در شرایط نابرابر بر ما تحمیل شد و در یک سو کشور انقلابی جمهوری اسلامی ایران در حال تشکیل یک ساختار جدید با ارزش‌ها و معیارهای نو بود و در سوی دیگر، دشمنی قرار داشت که از نظر تجهیزات و تسلیحات نظامی و مالی از سوی ابرقدرت‎ها حمایت می‌شد. 

قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان اینکه جنگ خرابی‌های گسترده‌ای را به تمامی تاسیسات زیربنایی ما همچون پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و سدها وارد کرد که حیات کشور بستگی به آنها داشت، اظهار داشت: این امر نشانگر نقش حساس وزارت نیرو در دوران دفاع مقدس بود زیرا مسئولیت سنگین تهیه و تامین دو عنصر حیاتی برای زندگی یعنی آب و برق برعهده این وزارت‌خانه است. 

محمودی با بیان اینکه راهبرد کشور در دوران دفاع مقدس بر طولانی شدن جنگ استوار شده بود، افزود: برهمین اساس، تلاش شد به‌صورتی برنامه‌ریزی شود که تخریب‌ها در اسرع وقت برطرف شود و در عین حال، طرح‌های توسعه نیز برای تامین نیاز کشور در دستورکار قرار گیرد. به همین منظور، ستاد پشتیبانی جنگ در وزارت نیرو تشکیل شد و یک فرماندهی غیرنظامی به‌ویژه در استان‌های درگیر جنگ در این وزارت‌خانه شکل گرفت. 

وی با بیان اینکه با آغاز جنگ تحمیلی نیروهای صنعت آب و برق از سراسر کشور برای بازسازی شبکه‌های آب و برق به سوی شهرهای جنگ‌زده و جبهه‌ها سرازیر شدند، گفت: همکاران ما در صنعت آب و برق در احداث خاکریزها، سدهای آبی، حفر چاه‌ها و شبکه‌های انتقال آب و برق با تلاش شبانه‌روزی کوشیدند تا این تاسیسات در سریع‌ترین زمان ممکن ترمیم شود و تا پس از زمان جنگ نیز در دست بهره‌برداری باشد. 

وی افزود: در عرصه آب، بازسازی مکرر تاسیسات، تامین آب شهرها و اردوگاه‌ها، تامین آب پایگاه‌های نظامی، بازسازی سدها و کانال‌ها، حفظ معیارهای بهداشتی در آب شرب، همکاری در آب‌رسانی به ایستگاه‌های موقت و اعزام کارشناسان با جدیت و به‌صورت مستمر به مناطق جنگی ادامه یافت.

به‌گفته محمودی، در بخش برق نیز برق‌رسانی مستمر به شهرهای مرزی و برق‌رسانی به شهرهای آزادشده، بازسازی خطوط و نیروگاه‌ها و برطرف کردن تخریب تاسیسات برق شهری از عملکردهای مهم این صنعت بود که در همین راستا بسیاری از همکاران ما در حین انجام وظیفه به خیل شهدا پیوستند. 

قائم‌مقام وزیر نیرو در پایان با بیان خاطره‌هایی از دوران دفاع مقدس، به انهدام سد مهران در استان ایلام توسط دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن در روزهای ابتدای جنگ، این سد را منهدم کرد و همکاران صنعت با یکدیگر متحد و هم‌قسم شدند تا این سد را دوباره احیا کنند که پس از بازپس‌گیری مهران، این سد به همت همکاران صنعت و با پشتیبانی ارتش، در زیر بمباران شدید دشمن دوباره بازسازی شد و در چرخه بهره‌برداری قرار گرفت.

کد خبر: 758
  تاریخ خبر : 20 مهر 1393
  آخرین به‌روزرسانی : 20 مهر 1393
 پرسنل شرکت
 666
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 97
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 4,309
  • بازدید دیروز : 10,764
  • کل بازدید : 9,682,950
  • آخرین به روزرسانی : 6 اردیبهشت 1403 00:04:30
  • شناسه IP شما : 18.118.32.213

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751