|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

امیرحسینی: طرح هاي پژوهشي شرکت به صورت بلند مدت اجرا مي شود

دبير كميته تحقيقات شركت آب منطقه اي تهران گفت: كميته تحقيقات شركت در نظر دارد تا از اين پس طرح هاي پژوهشي را با نگاه بلند مدت  و كاربردي در نظر گرفته و نسبت به تامين بودجه و ارائه به دانشگاه هاي كشور اقدام نمايد.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، مهندس "داوود اميرحسيني" به مناسبت فرا رسيدن هفته پژوهش، اظهار داشت: محورهاي پژوهشي شركت طي اطلاعيه اي به دانشگاه هاي كشور اعلام شده است كه تاكنون دانشگاه هاي شريف و شهيد عباسپور تهران نسبت به ارائه طرح هاي پژوهشي در قالب اين محورها ابراز تمايل كرده اند.

اميرحسيني محورهاي پژوهشي شركت آب منطقه اي تهران را سه محور برشمرد و گفت: اين محورها شامل سد و تاسيسات آبي، كيفيت آب و محيط زيست و منابع آب مي شود.

وي با بيان اينكه اولويت كنوني براي كميته تحقيقات شركت، طرح هاي بلند مدت است، تصريح كرد: در گذشته طرح ها به صورت كوتاه مدت و كوچك تعريف و اجرا مي شد كه به صورت معمول پاسخگوي اعتبارات موجود نبود و صرفه اقتصادي نيز نداشت، ‌اما با رويكرد جديدي كه كميته اصلي تحقيقات شركت در نظر گرفته است، طرح ها به صورت بلند مدت و بزرگ تعريف مي شود و به همين دليل بودجه هاي اختصاص داده شده به آن نيز بيشتر از گذشته خواهد بود. 

اميرحسيني بيشترين بودجه اختصاص يافته به طرح هاي پژوهشي را در سال آينده نزديك به سه هزار ميليون ريال عنوان كرد و گفت:‌ تلاش شده است تا با تعريف طرح هاي پژوهشي بزرگ، بودجه مناسبي نيز جهت خريد و نصب و همچنين راه اندازي ادوات و تجهيزات آزمايشگاهي و پژوهشي اختصاص يابد.

دبير كميته تحقيقات و مدير دفتر مطالعات پايه منابع آب شركت آب منطقه اي تهران، با اشاره به گردش كار طرح هاي تحقيقاتي براي دريافت بودجه، تصريح كرد: طرح هاي تحقيقاتي كه شركت تقاضاي اجراي آن را دارد پس از بررسي هاي اوليه و كارشناسي توسط گروه هاي تخصصي و سپس كميته اصلي تحقيقات به شركت مادر تخصصي مديريت منابع  آب كشور ارسال مي گردد. در صورت تاييد طرح در اين شركت، براي دريافت كد به وزارت نيرو ارسال مي شود كه پس از طي تمامي اين مراحل طرح پژوهشي با دريافت كد از وزارت نيرو قادر به دريافت بودجه و اعتبارات مربوطه خواهد شد.

به گفته اميرحسيني، از نيم درصد بودجه عمراني سال 1390 و از ابتداي امسال تاكنون بيش از 850 ميليون ريال جهت اجراي 9 طرح پژوهشي هزينه شده است كه پنج طرح پژوهشي خاتمه يافته است. بر اساس قانون، بايد بين نيم تا سه درصد از بودجه طرح هاي عمراني و يك درصد از بودجه جاري به تحقيقات و پژوهش اختصاص يابد.

وي همچنين افزود: مقرر گرديده است تا طرح هاي پژوهشي با توجه به سياست هاي شركت مديريت منابع اب ايران به صورت تقاضا محور اجرا مي شود كه بخش هاي مختلف شركت، ادارات تابعه و سدهاي زيرپوشش با توجه به نيازها و چالش هاي خود،‌ موضوع طرح تحقيقاتي مورد نظر را به كميته هاي فرعي ارائه مي كنند كه با بررسي هاي جامع و با حضور كارشناسان فن به صورت يك طرح پژوهشي تدوين و به كميته اصلي ارائه مي شود.

اميرحسيني با بيان اينكه دبيرخانه كميته تحقيقات در دفتر مطالعات پايه شركت آب منطقه اي تهران مستقر است، اضافه كرد: ‌اعضاي كميته اصلي تحقيقات شركت آب منطقه اي تهران شامل مديرعامل به عنوان رئيس، مدير دفتر مطالعات پايه منابع آب به عنوان دبير، سه معاون شركت و سه استاد برجسته دانشگاهي هستند كه وظيفه سياست گذاري و برنامه ريزي فعاليت هاي اين كميته را برعهده دارند.

دبير كميته تحقيقات شركت آب منطقه اي تهران، فعاليت هاي اين كميته را بدون چارت مشخص و نيروي انساني مورد نياز عنوان كرد و با اشاره به اينكه در حال حاضر تنها يك نفر كارشناس تحقيقات در دفتر مطالعات پايه منابع آب مشغول به فعاليت است، گفت: در كميته تحقيقات هيچ نيروي انساني و بودجه مشخصي وجود ندارد و حتي آيين نامه مدوني نيز براي اين كميته در سطح وزارت نيرو تعريف نشده است.

اميرحسيني در بخش ديگر سخنان خود به اجراي ششمين همايش ارائه دستاوردهاي پژوهشي شركت آب منطقه اي تهران پرداخت و اظهار داشت: دستاوردهاي پژوهشي 14 نفر از كاركنان شركت كه از سال 1388 تا شهريورماه 1391 در بخش هاي مختلف تحقيقاتي كشور همچون نشريات علمي و همايش هاي داخلي و بين المللي ارائه شده و يا به صورت تاليف كتاب در اين همايش ارائه شده است.

اميرحسيني همچنين اضافه كرد: اين تعداد محقق، تاكنون و در مجموع 49 مقاله و دستاورد پژوهشي خود را به همايش ارائه داده اند كه به دليل عدم اطلاع تعداد ديگري از همكاران بسياري از پژوهش هاي صورت گرفته، به اين همايش ارسال نشده است.

به گفته وي، مقاله مديريت روان آب هاي سطحي در كلان شهر تهران كه توسط مهندس "عليرضا مجيدي" در اين همايش ارائه خواهد شد و مقاله بررسي ميزان انحلال PAH ها در آب هاي زيرزميني ناشي از نشت مواد نفتي در آبخوان ري كه توسط دكتر محسن اسلامي زاده ارائه خواهد شد توسط كميته تحقيقات جهت ارائه انتخاب شده اند. همچنين كتاب كاربردهاي GIS در مديريت منابع آب كه توسط مهندس مهران قدرتي به رشته تاليف درآمده نيز به عنوان اثر برگزيده در اين همايش انتخاب شده است.

اميرحسيني زمان همايش ارائه دستاوردهاي پژوهشي شركت آب منطقه اي تهران را روز دوشنبه 27 آذرماه 91 (فردا) ذكر كرد و گفت: اين همايش با حضور مديرعامل، كارشناسان دفتر پژوهش هاي كاربردي و معاونت هماهنگي حوضه هاي آبريز شركت مادرتخصصي مديريت منابع آب ايران و جمعي از مديران و پژوهشگران در محل سالن كنفرانس شركت آب منطقه اي تهران برگزار خواهد شد.

گفتني است حسن طبسي، محمدحسن حيدريان، ايمان نيك سرشت،‌ مهران قدرتي، مهدي نوجوان، محسن اسلامي زاده، عادل ساعدي، علي درخشان، محمدعلي كريم خاني، عليرضا مجيدي، آلاله قائمي، حميدرضا مختاري، حميدرضا حسيني و جمال ظاهرپور پژوهشگراني هستند كه به همايش ارائه دستاوردهاي پژوهشي مقاله و اثر تحقيقاتي ارائه نموده اند.
کد خبر: 75
  تاریخ خبر : 26 آذر 1391
  آخرین به‌روزرسانی : 26 آذر 1391
 پرسنل شرکت
 1642
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 57
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 6,467
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,429,233
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 3.238.107.238

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751