|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

ارتقايي: آثار منفي مديريت محلي آب در حال آشكار شدن است

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران گفت: عوارض و آثار منفي مديريت محلي و غيريكپارچه بر منابع آب اكنون در حال پديدار شدن است.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، مهندس "خسرو ارتقايي" امروز (چهارشنبه) در آيين معارفه نيروهاي تازه استخدامي كه در سالن كنفرانس اين شركت و با حضور معاونان، مدير دفتر مطالعات پايه منابع آب، مدير دفتر حراست و امور محرمانه، مدير دفتر حقوقي و مدير دفتر بهبود منابع انساني شركت برگزار شد، اظهار كرد: اجراي قانون تفكيك مديريت بر حوضه هاي آبريز و تشكيل شركت هاي آب منطقه اي استاني، آثار منفي زيادي داشته كه امروز در گوشه و كنار كشور خود را نشان مي دهد.

وي با بيان اينكه شركت آب منطقه اي تهران در گذشته مديريت بر منابع آب استان هاي تهران، البرز، سمنان،‌مركزي، قم و بخش هاي از منابع آب استان هاي زنجان، اصفهان و مازندران را بر عهده داشته است، گفت: امروز با تفكيك مديريت منابع آب و غيريكپارچه شدن مديريت آن، شركت آب منطقه اي تهران تنها بر استان تهران نظارت و حاكميت دارد كه هم اكنون نيز 16 درصد جمعيت كشور را تشكيل مي دهد.

ارتقايي جمع شدن اين تعداد از جمعيت كشور در سرزميني با منابع آبي محدود را پرتنش و بحران زا توصيف كرد و گفت: اين تعداد جمعيت در استاني حضور دارند كه تنها يك درصد از مساحت كشور را به خود اختصاص مي دهد و همين امر نشان مي دهد كه چه ميزان تقاضا براي آب وجود دارد.

ارتقايي همچنين به عدم وجود تعادل بين منابع و مصارف آب در اين استان اشاره و اظهار كرد: سرانه مصرف آب براي هر نفر در استان تهران 351 مترمكعب در سال است در حالي كه اين ميزان براي كشور به طور متوسط بيش از 1230 مترمكعب در سال مي باشد.

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران با ابراز خرسندي از پذيرفته شدن نهايي 35 نفر از داوطلبين آزمون استخدامي وزارت نيرو در اين شركت، تصريح كرد: خوشبختانه تمامي عزيزاني كه امروز در بخش هاي مختلف شركت آب منطقه اي تهران پذيرفته شده و مشغول فعاليت مي باشند، از ميان نخبگان و افراد تحصيل كرده هستند. اين نيروها تازه نفس، خوش فكر و خلاق اند و بايد از اين ظرفيت به صورت دو طرفه استفاده شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود يكي كاهش منابع آب و افزايش توسعه و جمعيت روز افزون را از چالش هاي اساسي در استان تهران ناميد و افزود: براي جمعيتي كه هر روز اضافه مي شوند و مصارف متنوعي نيز دارند، برنامه‌ريزي هاي مختلفي جهت انتقال آب از حوضه هاي داخلي و حوضه هاي همجوار استان تهران يا اجرايي شده و يا در حال مطالعه است.

به گفته وي، انتقال آب از ارتفاعات 2000-3000 تنكابن و طرح جلوگيري از فرار آب سد لار و انتقال آن به تهران از جمله طرح هاي در دست مطالعه و اقدام شركت آب منطقه اي تهران جهت تامين بخشي از آب مورد نياز مي باشد.

ارتقايي همچنين تاكيد كرد: با توجه به دانش روز جهان، بازچرخاني آب و استفاده از پساب نيز در سال هاي اخير در دستور كار شركت آب منطقه اي تهران قرار گرفته تا بتواند با استفاده از اين ظرفيت آب مورد نياز كشاورزي و صنعت را تامين نمايد.

وي يادآوري كرد: اجراي خط دوم انتقال پساب تصفيه خانه جنوب تهران به دشت ورامين بيش از 9 مترمكعب آب را كه معادل حجم آب رودخانه كرج است، منتقل مي كند تا علاوه بر اينكه آب بخش كشاورزي را تامين نمايد، بتواند در تغذيه سفره هاي زيرزميني نيز استفاده شود.

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران سپس به ساختار مديريتي اين شركت اشاره كرد و گفت: در حال حاضر شركت، با چهار معاونت حفاظت و بهره برداري، طرح و توسعه، برنامه ريزي و بهبود مديريت و اداري، مالي و پشتيباني و همچنين دفتر مطالعات پايه منابع آب زير نظر معاونت آب و آبفاي وزارت نيرو و شركت مادرتخصصي مديريت منابع آب ايران مشغول فعاليت است.

ارتقايي ادامه داد: هشت امور منابع آب در شهرستان ها و پنج سد و بيش از 1000 نفر پرسنل نيز در خدمت انجام وظايف حاكميتي شركت قرار دارند.

وي با بيان اينكه شركت آب منطقه اي تهران با كوله باري از تجربه،‌دانش و تخصص به صنعت آب كشور خدمت مي كند، گفت: اين شركت وظيفه سقايي و تامين آب مردم را برعهده دارد و پشتوانه فني و تخصصي زيادي را با خود همراه كرده است.

ارتقايي با اشاره به افتخارات به دست آمده در يك سال اخير نيز گفت: بازگرداندن بيش از 300 ميليارد ريال از احكام صادره بر عليه شركت، كسب عناوين برتر در بخش هاي مختلف و انجام فعاليت هايي كه چندين مورد آن به عنوان سرلوحه و الگو در بخش آب كشور مطرح شده است، از جمله دستاوردها و افتخارات شركت آب منطقه اي تهران است.

وي اضافه كرد: اجراي بيش از 100 كيلومتر تونل انتقال آب كه نزديك به 40 درصد تونل هاي آب اجرا شده در كشور است، اجراي بزرگترين خط انتقال آب از سرشاخه هاي دز به قمرود كه تمامي سازه هاي مهندسي آب را در خود جاي داده، اجراي بزرگترين تصفيه خانه آب كشور و همچنين استفاده از مشاركت بخش خصوصي براي نخستين بار در طرح خط دوم انتقال پساب از كارهايي است كه به دست توانمند متخصصان داخلي انجام شده است.

وي در پايان تاكيد كرد: امروز چشمان بيش از 13 ميليون نفر به فكر، نگاه، تدبير و مديريت ما متخصصان دوخته شده است تا نيازهاي شرب، كشاورزي، صنعت،‌خدمات و حتي فضاي سبز استان را به درستي تامين نماييم. پس بايد با همكاري يكديگر كمك كنيم تا افتخارات بيشتري را در اين صنعت حياتي بدست آوريم.

در اين آيين، بيش از 25 نفر از نيروهاي تازه استخدامي شركت آب منطقه اي تهران با مديران، بخش هاي مختلف و نوع فعاليت آن ها آشنا شدند.

کد خبر: 533
  تاریخ خبر : 14 اسفند 1392
  آخرین به‌روزرسانی : 14 اسفند 1392
 پرسنل شرکت
 1470
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 70
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 13,642
  • بازدید دیروز : 28,217
  • کل بازدید : 9,418,035
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 54.173.214.79

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751