|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

لزوم برگزاری منظم مانورهای مدیریت بحران به منظور ارتقای میزان آمادگی و توانایی تمام واحد های اجرایی

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت بر لزوم برگزاری منظم مانورهای مدیریت بحران به منظور ارتقای میزان آمادگی و توانایی تمام واحد های اجرایی شرکت در هنگام وقوع بحران تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "راما حبیبی" در جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت که به مناسبت هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل برگزار شد، با بیان مطلب فوق، گفت: با توجه به جایگاه حساس و مهم شرکت آب منطقه ای تهران در تامین آب و برق استان، توانایی مدیریت بحران و آگاهی از روش های پیشگیری و کنترل بحران در مواقع لزوم، یکی از بزرگترین و اصلی ترین وظایف شرکت است که باید در دستور کار همیشگی کلیه واحد های اجرایی شرکت قرار داشته باشد.

حبیبی با اشاره به لزوم به روز رسانی سامانه تشخیص بدافزار بر روی سرورهای اصلی شرکت، تصریح کرد: در بحث پدافند سایبری شرکت و برای ارتقای میزان امنیت سایبری باید تدابیر اساسی اندیشیده و عملی شود.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط امور تدارکات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در شرکت و همچنین احداث میز خدمت برای کنترل و مدیریت تردد همکاران و ارباب رجوع در شرکت، اظهار کرد: بنابر دستور اکید مدیرعامل شرکت، اقدامات و پیگیری های لازم و فوری برای واکسیناسیون کارمندان شرکت از سوی این واحد انجام و امکان واکسیناسیون کلیه همکاران و خانواده های آن ها فراهم گردید که این کار یکی از اقدامات بزرگ در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شرکت است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون، توزیع بسته های ماسک به صورت ماهانه،  ضدعفونی کردن دفاتر و فضای شرکت و جلوگیری از ورود همکاران فاقد ماسک یا مشکوک به بیماری، بخشی از اقدامات انجام شده توسط معاونت منابع انسانی، مالی و پشتیبانی بوده است، افزود: با توجه به تسریع واکسیناسیون کلی در کشور، خوشبختانه شاهد ایجاد ثبات کلی در جامعه و کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر هموطنانمان هستیم؛ اما کماکان نباید از رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی غافل گردیم.

"احمد علی قربانیان" معاون حفاظت و بهره برداری شرکت، در ادامه این جلسه با تاکید بر شناسایی، بررسی و رفع محدودیت ها و مشکلاتی که در هنگام وقوع حوادث و بحران ها از عدم مدیریت به موقع و صحیح بحران جلوگیری می کند، گفت: برای مدیریت بحران باید تمامی ابعاد مسئله در هنگام انجام مانورها در نظر گرفته شود و همه مشکلات و معضلات احتمالی در مواقع حادث شدن بحران، پیش بینی و شناسایی و در مانورهای تمرینی، شبیه سازی و اجرا گردد تا در هنگام وقوع بحران آمادگی لازم را داشته باشیم.

قربانیان با اشاره به اینکه سال آبی جدید با کاهش حدود 36 درصدی بارندگی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته آغاز شد، تصریح کرد: طبق پیش بینی ها، پاییز امسال زیر حد نرمال بارندگی خواهیم داشت و در مجموع، امسال دچار معضل کم آبی در کشور هستیم و همین امر لزوم مدیریت صحیح و فرهنگ سازی عمومی  برای مصرف بهینه آب را بیش از همیشه نمایان می کند.

وی با اشاره به تدابیر مدیریتی اتخاذ شده در استفاده از ذخایر آبی موجود، که موجب شد در شش ماهه نخست سال جاری مشکلی در تامین آب استان نداشته باشیم، افزود: باتوجه به روند نزولی بارندگی ها نسبت به بلند مدت و مدت مشابه سال گذشته، باید تدابیر اساسی برای تامین آب شرب مورد نیاز استان طی ماه های پیش رو  لحاظ گردد، چرا که باتوجه به میزان جمعیت ساکن در استان های تهران و البرز، تامین آب این دو استان کاری بسیار مهم و البته دشوار خواهد بود و از این حیث وظیفه سنگینی بر عهده شرکت قرار داده شده است.

همچنین در این نشست، "علیرضا خانی زاد" رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت، ضمن قدردانی از عملکرد واحدهای منابع انسانی، مالی و پشتیبانی، حراست و بسیج در کنترل شیوع بیماری کرونا و اجرای پروتکل های بهداشتی در شرکت، گفت: طبق بخشنامه ابلاغ شده از سوی وزارت نیرو، باید کارت واکسن همکاران و ارباب رجوع در بدو ورود کنترل و از ورود افراد واکسینه نشده در شرکت اکیدا جلوگیری شود.

وی افزود: متاسفانه طی این مدت همکاران ارزشمند و توانمندی را در اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا از دست دادیم اما با رعایت کامل پروتکل ها و واکسیناسیون گسترده هموطنان امیدواریم که به زودی شاهد قطع کامل زنجیره ویروس کرونا در کشور و در کل دنیا باشیم.

خانی زاد همچنین در ادامه با اشاره به نقش پرنگ و موثر شرکت آب منطقه ای تهران در برگزاری مانور تمرینی-آموزشی زلزله در استان البرز که در چهار بخش برگزار شد، تصریح کرد: یکی از مهم ترین رکن ها در برگزاری مانورها ایجاد هماهنگی و نحوه مدیریت افراد و تجهیزات می باشد که شرکت آب منطقه ای تهران به عنوان تنها شرکت حاضر به همراه تجهیزات و ماشین آلات سنگین در این مانور توانست حضوری موثر و قابل توجه داشته باشد.

"میثم غلامی " مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت نیز در ادامه با اشاره به بخشنامه ابلاغ شده از سوی وزارت نیرو، مبنی بر کنترل کارت واکسن همکاران و ارباب رجوع در بدو ورود، گفت: اطلاعات واکسیناسیون ارباب رجوع در هنگام ورود، از طریق سامانه وزارت بهداشت کنترل می شود.

وی افزود: با توجه به واکسینه شدن اکثر همکاران شرکت، برای جلوگیری از ایجاد تجمع افراد در هنگام ورود، پیشنهاد می شود که لیستی از افرادی که اطلاعات واکسیناسیون آن ها در دست نمی باشد تهیه و با فراخوان این افراد به دفتر حراست، نسبت به کنترل وضعیت واکسیناسیون آن ها نیز اقدام و بجز افراد با شرایط و بیماری های خاص، از ورود افرادی که هیچ یک از دو دوز واکسن را دریافت نکرده اند ممانعت به عمل آید.

"محمود احمدی" کارشناس دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت نیز در ادامه این جلسه، در خصوص وضعیت بارش ها در استان تهران عنوان کرد: طبق پیش بینی ها، میزان بارش در فصل پاییز، کمتر از حد نرمال است و تا نیمه آذر ماه بارندگی قابل توجهی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه میزان بارش ها از ابتدای سال آبی تاکنون نسبت به مدت مشابه بلند مدت و سال گذشته به ترتیب  کاهش 11 میلی متر و 7 میلی متری را نشان می دهد، گفت: در مهر و آبان ماه سال جاری، احتمال وقوع بارش نرمال باران کمتر از 30 درصد است که این آمار در ماه های آذر و دی به 40 تا 60 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

احمدی در خصوص وضعیت دمای کشور عنوان کرد: میانگین دمای هوای کشور طی آبان و آذر ماه درنیمه غربی یک درجه و در سایر نواحی نیم درجه بیشتر از حد نرمال خواهد بود؛ همچنین در دی ماه نیز دمای هوا بیش از حد نرمال خواهد بود.

گفتنی است در حین برگزاری جلسه پدافند، مانور قطعی برق نیز در سطح شرکت برگزار و با موفقیت به انجام رسید.

 

کد خبر: 5029
  تاریخ خبر : 17 آبان 1400
 شیخ الاسلامی
 200
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 76
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 5,723
  • بازدید دیروز : 9,942
  • کل بازدید : 9,634,437
  • آخرین به روزرسانی : 1 اردیبهشت 1403 10:29:28
  • شناسه IP شما : 3.145.69.255

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751