|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

تقدير از دفتر اطلاعات مديريت شركت آب منطقه اي تهران

در نخستين گردهمایی معاونان برنامه ریزی و مسئولان فناوری اطلاعات شرکت های آب منطقه ای كشور كه در شركت مديريت منابع آب ايران برگزار شد، از دفتر اطلاعات و آمار مديريت شركت آب منطقه اي تهران (انفورماتيك) به عنوان شركت برتر در حوزه فناوري اطلاعات تقدير شد. 

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، به نقل از شبکه خبری آب ایران، نخستین گردهمایی معاونان برنامه ریزی و مسئولان فناوری اطلاعات شرکت های آب منطقه ای، در روزهای هفتم و هشتم بهمن ماه امسال در شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد و در نخستین روز از این گردهمایی از مسئولان فناوری اطلاعات شرکت های آب منطقه ای تهران، گلستان، یزد، زنجان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و همچنين سازمان آب و برق خوزستان، به عنوان شرکت های برتر در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تقدیر شد.

مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در این گردهمایی گفت: یکی از محورهایی که در بازدیدهای استانی این جانب مورد پیگیری قرار می گرفت، موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات در شرکت های آب منطقه ای بود.

مهندس محمد حاج رسولیها گفت: در این بازدیدها، شاهد ارائه گزارش های خوبی در این زمینه بودم و حتی برخی از شرکت ها در زمینه فناوری اطلاعات از ستاد آب کشور نیز جلوتر بودند که باید این تجربه های مفید در تمام بخش آب گسترش یابد.

حاج رسولیها با تأکید بر لزوم توجه به اسناد بالادستی در فناوری اطلاعات، گفت: در پیوند به شبکه های اطلاعاتی، باید تمام استانداردهای لازم را لحاظ کنیم و رعایت استانداردهای امنیتی و دقت و هماهنگی بیشتر برای عملیاتی شدن موضوع پیشخوان دولت در شرکت های آب منطقه ای، ضروری است. باید مبحث فناوری اطلاعات در بخش آب به گونه ای برنامه ریزی شود که کارآمدی خود را در نقشه راه دولت الکترونیک نشان دهد.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه به چند نکته کاربردی در مسیر جدید مدیریت بخش آب کشور و نظرات وزیر نیرو در زمینه تغییر رویکرد به مباحث بهره برداری اشاره کرد.

وی گفت: مانع اصلی در اجرای رویکرد جدید، نگاه منطقه ای به مدیریت آب است که در بین مسئولان سیاسی و اجرایی وجود دارد.
حاج رسولیها افزود: مدیران بخش آب باید از ارائه اطلاعات غلط خودداری کنند و به شفاف سازی اطلاعات بدون دخالت دادن نظرات شخصی خود، بپردازند.

مشاور وزیر نیرو در ادامه از راه اندازی سامانه حسابداری تخصیص با استفاده از فناوری اطلاعات در سال 1393 خبر داد و گفت: با این اقدام، در هنگام ارتباط با مسئولان سیاسی، به آنها اطمینان می دهیم که این اطلاعات، سلیقه ای نیست و شفاف است. در این سامانه، باید با جامع نگری، مدیریت یکپارچه اعمال شود که خوشبختانه بدنه کارشناسی قوی ای در شرکت های آب منطقه ای وجود دارد.

حاج رسولیها در ادامه بر داشتن صبر و حوصله و پرهیز از کار جزیره ای تأکید کرد و گفت: نداشتن سیستم، بهتر از این است که هر شرکتی جدا کار کند. هر جا که یکپارچه عمل نکرده ایم، سر در گم شده ایم.

وی سپس به تجربه های موفق بخش فناوری اطلاعات در استملاک اراضی و مدیریت منابع انسانی اشاره کرد و بر برخورداری از برنامه جامع و هدفمند، پرهیز از نقطه ای و انزوایی عمل کردن، متحدالشکل بودن فعالیت ها و استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات در مدیریت دانش، تأکید کرد.

معاون هماهنگی اجرای مقررات اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری بر نقش و ضرورت اصلاح ساختار نظام اداری برای رسیدن به توسعه و رشد کشور تاکید کرد. 

دکتر "محمد علی عفتی داریانی" در دومین روز از گردهمایی معاونان برنامه ریزی و مسئولان فناوری اطلاعات شرکت های آب منطقه ای، گفت: اگر به دنبال توسعه و رشد همه جانبه کشور هستیم باید ساختار اداری و نظام اداری را اصلاح کنیم.

داریانی تاکید کرد: نقش نیروی انسانی به ویژه مدیران در موفقیت یا شکست یک سازمان امروزه بسیار پررنگ و تعیین کننده است و باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

داریانی با بیان اینکه نظام اداری کشور با هدف ارائه خدمات به مردم تشکیل شده است و باید در این زمینه تلاش کند، گفت: سازمان ها باید سیستم اداری سازمان متبوع خود را طوری شکل دهند که ارائه خدمت به مردم به درستی صورت گیرد و هرکجا این خدمات برای مردم نباشد و نیاز مردم را برطرف نکند، نظام اداری آن سازمان دچار نقصان شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان ها و وزارتخانه های کشور باید به صورت مشخص تعداد و نوع خدمات خود را به مردم مشخص کرده و آن را مستند کنند، یادآور شد: در شهرداری تهران، امروز 273 نوع خدمت مشخص و مستند شده است و تمامی فعالیت ها و برنامه ریزی ها بر اساس این خدمات در سطح شهرداری انجام می شود و این مهم باید در سایر دستگاه ها نیز انجام شود.

داریانی با اشاره به اینکه ارائه یک خدمت با کیفیت، ‌خوب و اثرگذار در سطح کشور نیاز به ابزارهایی دارد، گفت: وجود ساختار مشخص سازمانی، امکانات و تجهیزات، فناوری روز،‌ دانش فنی مناسب و بالاخره نیروی انسانی، از جمله ابزارهایی هستند که می توان با استفاده از آنها خدمات به مردم را بهتر و اثرگذارتر از گذشته کرد.

وی تاکید کرد:‌ در بین تمامی این ابزارها، مهم ترین و اثرگذارترین آن ها نیروی انسانی است. در واقع نیروی انسانی تنها عاملی است که می تواند واکنش مثبت یا منفی به اهداف و برنامه های یک سازمان نشان دهد و در مقابل یک تصمیم بایستد و یا با آن همراهی کند.

معاون هماهنگی اجرای مقررات اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری با انتقاد از زمان اندکی که مدیران به وضعیت نیروی انسانی سازمان ها صرف می کنند، اظهار کرد: یکی از مسائل و موضوعاتی که وقت و زمان یک مدیر باید به آن معطوف شود، نیروی انسانی است؛ در صورتی که کمترین زمان به این بخش اختصاص می یابد و عمده مشکل سازمان ها نیز از همین جا ناشی می شود.

داریانی تاکید کرد: اگر نتوانیم نیروی انسانی خلاق، ‌کارآمد و همسو با اهداف سازمانی داشته باشیم، سازمان با مشکل مواجه می شود. یکی از مسائل و چالش هایی که وجود دارد این است که نیروی انسانی، اهداف شخصی ویژه خودش را دارد که اگر این اهداف شخصی با اهداف سازمانی همسو و هم راستا نباشد، ‌توان و انرژی سازمان را به هدر خواهد داد.

وی توجه و حمایت از مدیران را نیز در راستای حمایت از نیروی انسانی دانست و گفت: هر میزان از نیروی انسانی حمایت و برای آن سرمایه گذاری و برنامه ریزی می شود، برای مدیر نیز به عنوان بخشی از نیروی انسانی سازمان باید حمایت شود.

وی یادآور شد: خصوصیت هر یک از افراد منحصر به خودشان است و مدیرانی موفق هستند که ویژگی های نیروی انسانی خود را بشناسند و بدانند که با هر یک از نیروهای خود چگونه و با چه روش برخورد کنند و چگونه از ابزار تشویق و تنبیه استفاده کنند.

داریانی با تاکید بر اینکه اگر به دنبال توسعه و پیشرفت کشور هستیم باید نظام اداری کشور را اصلاح کنیم، تصریح کرد: باید این احساس در نظام اداری کشور به وجود آید که دیگران نیز می توانند به کشور کمک کنند. در واقع نگاه نظام اداری به روش ها و اجرای کارها باید تغییر کند و بخش دولتی، بخش خصوصی را رقیب خود محسوب نکند.

وی همچنین تاکید کرد: همیشه روشی بهتر و کارآمد در مقایسه با روش کاری که در حال حاضر اجرا می شود وجود دارد و این نکته باید همواره مورد نظر مدیران قرار داشته باشد.

داریانی با گوشزد به مدیران سازمان های دولتی در زمینه فرآیندهای ارائه یک خدمت به ارباب رجوع، گفت: مسئولان و عوامل مربوط باید حداقل یک بار فرآیند ارائه یک خدمت به مردم را از ابتدا تا انتهای آن به صورت عملی طی کنند تا ضمن درک وضعیت مردم از دریافت آن خدمت، خود نیز مشکلات و مصائب کار را پیدا کرده و آن را رفع کنند.

داریانی در ادامه به تشکیل دولت الکترونیک در کشور اشاره کرد و افزود: تشکیل دولت الکترونیک جهش و حرکت نوینی را در کشور رقم زده است و اگر بتوان آن را به درستی اجرایی کرد، آرامش، اعتماد، دقت، سرعت و افزایش کارآمدی و رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: با استفاده از دولت الکترونیک، خدمات فقط در هشت ساعت کار اداری در سازمان ها خلاصه نمی شود و مردم در هر زمان و هر مکانی که باشند می توانند به راحتی خدمات را دریافت کنند.

معاون هماهنگی اجرای مقررات اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری در ادامه گفت: از مزایای اجرای دولت الکترونیک، افزایش سرعت و دقت در ارائه خدمات و همچنین مستندسازی بدون مفقود شدن مدارک است که در گذشته یکی از مشکلات عمده را برای نظام اداری ایجاد کرده بود.

داریانی با تاکید بر اینکه برای اجرای صحیح دولت الکترونیک باید نظام اداری اصلاح شود، گفت: به هر میزان ارتباط دو طرفه بین ارباب رجوع و کارمندان را کاهش دهیم و فرآیند امور را به سوی الکترونیک شدن ببریم، سلامت اداری را افزایش داده و به تبع آن فساد اداری را کاهش داده ایم. 

وی در پايان سخنان خود، یکی دیگر از دستاوردهای اجرای دولت الکترونیک را اجرای عدالت ذکر و اضافه کرد: به این ترتیب رضایت مردم نیز بیشتر خواهد شد چراکه تمام فرآیندها به صورت سیستمی و الکترونیک انجام می شود و نقش اشخاص و روابط بین آن ها کاهش خواهد یافت.

گفتني است، در نخستین روز از این گردهمایی دو روزه، مهندس "نادعلی حاجیلری"، معاون تحقیقات، منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران، "سید حسن مهدوی فر"، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مديرت منابع آب ايران و همچنين مهندس "علی رضی"، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، سخنرانی کردند. در دومین روز از گردهمایی نیز، مهندس "محمد حاج رسولیها"، مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و دکتر "محمدعلی داریانی"، معاون هماهنگی اجرای مقررات اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، سخنرانی کردند. برگزاری کارگاه های آموزشی و بازدید از برج میلاد و رصدخانه تهران، از دیگر برنامه های این گردهمایی بود.

کد خبر: 494
  تاریخ خبر : 12 بهمن 1392
  آخرین به‌روزرسانی : 12 بهمن 1392
 پرسنل شرکت
 1179
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 86
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 3,768
  • بازدید دیروز : 9,942
  • کل بازدید : 9,632,482
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 3.12.41.106

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751