|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ، قضایی و انتظامی جهت صیانت از منابع آب زیرزمینی

مدیر پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی دادگستری استان تهران، در اولین نشست تخصصی ایجاد راهکارهای پیشگیری از حفر چاههای غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها و حاشیه سدها، بر لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ، قضایی و انتظامی جهت صیانت از منابع آب زیرزمینی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، در این جلسه که در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران و با حضور مدیر پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی دادگستری استان تهران و نمایندگانی از شرکت‌های آب منطقه ای تهران، آب و فاضلاب تهران، اداره کل جهاد کشاورزی استان تهران، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، شهرداری تهران، دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی و نمایندگان فرماندهی انتظامی غرب و شرق استان تهران برگزار شد، "جاوید سوهانی" مدیر پیشگیری از وقوع جرم معاونت اجتماعی دادگستری استان تهران، تصریح کرد: یکی از اقدامات جدی و اساسی که طی سال های گذشته در قالب طرح صیانت از منابع آب کشور همواره مورد توجه دستگاه های اجرایی ذیربط قرار گرفته است، شناسایی چاه‌های غیر مجاز و جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب از منابع زیر زمینی استان تهران است.

سوهانی با تاکید بر اینکه برای تحقق هر چه بیشتر این طرح استفاده از ظرفیت های مختلف سازمان‌های ذیربط امری اجتناب ناپذیر است، گفت: تعیین تکلیف چاه های آب فاقد پروانه بهره برداری و نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری توسط کشاورزان از مهم ترین اقدامات، جهت جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب از آبخوان ها است که طی سال های اخیر شاهد همکاری موثر و پر بازده شرکت آب منطقه ای تهران و سازمان جهاد کشورزی استان، جهت تحقق این امر بوده ایم.

 وی با بیان اینکه شناسایی و مقابله با موارد تهدید کننده بهداشت عمومی و آلودگی زیست محیطی رودخانه ها یکی دیگر از بندهای طرح صیانت از منابع آبی است، یادآور شد: جهت حل این معضل، اداره محیط زیست باید نسبت به شناسایی کارخانه ها و کارگاه ها و محل های دفع زباله آلاینده منابع آب به طور مستمر اقدام نموده و در صورت مشاهده تخلفات، با همکاری شرکت آب منطقه ای تهران نسبت به حل معضل اقدام کند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در چند سال گذشته انجام اقدامات فرهنگی توسط دستگاه‌های ذیربط نتوانسته پیشگیری از جرایم مرتبط با حوزه آب را به همراه داشته باشد، لذا ضرورت دارد که در تولید برنامه ها و محصولات فرهنگی اهتمام بیشتری صورت پذیرد.

در ادامه جلسه، "احمد علی قربانیان"، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران، با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۲۲ در این شرکت برای دریافت و رسیدگی به گزارشات مردمی، تصریح کرد: شهروندان مسوولیت پذیر ما می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه آب، از طریق شماره تماس مذکور، مراتب را اطلاع رسانی کنند و شایان ذکر است که تا کنون 343 مورد از اطلاعات مردمی توسط این سامانه ثبت و توسط گروه های گشت و بازرسی بررسی شده است.

قربانیان با بیان اینکه تعداد چاه‌های مجاز حفاری شده در استان تهران ۱۱ هزار و ۳۲۱ حلقه و تعداد چاههای غیر مجاز حفر شده ۳۲ هزار حلقه است که اکثر این چاه ها در داخل واحدهای خدماتی کوچک حفر شده است، گفت: از سال 94 تا پایان سال 99 بیش از 17 هزار 400 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شد و در سال جاری نیز انسداد 1400 حلقه چاه غیر مجاز در دست اقدام قرار گرفته است.

وی همچنین در خصوص آمار نصب کنتورهای هوشمند از سال ۹۴ تاکنون توسط شرکت آب منطقه‌ای تهران، تصریح کرد: به منظور مدیریت برداشت آب از چاه های مجاز، تعداد دو هزار و 498 دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری نصب گردید و طبق برنامه ریزی ها، در سال جاری 800 کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه های دارای پروانه نصب خواهد شد که تا کنون نصب 250 دستگاه کنتور هوشمند به انجام رسیده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت افزود: 12 گروه گشت، خسارت‌های آبخوان های استان را مورد رصد قرار می دهند و تاکنون  برای ۱۸۰ تخلف صورت گرفته، اخطاریه مربوطه از طرف مقامات قضایی قرار صادر شده است.

در پایان نیز نمایندگان اداره کل جهاد کشاورزی ، اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شرکت آب و فاضلاب تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی ایران، هر یک به صورت جداگانه موارد و مسائل مربوط به جلسه را مطرح و در خصوص رفع چالش ها تصمیماتی اتخاذ شد.

 

 

 

کد خبر: 4912
  تاریخ خبر : 23 شهریور 1400
  آخرین به‌روزرسانی : 24 شهریور 1400
 روابط عمومی
 248
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 66
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 602
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,423,368
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 3.237.178.126

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751