|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد؛

آیین افتتاحیه اکیپ غواصی منطقه شمال مرکزی وزارت نیرو

آیین افتتاحیه اکیپ غواصی منطقه شمال مرکزی وزارت نیرو به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور مدیران عامل صنعت آب و برق، مدیران ذیربط استان و مدیران و نمایندگانی از سایر شرکت های آب منطقه ای کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "یوسف رضاپور" در ابتدای این جلسه  با بیان اینکه شرکت های آب منطقه ای به عنوان متولی سدهای کشور هستند و با توجه به حجم 49 میلیارد متر مکعبی سدهای در دست بهره برداری در سراسر کشور راه اندازی اکیپ غواصی یک الزام است، تصریح کرد: سابق بر این در مواقع نیاز از اکیپ های غواصی سازمان های هلال احمر یا شرکت نفت استفاده می کردیم و لذا حضور چنین اکیپی نیازی قابل توجه بود که با پیگیری های مستمر به ثمر نشست.

وی با بیان اینکه آموزش غواصان به صورت فشرده و سریع باید انجام شود و تجهیزات مورد نیاز نیز باید در اسرع وقت تکمیل گردد، گفت: هدف اصلی تشکیل اکیپ غواصی در کنار کمک به خانواده افرادی که دچار سوانح غرق شدگی در دریاچه سدها می گردند، ارائه خدمات و رفع مشکلات صنعتی در تاسیسات آبی است و امیدواریم که شاهد برپایی اکیپ غواصی در سایر شرکت های آب منطقه ای کشور باشیم.

رضاپور در ادامه افزود: ارتقاء ظرفیت استقلال وزارت نیرو در تامین کمی و کیفی خدمات غواصی، انجام عملیات غواصی تخصصی در منابع آبی تحت مدیریت وزارت نیرو، کاهش زمان و هزینه های خدمات غواصی و استفاده از توان و استعداد نیروهای توانمند در این حوزه و ایجاد امکان برای علاقمندان از دیگر اهداف تشکیل اکیپ های غواصی است.

در ادامه این نشست، "میثم جعفر زاده" مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو ضمن قدردانی از از تلاش های شرکت آب منطقه ای تهران و همه کسانی که در راه اندازی اکیپ غواصی کوشا بودند، گفت: اهمیت موضوع غواصی برای مجموعه وزارت نیرو هر روز آشکار تر می شود و ما امروز نگاه جدیدتری نسبت به حوزه عملیات غواصی و بحث های فنی پیرامون آن پیدا کرده ایم.

جعفر زاده با بیان اینکه تشکیل اکیپ غواصی در سد کرج یک اتفاق تازه و مهم برای صنعت آب کشور محسوب می شود اذعان کرد: آموزش حرفه ای به نیروهای مستقر در اکیپ های غواصی و تجهیز آن در سال جاری و سال های آینده به صورت خیلی جدی و تشکیل اکیپ های غواصی در مجموعه شرکت های آب منطقه ای کشور به عنوان یکی از اولویت های وزارت نیرو قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هر کاری در ابتدای شروع خود با سختی ها و مشکلات خاص خود همراه است اما یقیناً با همیت و تلاش نیروهای این اکیپ و حمایت های لازم از این واحد جدید التاسیس، شاهد عملکرد قدرتمند و مطلوب این اکیپ در سال های آینده خواهیم بود.

جعفرزاده با اشاره به اینکه آموزش غواصان به صورت متناوب و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد، تاکید کرد: آموزش غواصان باید در استخرهای شنا انجام شود و در این زمینه هر گونه هماهنگی با مجموعه ورزش انجام خواهد شد و در صورت نیاز به آموزش غواصان در مخازن سدها، ضروری است که از قبل هماهنگی های لازم با دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو انجام شود؛ در غیر این صورت مسوولیت هرگونه سانحه احتمالی به عهده مدیران مربوطه می باشد.

همچنین "علیرضا خانی زاد" رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت در ادامه جلسه، اظهار کرد: قانون تشکیل اکیپ های غواصی شرکت آب منطقه ای از سال 97 ابلاغ شده بود که با حمایت های مدیرعامل شرکت و استمرار در پیگیری های لازم و هماهنگی های همکاران در وزارت نیرو، سرانجام این امر خطیر به منصه ظهور در آمد.

خانی زاد گفت: در حال حاضر این واحد به تجهیزات ابتدایی مجهز شده است و تلاش ها بر این است که به زودی شاهد یک اکیپ غواصی متبحر، توانمند و مجهز باشیم و بتوانیم از خدمات موثر این حوزه برای شرکت های آب منطقه ای، شرکت های توزیع و حتی شرکت مهندسی آبفا استفاده کنیم.

گفتنی است در ادامه،"  علی آرنگ" بر اساس پیشنهاد مدیریت بحران شرکت بعنوان مسوول اکیپ غواصی منطقه مرکزی شمال وزارت نیرو تعیین و حکم انتصاب وی از سوی مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو صادر و ابلاغ گردید و سایر حاضرین در جلسه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص راه اندازی اکیپ های غواصی در سایر شرکت های آب منطقه ای استان خود پرداختند.

کد خبر: 4876
  تاریخ خبر : 8 شهریور 1400
 روابط عمومی
 230
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 107
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 3,996
  • بازدید دیروز : 10,764
  • کل بازدید : 9,682,637
  • آخرین به روزرسانی : 6 اردیبهشت 1403 00:04:30
  • شناسه IP شما : 18.227.0.192

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751