|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

رسالت واقعی روابط عمومی ها پل ارتباطی میان سازمان ها و مردم است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: روابط عمومی نهادی است که رسالت واقعی آن پل ارتباطی میان سازمان ها و مردم می باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "سید حسن رضوی" با حضور در جمع رییس هیات مدیره و اعضاء انجمن روابط عمومی ایران که در سالن کنفرانس شرکت برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: اینجانب بیش از سه دهه با انجمن روابط عمومی ایران آشنایی دارم و شکل گیری این انجمن با توجه به غنای خود تاکنون توانسته است برای همه وزارت خانه ها و مجموعه های روابط عمومی کشور مفید واقع شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به عملکرد کمی و کیفی روابط عمومی ها در دهه های گذشته می توان گفت که روابط عمومی ها با در اختیار داشتن ابزارهایی ویژه در زمان کوتاهی می توانند سازمان را به بهره وری لازم برسانند و البته ناگفته نماند که بسیاری از دستگاه ها و نهادها از این موضوع غافل شده که رسالت انجمن روابط عمومی می تواند در این زمینه خیلی پررنگ باشد.

رضوی میزبانی شرکت آب منطقه ای تهران را برای برگزاری جلسات انجمن مذکور باعث افتخار و مباهات دانست و عنوان کرد: با تشکیل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در دهه 60 عملکرد مثبت روابط عمومی در بخش آب در رسیدن به اهداف سازمانی مسوولان مربوطه تاثیر بسیار چشمگیری داشت.

وی در ادامه ضمن تشکر از زحمات چندین ساله "خسرو رفیعی" رییس هیئت مدیره انجمن روابط عمومی و نقش اساسی او در زمان مدیریت روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران در دهه های پیشین  تصریح کرد: با جدا شدن وی از بخش روابط عمومی آب و فاضلاب خلا یک فردی که با تمام انگیزه مسوولین ارشد و مدیران را با اهداف والای روابط عمومی خود همراه کرده بود، احساس می شد که خوشبختانه به دلیل ارتباطاتی که مجدد ادامه یافت، بسیاری از دوستان تاکنون توانسته اند، از نظرات و پیشنهادات وی بهره های لازم را ببرند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه انجمن روابط عمومی ایران رسالت بزرگی را عهده دار شده است، یادآور شد: حضور متخصصین در این انجمن می تواند خروجی خیلی خوبی برای کشور در بخش های گوناگون به همراه داشته باشد و امید داریم همچون گذشته این دستاوردها ادامه داشته باشد.

وی همچنین اضافه کرد: در شرایط  فعلی شرکت آب منطقه ای تهران، آب و فاضلاب استان تهران و یا ادارات خدمات رسان ارتباط تنگاتنگی با مشترکین داشته به نحوی که برای ایجاد ارتباط بهتر از سامانه هایی همچون 122 استفاده می شود در حالی که نقش روابط عمومی و اهداف آن در کنار چنین سامانه هایی جهت راهنمایی شهروندان کاملا ضروری است؛ چرا که روابط عمومی می تواند آیینه یک مجموعه برای مردم باشد.

رضوی با تاکید بر اینکه این انجمن با غنای بیشتر و نیز آشنایی با علم روز و ابزارهای جدیدی که در فضای مجازی به وجود آمده است نقش مهمی در اطلاع رسانی به شهروندان ایفاء می کند، بیان کرد: کارهای اثر گذار از طریق فضای مجازی، می تواند جهانی و ماندگار شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران ضمن تشریح وضعیت سدهای پنجگانه استان تهران و همچنین پروژه های در دست بهره برداری گفت: در بخش آب بایستی برنامه مدون و افق 50 ساله داشته باشیم که در کیفیت اقدامات بسیار تاثیر گذار است و تنها بر اساس رفتار اجتماعی است که می توان بسیاری از برنامه های آینده را پیش بینی کرد که در این امر نقش روابط عمومی ها بسیار مهم می باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: انجمن  روابط عمومی ایران با مسوولین فرهیخته خود بتوانند دیگر مجموعه روابط عمومی های را در اهداف خود یاری رسانده تا در سازندگی کشور عزیزمان موفق باشیم.

در ادامه این نشست، "خسرو رفیعی" رییس هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران عنوان کرد: درسال 1346 برای اولین بار مرحله نوینی در شکوفایی هنر روابط عمومی آغاز شد و همزمان در اسفند ماه همین سال بنیانگذاران روابط عمومی نوین در ایران برای برقراری ارتباط با انجمن بین المللی روابط عمومی و توسعه و ترویج و شناساندن روابط عمومی به تاسیس انجمن روابط عمومی ایران همت گماردند.

وی افزود: اولین انجمن روابط عمومی در اسفند 1346 با حمایت ازسوی شرکت ملی نفت ایران با هدف شناساندن ارزش و اهمیت روابط عمومی به مدیران و مسئولان و بالا بردن سطح علمی و تجربی دست اندرکاران این رشته تشکیل گردید اما این انجمن در فعالیتهای داخلی و خارجی موفقیت چندانی به دست نیاورد و بعد ازمدتی به دست فراموشی سپرده شد.

رفیعی با بیان اینکه مجددا درسال 1363 با حضور زنده یاد مرحوم نطقی و تنی چند از شاگردان وی موضوع تشکیل انجمن روابط عموی ایران مطرح گردید و مقرر شد روند فعالیت های انجمن روابط عمومی ایران قبل از انقلاب مورد بررسی و مطالعه قرارگیرد، ادامه داد: نهایتا پس از طی جلسات متعدد کارشناسی، اساسنامه پیشنهادی برای تشکیل انجمن تدوین گشت اما در آن زمان به علت نامساعد بودن اوضاع داخلی و جنگ تحمیلی زمینه لازم برای طی مراحل قانونی تشکیل انجمن فراهم نیامد و پیگیری موضوع به تعویق افتاد.

رییس هیات مدیره انجمن روابط عمومی در پایان با اشاره به اینکه همزمان با تصویب اساسنامه انجمن انتخابات هیات مدیره نیز صورت گرفت، اظهار کرد: درسال 1373 نیز در دومین مجمع عمومی انجمن روابط عمومی ایران اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره انتخاب شدند و در سومین دوره انتخابات خرداد 1375 هیات مدیره انجمن روابط عمومی اعضای اصلی و عــلی البدل هیات مدیره و بازرسان انتخاب شدند.

کد خبر: 3909
  تاریخ خبر : 17 خرداد 1399
 روابط عمومی
 647
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 51
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 14,554
  • بازدید دیروز : 28,217
  • کل بازدید : 9,418,947
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 3.91.8.23

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751