|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

رضاپور: اجراي مرحله نخست طرح تكميل اطلاعات منابع آبي شهر تهران

معاون برنامه ريزي و بهبود مديريت شركت آب منطقه اي تهران از اجرايي شدن مرحله نخست تفاهم نامه بين اين شركت و شهرداري تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، "يوسف رضاپور" امروز (شنبه) با اعلام اين خبر گفت: بر اساس تفاهم نامه اي كه تيرماه سال جاري بين شركت آب منطقه اي تهران و شهرداري تهران مبادله گرديد قرار شد تا اين دو نهاد اطلاعات و داده هاي مربوط به چاه ها و منابع آبي در كل مناطق 22 گانه تهران را در يك بانك مشترك گردآوري نمايند.

رضاپور با اشاره به اينكه در حال حاضر و با گذشت دو ماه از مبادله اين تفاهم نامه مرحله نخست آن اجرايي شده است، اظهار كرد: نشستي با حضور نمايندگان دو سازمان در ماه گذشته برگزار گرديد كه طي آن نرم افزارهاي اتوماسيون اداري شركت آب منطقه اي تهران و مناطق 22 گانه شهرداري تهران بر اساس پروتكل ECE يا تبادل الكترونيكي مکاتبات در ايران به يكديگر متصل شده است.

وي با بيان اينكه اتصال اتوماسيون اداري اين دو سازمان مي تواند به تسريع در فرآيند رسيدگي به امور جاري در بخش آب كمك نمايد، تصريح كرد: ‌در نشست مشترك همچنين مقرر شده بود تا بخش مطالعات شركت آب منطقه اي تهران نسبت به تهيه و ارسال مختصات چاه ها در محدوده اي از شهر تهران كه در فاز نخست شهرك غرب انتخاب شده است، اقدام نمايد كه اين عمليات در حال نهايي شدن است.

رضاپور سپس افزود: اين اطلاعات شامل جانمايي چاه هاي مجاز واقع در املاك منطقه موردنظر است تا جهت استفاده در سامانه GIS شهرداري قرار گيرد كه پس از تكميل آن به سازمان فن آوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري ارسال خواهد شد.

معاون برنامه ريزي و بهبود مديريت شركت آب منطقه اي تهران با اشاره به برگزاري نشست هاي مشترك با هدف بررسي و يكپارچه سازي نرم افزارها هر دو سازمان، تصريح كرد: اين فرآيند جهت ثبت اطلاعات متقاضي، اخذ ‌استعلام هاي لازم و مدارك مورد نياز از شهروندان براي صدور مجوز توسط شركت آب منطقه اي تهران از طريق حدود 123 دفتر خدمات الكترونيك موجود در شهر انجام خواهد شد.

وي همچنين اضافه كرد: مدير امور منابع آب تهران بزرگ، مدير دفتر اطلاعات و انفورماتيك، مدير دفاتر آب هاي سطحي و زيرزميني شركت آب منطقه اي تهران به عنوان نماينده اين شركت در نشست هاي مشترك بين دو سازمان مشخص شده اند و يك نفر نيز  به عنوان مجري اين طرح به زودي مشخص و معرفي خواهد شد.

رضاپور ايجاد درآمد پايدار و نيز تكميل اطلاعات منابع آبي در شهر تهران در هر كدام از سازمان هاي طرف اين تفاهم نامه از اهداف مهم اين طرح برشمرد و گفت:‌ قرار شده است تا جهت تشخيص به روز و سريع املاكي كه به استعلام از شركت آب منطقه اي تهران نياز دارند، اطلاعات مكاني بستر و حريم آب هاي سطحي (رودخانه ها) و قنات هاي موجود به سازمان فن آوري و اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران ارسال گردد.

رضاپور افزود: پس از ثبت اين اطلاعات در نرم افزار و سيستم هاي اطلاعاتي سازمان فن آوري و اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران هر دو طرف به صورت مشترك از اين داده ها بهره مند خواهند شد.

به گفته وي، تعداد زيادي از واحدهاي صنعتي و خدماتي همچون قالي شويي ها و ‌كارواش ها در سطح شهر تهران از منابع آب شهري براي مصارف خود به شكل غيرمجاز، رايگان و بدون پرداخت حقوق دولتي استفاده مي كنند كه در نهايت سبب آلوده شدن بيشتر آب مي شوند.

وي خاطرنشان كرد: عمليات جمع آوري و به روز رساني اطلاعات مصرف كنندگان منابع آب در مناطق 22 گانه تهران نيازمند صرف زمان و هزينه بسيار بالايي است كه با اجراي اين تفاهم نامه به سادگي اطلاعات مورد نياز تكميل خواهد شد.

رضاپور يكي از اهرم هاي اجراي اين تفاهم نامه را بند ششم از ماده سوم اين تفاهم نامه ذكر كرد و گفت: طبق اين بند، شهرداري تهران از ارايه هرگونه خدمات و صدور گواهي و پروانه ساختماني و مفاصاحساب براي متقاضيان داراي منابع آب غيرمجاز و يا داراي بدهي به شركت آب منطقه اي تهران تا زمان تعيين تكليف و تسويه حساب خودداري خواهد كرد.

معاون برنامه ريزي و بهبود مديريت شركت آب منطقه اي تهران، همچنين اعلام كرد: متقاضيان مي توانند از طريق دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهران نسبت به ثبت تقاضا، استعلام تعيين تداخل پلاك ملك با بستر و حريم آب هاي سطحي و قنات ها، تعيين تكليف چاه هاي موجود، تحويل مدارك مورد نياز و در نهايت تشكيل پرونده اقدام نمايند.

رضاپور در پايان با بيان اينكه دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهران از طريق خدمات الكترونيكي و يا سيستم اتوماسيون اداري، ‌تصوير مدارك مورد نظر را جهت بازديد كارشناسي و تهيه پاسخ به شركت آب منطقه اي تهران ارسال خواهند نمود، اظهار كرد: در نتيجه ديگر نيازي به حضور متقاضيان در اين شركت جهت انجام امور مذكور نخواهد بود.

کد خبر: 354
  تاریخ خبر : 6 مهر 1392
  آخرین به‌روزرسانی : 6 مهر 1392
 پرسنل شرکت
 1283
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 75
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 4,712
  • بازدید دیروز : 9,942
  • کل بازدید : 9,633,426
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 18.218.184.214

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751