|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

راحمي: جنگ نرم به مراتب خطرناك تر از جنگ سخت است

مشاور وزیر در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسيج وزارت نيرو گفت: دشمن شناسي در زمان جنگ رودرو و جنگ سخت، مشكل نيست اما در زمان جنگ نرم به مراتب خطرناك و دشوارتر است.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، سردار "ابراهيم راحمي" روز يكشنبه (31 شهريور 92) در همايش بسيجيان شركت آب منطقه اي تهران كه در محل سد لتيان برگزار شد، اظهار كرد: دشمن شناسي در زمان جنگ رودرو و جنگ سخت، مشكل نيست و رزمندگان اسلام هميشه قوي و با قدرت بيشتري نسبت به دشمن عمل كرده اند.

راحمي ادامه داد: ايران در زمان جنگ به همت مردمان غيور و جان بركف و بسيجيان سلحشور در مقابل دشمنان ايستاد و دشمنان را به خاك ذلت نشاند.

راحمي جنگ نرم دشمن را خطرناك تر توصيف كرد و گفت: دشمن به دنبال آن است كه مردم را از شرافت و غيرت دور كند و مردم بايد آگاه باشند كه همانطور كه در جنگ تحميلي با غيرت ايستادگي كردند در جنگ نرم نيز با قدرت مقاومت كنند.

وي با يادآوري خاطرات جنگ تحميلي تصريح كرد: با آغاز جنگ تحميلي، آماج حملات و بمباران عراق در شهرهاي مختلف كشور و تبليغات همزمان و گسترده رسانه هاي غربي در روز نخست جنگ، فضاي شوك آوري به مردم وارد كرد.

راحمي با بيان اينكه سخنان امام (ره) در اين موقعيت جان و نشاط تازه اي به مردم داد، گفت: روز پس از اين حملات و در اوج بحران و شرايط سخت كشور 140 فروند هواپيما  به سمت عراق حركت كرد و  پاسخ دندان شكني را در روز دوم جنگ به دشمن داد كه نشان از زنده بودن و آمادگي مردم و نيروهاي نظامي در برابر دشمن داشت.

وي انقلاب اسلامي را داراي ريشه هاي قوي مردمي برشمرد و تصريح كرد:‌ دشمن همچون اتقلاب هاي گذشته تصور مي كرد كه مي تواند با جنگ نرم انقلاب را ساقط كند اما غافل از اينكه انقلاب اسلامي داراي ريشه هاي محكم مردمي است. مردمي كه با اعتماد به نفس‌، ايمان و اعتقاد راسخ پشت انقلاب خود ايستاده اند.

به گفته وي، براندازي نظام و سقوط حكومت اسلامي ايران به عنوان يك هدف كلي و نهايي در اين جنگ مورد نظر بود و براي اين كار، دشمن به دنبال لغو قرارداد الجزاير 1979 و گسترش مرزهاي عراق تا حداقل شهر اهواز و همچنين اعلام استقلال خوزستان از ايران بود.

مشاور وزیر در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسيج وزارت نيرو با بيان اينكه نخستين كار جمهوري اسلامي ايران پس زدن عراق به سمت مرزهاي بين المللي بود، تصريح كرد: عراق در ابتداي جنگ تحميلي 12 لشگر داشت كه اين تعداد در پايان جنگ به 50 لشگر رسيد و تفاوت استراتژيك، ساختاري و سخت افزاري زيادي با نيروهاي نظامي ما داشت.

وي گفت:‌ عراق پس از جنگ با ايران نيز دست از جنگ و خوي جنگ طلبانه خود برنداشت و با حمله به كويت حاميان خود را در زمان جنگ با ايران نيز از دست داد و پيش بيني امام (ره) در اين زمينه محقق شد.

مشاور وزیر در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسيج وزارت نيرو با بيان اينكه بانوان در زمان جبهه و جنگ جلوتر و پابرجاتر از مردان بودند،‌ گفت: اگر مادران و خواهران جان بركف نبودند ما جبهه اي نداشتيم. چراكه آن ها بودند كه تشويق و حمايت كردند و پشت جبهه ها را گرم نگه داشتند تا مردان بتوانند با قدرت در جبهه هاي حق عليه باطل فعاليت كنند.

راحمي فضاي شهرها و روستاهاي كشور در زمان جنگ را يك فضاي شبيه جبهه توصيف كرد و افزود: آثار و تبعات جنگ در كوچه پس كوچه هاي شهرها و روستاها كاملا نمايان بود و جنگ بر كل فضاي كشور به ويژه در مناطق جنگ زده از جمله تهران سيطره داشت.

وي ادامه داد: مردان و زنان وخانواده هايي كه با چنين شرايطي در كشور ماندند و فضايي را كه دشمنان تحميل كرده بودند را با وجود همه مشكلات و مصائب تحمل كردند در واقع جبهه اي و اهل جبهه هستند.

راحمي با قدرداني از روحيه بسيجي و ايثارگري حاكم بر كاركنان شركت آب منطقه اي تهران اظهار كرد:‌ بايد از كاركنان و مديراني كه چنين روحيه هاي را در خود و بر كل فضاي شركت هاي زيرپوشش وزارت نيرو حاكم نموده اند،‌ قدرداني نمود.

وي در پايان با اشاره به اينكه سال آبي سخت و دشواري را پشت سر گذاشته ايم، بيان كرد:‌ اميدورايم سال جديد سالي پربارش باشد و مشكل همه سدهاي كشور حل شود.

کد خبر: 350
  تاریخ خبر : 2 مهر 1392
  آخرین به‌روزرسانی : 2 مهر 1392
 پرسنل شرکت
 1307
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 52
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 6,382
  • بازدید دیروز : 12,845
  • کل بازدید : 9,615,133
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 18.190.156.212

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751