|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

رضاپور: ايجاد زيرساخت مناسب براي دستيابي به مديريت يكپارچه شهري در بخش آب

معاون برنامه ريزي و بهبود مديريت شركت آب منطقه اي تهران از امضاي تفاهم نامه اي بين اين شركت و سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، "يوسف رضاپور" امروز (دوشنبه 21 مردادماه 92)با اعلام اين خبر گفت:‌ شركت آب منطقه اي تهران تلاش دارد در چارچوب تفاهم نامه اي كه با شهرداري تهران مبادله نموده است، بانك هاي اطلاعاتي مورد نياز خود شامل منابع و مصارف آب هاي سطحي و زيرزميني شهر تهران را كامل و به روزرساني نمايد.

رضاپور با بيان اينكه اين تفاهم نامه در تيرماه امسال بين شركت آب منطقه اي تهران و سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران براي مدت سه سال منعقد شده است، ‌اظهار كرد:‌ هدف اصلي شركت آب منطقه اي تهران استفاده از ظرفيت هاي بالقوه شهرداري تهران جهت تكميل و به روز رساني بانك اطلاعاتي مربوط به مصرف كنندگان اعم از مجاز و غيرمجاز، شناسايي ظرفيت هاي درآمدي و رسيدن به درآمدهاي پايدار براي شركت مي باشد.

وي شناسايي مصرف كنندگان مختلف و ميزان مصرف آب و مقدار بدهي آن ها به دولت و برنامه ريزي براي وصول مطالبات از ديگر اهداف مهم اين تفاهم نامه برشمرد.

وي تاكيد كرد:‌ متاسفانه تعداد زيادي از واحدهاي صنعتي و خدماتي همچون قالي شويي ها،‌كارواش ها و غيره از منابع آب شهر تهران براي مصارف خود استفاده مي كنند بدون آن كه حقوق دولتي را پرداخت نمايند و علاوه بر اين سبب آلوده شدن آب نيز مي شوند.

معاون برنامه ريزي و بهبود مديريت شركت آب منطقه اي تهران خاطرنشان كرد: اگر قرار باشد شركت آب منطقه اي تهران عمليات جمع آوري و به روز رساني اطلاعات مصرف كنندگان آب را به تنهايي انجام دهد نيازمند صرف زمان و هزينه بسيار بالايي خواهد بود كه با اجراي اين تفاهم نامه كه بار مالي براي طرفين نخواهد داشت، به سادگي اطلاعات مورد نياز تكميل و به روزرساني خواهد شد.

رضاپور يكي از اهرم هاي اجراي اين تفاهم نامه را بند ششم از ماده سوم اين تفاهم نامه ذكر كرد و گفت: طبق اين بند، شهرداري تهران از ارايه هرگونه خدمات و صدور گواهي و پروانه ساختماني و مفاصاحساب براي متقاضيان داراي منابع آب غيرمجاز و يا داراي بدهي به شركت آب منطقه اي تهران تا زمان تعيين تكليف و تسويه حساب خودداري خواهد كرد.

معاون برنامه ريزي و بهبود مديريت شركت آب منطقه اي تهران، همچنين اعلام كرد: بر اساس مفاد اين تفاهم نامه، متقاضيان مي توانند از طريق دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهران نسبت به ثبت تقاضا و استعلام تعيين تداخل پلاك ها با بستر و حريم مجاري آب هاي سطحي و قنوات و تعيين تكليف چاه هاي موجود و نيز تحويل مدارك مورد نياز و در نهايت تشكيل پرونده اقدام نمايند.

رضاپور ادامه داد: دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهران از طريق خدمات الكترونيكي و يا سيستم اتوماسيون اداري،‌تصوير مدارك مورد نظر را جهت بازديد كارشناسي و تهيه پاسخ به شركت آب منطقه اي تهران ارسال خواهند نمود و در نتيجه ديگر نيازي به حضور متقاضيان در اين شركت جهت انجام امور مذكور نخواهد بود.

رضاپور با اعلام اين مطلب گفت: با اجراي اين تفاهم نامه و بند ششم كه شرح آن داده شد، متقاضي با مراجعه به اولين دفتر خدمات الكترونيكي شهر در منطقه سكونت خود، مي تواند نسبت به وضعيت مصرف آب و بدهي هاي خود استعلام نمايد و در صورت داشتن بدهي،‌آن را در همان دفتر و يا از طريق سامانه خودپرداز بانك، پرداخت نمايد.

وي تاكيد كرد: تسريع در خدمت رساني، كاهش مراجعه به سازمان ها و نهادهاي مختلف و اجراي طرح تكريم ارباب رجوع از جمله دستاوردهاي مهم اين تفاهم نامه است كه مي تواند بسياري از مشكلات متقاضيان و همچنين ارباب رجوع را برطرف نمايد.

رضاپور با اشاره به ديگر آثار اين تفاهم نامه، اظهار كرد: با اجراي اين تفاهم نامه، نامه نگاري هاي بين شركت آب منطقه اي تهران و واحدهاي مختلف شهرداري تهران در چارچوب پروتكل ECE از طريق اتوماسيون اداري انجام خواهد شد.

وي همچنين گفت: بر اساس ‌اين تفاهم نامه، علاوه بر متقاضيان شهر تهران كه در بالا به آن اشاره شد متقاضيان در ساير شهرهاي استان تهران نيز مي توانند بدون مراجعه به امورات آب شهرستان ها و يا شركت آب منطقه اي تهران، فرآيند ثبت تقاضا و تشكيل پرونده خود را از طريق دفاتر خدمات الكترونيك شهر در نزديك ترين محل سكونتشان در شهر تهران انجام دهند.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد:‌ با همكاري و همراهي مديران و پرسنل شركت آب منطقه اي تهران شرايط لازم براي دستيابي به مديريت يكپارچه شهري در بخش آب، خدمت رساني مطلوب به مردم و تحقق اهداف طرح تكريم ارباب رجوع فراهم شده و در نهايت درآمد پايداري براي شركت آب منطقه اي تهران ايجاد گردد. 

کد خبر: 313
  تاریخ خبر : 21 مرداد 1392
  آخرین به‌روزرسانی : 21 مرداد 1392
 پرسنل شرکت
 1277
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 68
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 8,176
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,430,942
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 35.175.200.199

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751