|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر دفتر برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی شرکت عنوان کرد:

ضرورت ایجاد وحدت رویه در اجرا و ساماندهی طرح های گردشگری

مدیر دفتر برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی شرکت گفت: تایید و تصویب طرح های گردشگری و ساماندهی طرح های مذکور پیرامون پیکره های آبی کشور، ایجاد وحدت رویه در اجرای طرح ها و تسریع در پاسخگویی به متقاضیان سرمایه گذاری در این طرح ها ضروری می باشد.

به گزارش  روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "حمید شاهرخ نیا" با بیان این مطلب اظهار کرد: در اجرای ابلاغیه دستورالعمل بررسی، تایید و تصویب طرح های گردشگری اجرای هرگونه طرح گردشگری منوط به رعایت مفاد ابلاغیه می باشد که مطابقت فعالیت های مجاز گردشگری با توجه به حساسیت و سطح بندی حفاظتی تأسیسات، ملاحظات مربوط به بهره برداری، کیفیت منابع آب و حراست از تأسیسات تأمین و انتقال آب از جمله این موارد می باشد.

وی با بیان اینکه مفاد ابلاغیه طرح جامع حفاظت فیزیکی منابع و تأسیسات آبی و مدنظر قراردادن شرایط اجرای فعالیت های گردشگری مجاز پیرامون تأسیسات آبی با توجه به سطح بندی ملاحظات فنی و زیست محیطی از جمله دیگر موارد این ابلاغیه است، تصریح کرد: همچنین رعایت حدود بستر و حریم منابع مطابق با نقشه های اعلامی شرکت جهت بهره برداری از طرح های گردشگری در تأسیسات آبی  و دستورالعمل حفاظت، بهره برداری و آزاد سازی اراضی بستر و حریم رودخانه ها در این خصوص ضروری می باشد.

شاهرخ نیا رعایت کلیه الزامات مندرج در قانون توزیع عادلانه آب و آیین نامه اجرایی آن را مهم دانست و یادآور شد: رعایت بند 11-2-6 پروژه اول طرح بهبود مدیریت رودخانه ها و سواحل تحت عنوان مجوزهای بهره برداری از اراضی بستر رودخانه ها و اخذ مجوز تخصیص آب به صورت جداگانه در صورت نیاز به تخصیص آب نیز ضروری می باشد.

مدیر دفتر برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی شرکت همچنین افزود: طرح های پیشنهادی متقاضیان در ابتدا می بایست در کارگروه گردشگری شرکت مطرح  شوند و پس از بررسی در کارگروه فوق در صورت نیاز به اخذ تاییدیه ، مستندات مربوطه به جهت اخذ تاییدیه گزارش امکان سنجی به کارگروه گردشگری شرکت مادرتخصصی ارسال می گردد و پس از اعلام موافقت اجرای طرح ، متقاضی میب ایست اقدام به اخذ استعلامات لازم از دستگاه های ذیربط (در چهارچوب ضوابط و مقررات برای کلیه طرح های گردشگری از دستگاه های استانی و نهایتاً اخذ تأییدیه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) جهت صدور مجوز نماید.

وی با بیان اینکه متقاضیان در چارچوب ضوابط و مقررات طرح های کلان و یا براساس مصوباتی که در کارگروه شرکت مورد تایید می باشد، طرح خود را ارائه نمایند، خاطر نشان کرد: نظارت و پایش طرح های گردشگری و تفریحی پیرامون منابع و تاسیسات آبی در چارچوب قوانین، ضوابط ، دستورالعمل ها و مقررات مرتبط در قالب شرح وظایف برعهده شرکت مادر تخصصی می باشد.

 

لزوم اخذ مجوز برای استقرار اماکن تفریحی و گردشگری در حاشیه رودخانه های استان تهران

مدیر دفتر برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی شرکت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی که در نظر دارند در نزدیکی رودخانه ها اماکن تفریحی و گردشگری برپا کنند، حتما باید مجوزهای لازم را  از شرکت آب منطقه ای تهران اخذ نمایند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون مالکیت حریم و بستر رودخانه ها در اختیار دولت است و به دلیل حفظ کمی و کیفیت منابع آب و همچنین ایمنی افراد، هرگونه ساخت و ساز در این اراضی ممنوع است.

شاهرخ نیا افزود: طی سال های اخیر برخی افراد بدون اخذ مجوز در حاشیه رودخانه ها اقدام به استقرار رستوران اماکن تفریحی و گردشگری کرده بودند که نه تنها مسائل زیست محیطی را رعایت نکرده بودند بلکه با سیلابی شدن رودخانه ، خسارت های مالی و جانی فراوانی به وجود آمده است.

شاهر خ نیا با اشاره به اینکه امکان واگذاری اراضی نزدیکی رودخانه ها در قالب اجاره بستر وجود دارد گفت: شرکت آب منطقه ای تهران بر اساس موضوعات فنی و ایمنی، ضوابط قانونی و رعایت مسائل زیست محیطی نسبت به بررسی درخواست ها و صدور مجوز برای متقاضیان اقدام می کند.

مدیر دفتر برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی شرکت هرگونه بهره برداری از اراضی حریم و بستر رودخانه ها مستلزم اخذ مجوز از این شرکت است، گفت: متقاضیان پس از ارائه درخواست خود و تشکیل پرونده ، بلافاصله کارشناسان بررسی های لازم در خصوص ایمنی منطقه از لحاظ سیلاب را بررسی می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: متقاضیان باید به هنگام تشکیل پرونده طرح های تفصیلی و زیست محیطی خود را ارائه کنند و مطابق آنها مجوز لازم صادر می شود.

کد خبر: 2932
  تاریخ خبر : 14 بهمن 1397
 الهامی منش
 698
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 57
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 2,603
  • بازدید دیروز : 12,845
  • کل بازدید : 9,611,354
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 3.146.105.194

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751