|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در بازدید مدیران ارشد سازمان حسابرسی از طرح انتقال آب از سد امیرکبیر به تصفیه خانه ششم تهران مطرح شد:

نیاز به تخصیص 90 میلیارد تومان اعتبار تا راه اندازی فاز اول یکی از منحصربه فردترین طرح های تامین آب شرب تهران

مدیران ارشد سازمان حسابرسی به همراه مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و همچنین مدیران شرکت آب منطقه ای تهران از طرح انتقال آب از سد امیرکبیر به تصفیه خانه ششم تهران به عنوان یکی از منحصربه فردترین تصفیه خانه های آب کشور بازدید کردند که در این بازدید بر ضرورت تخصیص 90 میلیارد تومان اعتبار تا تکمیل فاز اول این پروژه بزرگ تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمد حاج رسولی ها" مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در حاشیه بازدید مدیران ارشد سازمان حسابرسی از طرح انتقال آب از سد امیرکبیر به تصفیه خانه ششم تهران ضمن مغتنم شمردن حضور مدیران ارشد این سازمان در تاسیسات و طرح های بخش آب اظهار داشت: همکاران سازمان حسابرسی که وظیفه حسابرسی شرکت های دولتی را بر عهده دارند از تاسیسات وزارت نیرو در سد امیرکبیر بازدید کردند و نوع سازه ها و سختی کار طرح های بخش آب را از نزدیک مشاهده کرده و با معضلات و پیچیدگی های کار و مسائل مربوط به تملک اراضی آشنا شدند.

وی افزود: یکی از پروژه های مهم وزارت نیرو که از سال 1383 شروع شده سامانه انتقال آب از سد امیرکبیر به شهر تهران است که این طرح از بخش های مختلفی همچون بند انحرافی ، تونلی به طول 30 کیلومتر، تصفیه خانه به ظرفیت 15 مترمکعب در ثانیه تشکیل می شود.

وی ارزش فعلی این طرح با قیمت امروز را حدود یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بخش عمده این طرح تکمیل شده و امیدواریم فاز اول تصفیه خانه ششم تهران به ظرفیت 7.5 متر مکعب در سال جاری وارد مدار شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به ویژگی های شاخص این پروژه تصریح کرد: با اجرای این طرح بخشی از آب مورد نیاز شهر تهران تامین می شود علاوه بر آن این پروژه به لحاظ رقوم توپوگرافی در یک تراز بالاتر وارد شهر تهران می شود که همین موضوع باعث حذف بخشی از پمپاژ بر روی شبکه توزیع آب شرب تهران شده و در نتیجه در مصرف و هزینه برق صرفه جویی می شود.

وی ادامه داد: محل آبگیری تونل تصفیه خانه ششم تهران به گونه ای هست که بالاتر از آبگیر فعلی بیلقان قرار دارد و با وجود تونل انتقال آب می تواند از خطرات احتمالی همچون نشت مواد سوختی یا سقوط تانکرهای نقتی به درون رودخانه کرج یا ورود آلاینده ها جلوگیری کند چراکه برخی مواقع به هنگام سقوط تانکرهای نفتی یا هرگونه آلاینده به منظور انجام پاکسازی و حفظ کیفیت آب قطعی هایی پیش می آید اما با اجرای این طرح دیگر شاهد چنین چالش هایی نخواهیم بود.

حاج رسولی ها با بیان اینکه علی رغم بارش های چند روز اخیر در کشور همچنان میزان بارندگی ها و ورودی آب به مخازن سدهای کشور به ترتیب 36 و 40 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است ، گفت: در استان تهران ورودی آب به مخازن سدها حدود 30 درصد نسبت به سال گذشته کمتر است اما با توجه به ذخایر سال گذشته این بحث تا حدودی جبران شده است.

در ادامه نیز احمد فاضلی عضو هیئت عامل سازمان حسابرسی گفت: بازدید از طرح های بخش آب وزارت نیرو خیلی ارزشمند بود چراکه چندین سال حسابرسی های مربوطه انجام می شده و امروز فرصتی ایجاد شد تا از تاسیسات مربوط به وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای تهران بازدید به عمل آید.

وی افزود: اقدامات بزرگی در این حوزه انجام شده که یکی از آنها ایجاد تونل انتقال آب از سد امیرکبیر به تصفیه خانه ششم تهران به طول 30 کیلومتر است که آب را بدون هیچ گونه خطر احتمالی و به صورت پایدار به شهر تهران منتقل می کند. تصفیه خانه هم در مکانی ساخته شده که در بالادست قرار گرفته و برای توزیع آب نیازی به مصرف انرژی نیست اما این طرح به واسطه هزینه اندک باقیمانده نسبت به کل سرمایه گذاری انجام شده هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

وی در پایان گفت: اقدامات شرکت آب منطقه ای تهران در حوزه تامین آب بسیار ارزشمند است و باید اهتمام جدی برای تخصیص اعتبار باقیمانده که در حدود 90 میلیارد تومان است صورت بگیرد تا این طرح به سرانجام برسد.

طی این بازدید نیز مدیران ارشد سازمان حسابرسی به همراه مدیرعامل و دو نفر از معاونان شرکت مدیریت منابع آب ایران و همچنین مدیران شرکت آب منطقه ای تهران از سد تنظیمی امیرکبیر، ورودی تونل انتقال آب، سد امیرکبیر، روستای واریان و تصفیه خانه ششم تهران بازدید کردند.

کد خبر: 2389
  تاریخ خبر : 16 اردیبهشت 1397
  آخرین به‌روزرسانی : 16 اردیبهشت 1397
 الهامی منش
 773
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 82
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 13,179
  • بازدید دیروز : 10,764
  • کل بازدید : 9,691,820
  • آخرین به روزرسانی : 6 اردیبهشت 1403 00:04:30
  • شناسه IP شما : 3.147.42.168

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751