|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران در نشست هفته پژوهش عنوان کرد:

ضرورت ایجاد و احیاء تفکر پژوهش در شرکت / رفع مشکلات آبی استان تهران با تحقیق و پژوهش امکان پذیر است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: ایجاد و احیاء تفکر پژوهش در شرکت ضروری می باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمدرضا بختیاری" در نشست هفته پژوهش که با همت گروه تحقیقات کاربردی شرکت و با حضور معاون برنامه ریزی، جمعی از مدیران  و کارشناسان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: مهم‌ترین هدف برای برگزاری این هفته، بایستی ایجاد و احیای تفکر پژوهش و فناوری در  میان کارکنان و کارشناسان شرکت باشد.

وی با بیان اینکه رسوخ پژوهش در لایه‌های  شرکت آب منطقه ای تهران و توسعه فناوری، مسائلی است که مدنظر باید قرار گیرد، تصریح کرد: تبیین نقش و اهمیت بالای تفکر و پژوهش در حل مشکلات کلان منابع آب استان تهران بر مبنای راهکارهای علمی و افزایش حساسیت  پرسنل نسبت به پژوهش و متجلی کردن نتایج پژوهش و فناوری استان بایستی در سرلوحه کار مدیران قرار گیرد.

بختیاری ادامه داد: برای دستیابی به نقش پژوهش در توسعه کشورها باید نگاه شود که کشورهای مختلف جهان در این زمینه چه تجربه ای را کسب کرده  و اکنون در چه جایگاهی قرار دارند.

در ادامه این نشست، "آلاله قائمی" رییس گروه تحقیقات کاربردی شرکت  در خصوص تشکیل این گروه بیان کرد: هدف از تشکیل این گروه پاسخ به نیازهای تحقیقاتی جهت رفع مسائل و مشکلات ضروری در بخش منابع آب، نیازسنجی و هماهنگی جهت نظارت بر اجرای طرح‌های تحقیقاتی جهت نیل به اهداف شرکت و نهایتاً ارائه دستاوردهای علمی و تحقیقاتی شرکت  می باشد.

وی  همچنین افزود: تحقق اولویت‌ها و محورهای تحقیقاتی مورد نیاز شرکت، تقویت تقاضا محوری و پاسخگویی به نیازهای عملیاتی و طرح‌های توسعه‌ای صنعت آب و هدایت، هماهنگی و راهبری انجام پروژه‌های تقاضا محور شرکت و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، امکانات و پتانسیل‌های موجود از  دیگراهداف گروه تحقیقات کاربردی شرکت به شمار می رود.

قائمی در خصوص فرایند کار گروه تحقیقات کاربردی همچنین یادآور شد:  مراحل تصویب پروژه‌های تحقیقاتی، مطابق دستورالعمل تدوین، تصویب و نظارت پروژه‌های تحقیقاتی پس از تعیین اولویت‌های تحقیقاتی و تأیید نهایی آن توسط شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب  و  سپس فراخوان عمومی از طریق مراکز علمی ذی‌صلاح، رسانه‌های عمومی، پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی و غیره انجام گرفته و دریافت پیشنهادات تا زمان مقرر صورت می‌گیرد.

رییس گروه تحقیقات کاربردی شرکت ادامه داد: سپس کلیه پیشنهادات در کمیته راهبری مورد ارزیابی قرار گرفته و انتخاب پیشنهاد برتر بر پایه شاخص‌های ارزیابی شامل توانمندی، تجربه تیم پژوهشی، هزینه‌ها و روش انجام‌ کار صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر محل تأمین اعتبار پروژه تحقیقاتی، ماده 56 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت باشد، تصریح کرد: در این صورت لازم است نسبت به اخذ کد رهگیری از سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی (سمات) در چارچوب دستورالعمل اجرایی ماده مذکور اقدام  شده و اخذ کد سمات جهت تأمین اعتبار الزامی است.

وی ادامه داد: نظارت بر حسن انجام پروژه و نیز بکارگیری نتایج و دستاوردهای ماحصل پروژه توسط واحدهای پیشنهاد دهنده و بهره‌بردار ذی‌ریط و کمیته راهبری و داوران پروژه صورت گرفته  و در خاتمه دستاوردهای پژوهشی ارائه و منتشر  می شود.

 قائمی پروژه‌های تحقیقاتی شرکت آب منطقه‌ای تهران را چهار دسته دانست و گفت: این پروژه ها شامل پروژه‌های خاتمه یافته قبل از سال 1392، پروژه‌های خاتمه‌یافته از سال 1396-1392، پروژه‌های در دست اقدام و در حال انجام و در نهایت پروژه‌های در حال دریافت کد رهگیری از سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی (سمات) جهت تأمین اعتبار برای عقد قرارداد می باشند.

رییس گروه تحقیقات کاربری شرکت در خصوص عناوین پروژه‌های تحقیقاتی خاتمه یافته از سال 1396-1392 گفت: تدوین یک مدل تلفیقی مبتنی بر روش زمین‌آماری بیشینه آنتروپی بیزی یا کریجینگ، تئوری آنتروپی و شاخص‌‌ خسارت‌پذیری آبخوان برای ارزیابی و به‌هنگام‌سازی سامانه پایش کیفیت آب زیرزمینی آبخوان تهران، تعیین میزان رطوبت خاک و تبخیر و تعرق واقعی و تاثیر آن بر بیلان  منابع آب برای استان تهران،طراحی و ساخت دستگاه آزمایشگاهی دوبعدی بررسی فرسایش داخلی در خاک، پیش‌بینی آورد رودخانه‌های استان تهران با استفاده از فن‌آوری‌های نوین، بررسی مشخصه‌های کیفی و تصفیه‌پذیری روان آب سطحی کانال فیروزآباد شهر تهران برای مصارف آبیاری،  شبیه ‌سازی پدیده ضربه قوچ در خط انتقال آب از طالقان به آبگیر بیلقان، مطالعات پایه‌ای امکان وجود میکروآلاینده سیانوتوکسین‌ها در یکی از منابع سطحی تأمین‌کننده آب آشامیدنی شهر تهران (سد لتیان)، ارزیابی عملکرد فنی سازه‌های تنظیم و توزیع آب در شبکه آبیاری و زهکشی ورامین و کنترل رسوبگذاری در مخازن سدها با استفاده از موانع از جمله این پروژه ها می باشد.

 

وی افزود:  مدیریت دخیره و بازیافت آب‌های زیرزمینی در منطقه فشافویه (از رباط کریم تا انیس‌آباد)، شناسایی و تعیین مقدار ریزآلاینده‌های آلی، هورمون‌ها، داروها و فرآورده‌های مراقبت شخصی برگزیده در خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری، خاک و محصولات زراعی، تشکیل بازار آب و تأثیر آن بر اقتصاد منطقه: مطالعه موردی دشت ورامین، روش‌های نوین مهندسی رودخانه در فضاهای شهری و همچنین تلفیق RS  و GIS  و مدلMIKE11  برای شبیه‌سازی هیدرودینامیکی سیلاب رودخانه‌ای  جزء پروژه های در دست اقدام و در حال انجام شرکت  است.

 "مهدی فروغی" معاون برنامه ریزی شرکت در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه مشکلات مطرح شده در شرکت می تواند خود موضوعات مهم پژوهشی شود، بیان کرد: در راستای نظام پیشنهادات شرکت همکاران می توانند ایده ها و راهکارهای  خود را در جهت پویایی شرکت ثبت نموده تا پس از ارزیابی و بررسی  در کمیته های ساختار و فناوری و راهبری مدیریت توسعه بررسی و وارد فاز اجرایی شود.

وی افزود:  با ایجاد ارتباط دو سویه میان  دبیرخانه نظام پیشنهادات و گروه تحقیقات کاربردی شرکت  می توان با هم فکری بیشتر  مشکلات شرکت را بررسی و آن هارا تبدیل به یک پژوهش نمود تا مسایل  و چالش ها به شکل تفکیک و طبقه بندی شده مشخص و جهت رفع  در اولویت شرکت قرار گیرد.

 لازم به ذکر است که ، در پایان این نشست   بخش هایی از کتاب راهنمای بیمه مهندسی (تهیه، ارزیابی و دریافت خسارت بیمه ای) به نگارش "سیامک نیلچیان"  و همچنین نرم افزار پیاده سازی سیستم هوشمند گشت و بازرسی و حفاظت از منابع آب توسط "مهدی نوجوان"  ارائه و لوح تقدیری از سوی مدیر عامل شرکت، توسط معاون برنامه ریزی  به  آنان  به عنوان محقق و پزوشگر برتر شرکت آب منطقه ای تهران تقدیم شد.

 

 

 

کد خبر: 2127
  تاریخ خبر : 28 آذر 1396
 الهامی منش
 990
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 80
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 22,259
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,445,025
  • آخرین به روزرسانی : 10 فروردین 1403 17:23:27
  • شناسه IP شما : 54.196.52.45

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751