|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاري نشست مديريت بحران و پدافند غيرعامل وزارت نيرو در سد لتيان

دبیر کمیته مديريت بحران و‌ پدافند غیرعامل شركت آب منطقه اي تهران از برگزاري نشست كارگروه برق،‌ آب و آبفاي وزارت نيرو با حضور 20 نفر از مديران و كارشناسان اين حوزه در سد لتيان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس "جلال جهان بخشی" امروز (دوشنبه) اظهار داشت: شركت آب منطقه اي تهران روز چهارشنبه (چهارم ارديبهشت ماه جاري) ميزبان اعضاي كارگروه برق، آب و آبفاي وزارت نيرو در محل سد لتيان بود كه اين نشست به رياست مشاور وزير و مديركل دفتر مديريت بحران و پدافند غيرعامل وزارت نيرو برگزار شد.

جهانبخشي با اشاره به اينكه اين نشست با هدف تعيين اهداف كمي و برنامه هاي مديريت بحران و پدافند غيرعامل در وزارت نيرو تشكيل شده بود،‌ تصريح كرد:‌ در مديريت بحران وزارت نيرو شش استراتژي مشخص وجود دارد كه ذيل آ‌ن ها در نشست هاي متعدد كميته راهبري و هماهنگي طرح تدوين سند چشم انداز و برنامه راهبري بلند مدت وزارت نيرو در سال 91، تعداد 30 شاخص و 53 طرح عملياتي تعريف شده  است.

عضو كارگروه مديريت بحران و پدافند غيرعامل آب و آبفاي وزارت نيرو همچنين افزود: نهادینه ‌سازی و اجرای اصول و ضوابط مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در صنعت آب و برق به منظور افزایش بازدارندگی، تداوم ارايه خدمات در شرایط اضطراری، کاهش آسیب پذیری و ارتقاي پایداری در کلیه تأسیسات و فرایندهای صنعت، شناسایی و طبقه‌بندی تأسیسات و فرآیندهای حیاتی، حساس و مهم و آسیب پذیر و تدوین و اجرای برنامه‌های كوتاه مدت و بلندمدت، تدوین، بازنگری و اجرای استانداردها و ضوابط مدیریتی و فنی در سیستم‌ها، فرآیندها و تأسیسات موجود و طرح‌های توسعه از جمله استراتژي هاي وزارت نيرو در اين حوزه است.

دبیر کمیته مديريت بحران وپدافند غیرعامل شركت آب منطقه اي تهران ادامه داد: تدوین، آموزش، فرهنگ سازی و تمرین دستورالعمل ها و شرح وظایف كلیه واحدها، مدیران و كاركنان برای شرایط اضطراری و اطلاع رسانی مؤثر به مردم، انجام پژوهش های مورد نیاز در جهت دست یابی به راهكارهای جدید كم هزینه، مؤثر و عملیاتی در عرصه پدافند غیرعامل و در نهايت بهره گیری از فن آوری های نوین جهت مقابله با تهدیدات نرم افزاری و الكترونیكی و سایر تهدیدات جدید از ديگر استراتژي هاي وزارت نيرو براي مديريت بحران و پدافند غيرعامل مي باشد.

جهانبخشي كمي كردن طرح و برنامه هاي مديريت بحران و پدافند غيرعامل و تعيين اهداف مشخص براي سال هاي آينده را از جمله مسايلي برشمرد كه در اين نشست مطرح و مورد بررسي قرار گرفته است.

وي گفت:‌ در بخش دوم اين نشست نتايج مطالعات پدافند غيرعامل در سدهاي استان هاي تهران و خوزستان توسط شركت مشاور طرح به حاضرين ارايه شد كه در آن 11 سد مورد نظر به صورت مستقل بررسي و الگويي جهت اجراي طرح هاي پدافند غيرعامل در هر يك از سدها پيشنهاد شده است.

وي افزود:‌ نتايج اين مطالعات در چهار فصل شامل بررسي وضعيت موجود، تهديد شناسي،‌ آسيب پذيري و ارايه راهكارها تدوين و ارايه شده است كه در فازهاي بعدي مطالعات و طراحي تفصيلي و اجراي آن ها دنبال خواهد شد.

به گفته جهانبخشي، كارفرماي طرح شركت مديريت منابع آب ايران است كه با همكاري شركت هاي آب منطقه اي تهران و آب و برق خوزستان طرح پدافند غيرعامل سدهاي زيرپوشش را مطالعه نموده و اجرايي خواهد كرد.

دبیر کمیته مديريت بحران و پدافند غیرعامل شركت آب منطقه اي تهران با بيان اينكه نتايج مطالعات به صورت مستقل براي كارشناسان و صاحب نظران در بخش هاي ذيربط ارسال شده است، اظهار كرد:‌ كميته مديريت بحران شركت پس از دريافت نقطه نظرات كارشناسي، نسبت به جمع بندي پيشنهادات و راهكارهاي خود اقدام خواهد كرد.

جهانبخشي همچنين تامين اعتبار اين طرح از محل اعتبارات متمركز پدافند غيرعامل كشور اشاره كرد و گفت: هزينه هاي مشاور طرح تاكنون متناسب با درصد پيشرفت كار تخصيص يافته و پرداخت شده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود بر ادامه برگزاري دوره هاي مقدماتي آموزش مديريت بحران در سطح شركت تاكيد و بيان كرد: در اين زمينه برگزاري دوره هاي آموزش مقدماتي مديريت بحران براي سدهاي زيرپوشش و امورات باقيمانده مدنظر قرار دارد و پس از آن اين آموزش ها در سطح ستاد شركت پيگيري مي شود.

وي اضافه كرد: پيرو اين نشست هاي آموزشي قرار شد تا آموزش آتش نشاني و كمك هاي اوليه نيز توسط كارشناسان رابط، پيگيري و با همكاري سازمان ها و ارگان هاي مستقر در شهرستان ها برگزار شود.

جهانبخشي در پايان برگزاري دوره هاي تخصصي و تكميلي را پس از اتمام دوره هاي آموزش مقدماتي عنوان كرد و گفت:‌ در تلاش هستيم تا اين دوره ها به صورت تخصصي از نيمه دوم سال 92 در سطح شركت و صف برگزار گردد.
کد خبر: 204
  تاریخ خبر : 9 اردیبهشت 1392
  آخرین به‌روزرسانی : 10 اردیبهشت 1392
 پرسنل شرکت
 1740
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 36
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 975
  • بازدید دیروز : 10,021
  • کل بازدید : 9,619,747
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 3.144.92.26

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751