|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با حضور اعضاء شورای حوزه بسیج شرکت آب منطقه ای تهران صورت گرفت:

برگزاری همایش آموزشی مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو در حرم عبدالعظیم حسنی(ع)

همایش آموزشی مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور اعضاء شورای حوزه بسیج شرکت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، در این مراسم "داود طارمی"  فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو ضمن ارایه برنامه ابلاغی سال 96 این مرکز، عنوان کرد: جذب نیرو  از اولویت های این مرکز به شمار می رود و همچنین انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علمی کاربردی در دوره های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد  انجام شده است.

وی همچنین در خصوص حلقه صالحین بسیج تصریح کرد: تربیت انسان مومن، بصیر، مجاهد، فعال، انقلابی و دارای موضع از اهداف اصلی و اساسی شجره طیبه صالحین است. صالحین در واقع، به منزله هموار کردن مسیر ظهور امام عصر (عج)، کادرسازی دوباره برای انقلاب و نیز جریان سازی فرهنگی در کشور، با هدف غالب شدن رویکرد فرهنگی در تشکل های فرهنگی، دینی است.
طارمی افزود: شجره طیبه صالحین، به معنای اخص، در صدد راه اندازی حلقه های تربیتی، با هدف ایجاد یا تغییر رفتار در مخاطبان، مبتنی بر مکتب تربیتی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) می باشد.

در ادامه این همایش "محمد تقی مشایخی"  مسوول بسیج مهندسین وزارت نیرو، در خصوص تشکیل بسیج مهندسین، در اواخر دهه 70 گفت: این مجموعه‌ تحت عنوان جامعه مهندسین بسیجی با دبیری مهندس چمران تشکیل و با هدف سازماندهی اقشار مختلف بسیج و فراهم‌سازی زمینه فعالیت برای مهندسین بسیجی شکل گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس شورایی تشکیل شد و در تمامی استان‌ها کار سازماندهی بسیج مهندسین را به پیش برد و اکنون که بیش از یک دهه از تاسیس سازمان بسیج مهندسین می‌گذرد، اقدامات خوبی انجام شده و موضوعات مختلفی دنبال شده است.

مشایخی ماموریت اصلی سازمان بسیج مهندسین را ، کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: پرورش نیروهای متخصص و متعهد مهندس در جهت اهداف نظام و انقلاب اسلامی که بتوانند نیازهای مهندسی در سطح تخصصی را تامین نمایند، از ماموریت‌های اصلی  این سازمان است.

مسوول بسیج مهندسین وزارت نیرو  با بیان اینکه مهندسین بسیجی در کنار سایر اقشار جامعه با رویکرد جهادی فداکارانه وارد صحنه نبرد شدند، خاطر نشان کرد:  مهندسین بسیجی علاوه بر جهاد، در حوزه مهندسی رزمی نیز به ساخت آثار ماندگاری چون پل خیبر همت گماشته و همچنین به پیشرفت صنایع  در حوزه ساخت سلاح، پل، تونل و راه در جنگ تحمیلی کمک کردند.

 وی در خصوص پدافند غیرعامل نیز عنوان کرد: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش،پراکندگی، تفرقه وجابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن می‌باشد.

مسوول بسیج مهندسین وزارت نیرو  همچنین با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است، عنوان کرد: پدافند غیرعامل به  مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

 مشایخی در پایان خاطر نشان کرد: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند در حالی که در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.

"محمودرضا مهاجری" مدیر عقیدتی و نظارت وزارت نیرو  نیز در این همایش در خصوص فضیلت  ماه شعبان گفت: پیامبر اکرم (ص)  ماه شعبان را ماهی دانسته است که در آن ارزاق مومنین توزیع و مشخص می شود که منظور از آن رزق معنوی می باشد.

وی ادامه داد: ماه شعبان منسوب به پیامبر (ص) است و هرکاری را به نیت پیامبر انجام دهیم، ثواب مضاعف می بریم.

مهاجری یکی از اعمال ماه شعبان را صلوات به ویژه صلوات شعبانیه دانست و عنوان کرد: مناجات شعبانیه که منسوب به همه امامان می باشد و نیز مورد توجه خاص امام راحل (ره)  بوده و در کتب منسوب به وی قرار گرفته است و صلوات شعبانیه عرفان واقعی اهل بیت (ع) را نشان می دهد.

 در ادامه این همایش  آموزشی سردار"فتح اله زمانیان"  بسیج را نهادی تحت فرماندهی مقام رهبری که هدف از آن نگهبانی از انقلاب اسلامی و دست آورد های آن می باشد دانست و بیان کرد: فعالیت های این مجموعه جهاد در راه خدا گسترش حاکمیت قانون خدا در جهان طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و تقویت کامل بنیه ی دفاعی از طریق همکاری با سایر نیروها ی مسلح و همچنین کمک به مردم هنگام بروز بلایا و حوادث غیر مترقبه است.

 وی  در پایان بیان کرد: بسیج تشکیلاتی است که تمام مردان و زنان مؤمن ، با انگیزه و توانمند جامعه اسلامی را که قادر به دفاع از انقلاب و کشور هستند، شامل می شود و بسیجی کسی است که با برخورداری از زمینه های اعتقادی و فکری لازم، آمادگی حضور در صحنه های گوناگون و جبه های دفاعی ، فرهنگی، سیاسی و سازندگی کشور را داشته باشند.

گفتنی است، در این همایش که در سالن شیخ صدوق حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، اعضای شورای حوزه و فرماندهان پایگاه شرکت آب منطقه ای تهران حضور گسترده ای داشتند.

کد خبر: 1660
  تاریخ خبر : 12 اردیبهشت 1396
  آخرین به‌روزرسانی : 12 اردیبهشت 1396
 کاربر روابط عمومی
 1166
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 77
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 11,139
  • بازدید دیروز : 9,680
  • کل بازدید : 9,666,751
  • آخرین به روزرسانی : 4 اردیبهشت 1403 11:47:17
  • شناسه IP شما : 3.145.60.166

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751