|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آخرين نشست شوراي مديران شركت در سال 91 برگزار شد

آخرين نشست شوراي مديران شركت در سال 1391 امروز (دوشنبه 28 اسفندماه) با حضور مديرعامل، معاونين، مشاوران، مديران و مجريان طرح هاي عمراني شركت در محل سالن كنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، مهندس "خسرو ارتقايي" در آخرين  نشست شوراي مديران شركت در سال جاري، با تبريك پيشاپيش فرا رسيدن عيد نوروز، اظهار داشت: امسال سال خاصي بود. به عبارتي مقايسه امسال با سال هاي گذشته به ويژه با تحريم هايي كه از سوي دشمنان بر كشورمان تحميل شد، وضعيت اقتصادي دشواري را براي همه ايجاد كرد كه بحمدالله آن را پشت سر گذاشتيم.

ارتقايي با بيان اينكه در اين زمينه مجموعه هاي خدماتي همچون شركت آب منطقه اي تهران، چندان دچار مشكل نشدند،‌اما ساير دستگاه ها تا حدودي با اين وضعيت دست و پنجه نرم كردند، تصريح كرد: بخشي از اين فشارها به كارشكني ها و شيطنت هاي دشمنان و بخش ديگر به مديريت ما باز مي گردد كه چگونه توانسته ايم مجموعه خود را مديريت نموده و از گردنه هاي صعب و دشوار عبور دهيم.

وي با اشاره به توفيقات خوبي كه نصيب شركت آب منطقه اي تهران در سال 91 شده است، گفت: در بخش هاي مختلف شاهد عملكرد و فعاليت هاي فشرده و گوناگوني بوديم كه نسبت به گذشته مثبت و خوب ارزيابي شده است. كارهاي استثنايي كه در حوزه حفاظت از حاشيه رودخانه ها و درياچه هاي استان تهران و البرز در سال جاري انجام شد يكي از عملكردهاي ماندگار شركت بود.

ارتقايي همچنين ادامه داد: فعاليت هاي حوزه حفاظت در تخريب مستحدثات غيرقانوني در حاشيه رودخانه ها مثل نصرت آباد، خجير،‌جاجرود و غيره ارزنده و  قابل تقدير است و همين امر توانسته بسياري از تخلفات موجود و يا تخلفات در حال شكل گيري را متوقف سازد.

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران سپس به اقدامات حوزه معاونت حفاظت در بخش آب هاي زيرزميني اشاره كرد و گفت:‌در اين بخش متاسفانه به دليل كمبود نقدينگي و منابع مالي، عملكرد چندان مناسبي انجام نشده اما با برنامه ريزي هاي صورت گرفته اميد مي رود در سال آينده بتوان گام هاي خوب و بزرگي در اين زمينه برداشته شود.

وي به مصوبات و نظر شوراي استان تهران اشاره كرد و افزود: بر اساس گزارش هاي خوبي كه در زمينه چاه هاي غيرمجاز و برداشت از منابع آب زيرزميني به شوراي استان ارائه شده است، اميد مي رود از سال آينده اين موضوع همچون برخورد قاطع با تخلفات آب هاي سطحي دنبال شود و چاه هاي غيرمجاز به خصوص در دشت ورامين-پاكدشت كه تنها دشت كشاورزي استان است با جديت توقيف و مسلوب المنفعه شوند.

ارتقايي با بيان اينكه در حوزه معاونت برنامه ريزي نيز با حضور  مهندس "يوسف رضاپور"، كارهاي خوبي انجام شده است، اظهار كرد: ساماندهي بخش انفورماتيك شركت كه يكي از آرزوهاي از گذشته تا به امروز مديران بوده است و نيز اقدامات خوب در جهت ساماندهي نيروي انساني، تحركات مناسبي بوده كه آغاز شده است و اميدواريم آثار و ثمره اين اقدامات در سال 92 ديده شده و قدم هاي بلند برداشته شده ادامه يابد.

ارتقايي اجراي بانك حفاظت از منابع آب هاي زيرزميني براي نخستين بار در سطح شركت و در استان هاي تهران و البرز را ارزشمند توصيف كرد و گفت:‌ با اين كار از سال آينده قبض هاي حق النظاره و قبض هايي ديگر در حوزه آب به صورت الكترونيكي و چاپ شده به دست مالكين خواهد رسيد و به اين صورت مالك، به راحتي و سرعت مي‌تواند بدهي خود را پرداخت نمايد.

به گفته وي، واگذاري بهره برداري از سد ماملو در شرق تهران كه تاكنون پيمانكار آن نيز مشخص شده است، يكي از مهمترين فعاليت هايي بوده كه بايد در ساير سدها نيز الگوبرداري شود و از سال 92، اداره سدها بر عهده بخش خصوصي قرار گرفته و شركت آب منطقه اي تهران تنها عهده دار نظارت بر آن ها باشد.

ارتقايي سپس به فعاليت اثربخش حوزه مالي و پشتيباني شركت اشاره و تصريح كرد: كارهاي مناسبي در اين بخش در يك سال اخير انجام شد‌ه، طوريكه ثمرات آن را كه امروز مي توان مدعي آن شد، ملموس و قابل رويت است. به عنوان مثال، در سال هاي گذشته با دغدغه و گلگي هاي زيادي از سوي همكاران وارد سال بعد مي شديم اما بحمدالله و به كمك همدلي و همكاري تمامي بخش هاي شركت، امروز تنها بدهكاري عمده شركت به شركت هاي بيمه و ماليات است و در بخش جاري مشكل حادي وجود ندارد.

وي اقدامات انجام شده در جهت درآمدزايي بيشتر را در امور منابع آب شهرستان هاي تابعه ستود و تاكيد كرد: اين ظرفيت در شركت و امور تابعه وجود داشت و كارهايي كه در امور منابع آب تهران بزرگ در پايان سال جاري به ثمر نشست، نشان داد كه در ساير امور نيز مي توانيم شاهد چنين فعاليت هايي باشيم.

ارتقايي فروش 100 درصدي اوراق مشاركت طرح هاي آبي را در سالي كه گذشت، يكي از اقدامات ماندگار شركت برشمرد و افزود:‌ حركتي كه صورت گرفت، شركت آب منطقه اي تهران را به عنوان پيش قراول و جلودار ساير شركت هاي آب منطقه اي در كشور نشان داد.

ارتقايي همچنين ادامه داد: امروز همه مديران معتقدند كه شركت آب منطقه اي تهران، توان جذب درآمدهاي سنگين و بالا را دارد و ديگر تنها به درآمدهاي برق و فروش آب خام اكتفا نخواهد كرد و به همين دليل اميد مي رود تا سال آينده، سال مطلوبي براي شركت باشد.

وي آماربرداري هاي صورت گرفته در حوزه عملكرد مطالعات شركت را قابل تقدير و مهم ذكر كرد و گفت:‌ اين آماربرداري ها تقريباً نهايي شده و اميدواريم نتايج بدست آمده از اين طرح را بتوان در سال آينده در بخش هاي مختلف استفاده نمود. خوشبختانه امروز اين واحد علمي تر از گذشته برنامه هاي خود را پيش مي برد.

ارتقايي اتمام حفاري و لاينيگ تونل 30 كيلومتري از سد تنظيمي كرج به شهر تهران، پيشرفت 80 درصدي بند انحرافي اين تونل و اجراي تصفيه خانه طرح را از جمله رويدادهاي مهم حوزه معاونت طرح و توسعه نام برد و خاطر نشان كرد:‌ در قطعه يك تونل بلند انتقال آب از سرشاخه هاي دز به قمرود عملكرد مثال زدني صورت گرفته و نزديك به دو هفته است آب به ميزان 2.2 مترمكعب بر ثانيه وارد تونل شده  و به سمت سد كوچري و 15 خرداد جاري شده است.

وي ابراز اميدواري كرد: با خروج كامل TBM از تونل اصلي قمرود ميزان آب خروجي از تونل به 23 مترمكعب برثانيه افزايش يابد و اين مهم در صورت انجام، پروژه مهم شيرين سازي آب براي شهر مقدس قم را به سرانجام خواهد رساند.

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران، با بيان اينكه در سال 91 در بخش بودجه جاري، شركت از تك درآمدي خارج شد، تاكيد كرد:‌ سال آينده بايد به خصوص در بخش عمراني، از رجوع صرف به درآمدهاي عمومي كاسته شود و تامين مالي طرح هاي عمراني از ساير منابع همچون فاينانس و فروش اوراق مشاركت انجام پذيرد.

وي همراهي،‌همدلي و صميميت را در مجموعه آب تهران به ويژه در سال 91 ستودني عنوان كرد و گفت: اميدوارم در سال جديد نيز با همدلي بيشتر بين معاونين، مشاوران، مديران مياني و مجموعه شركت، نهادي يكرنگ و همدل را در جهت هم افزايي و انجام برنامه هاي مهم و تحقق اهداف بلند شركت شكل داده و به سمت الگو شدن براي ساير شركت هاي آب منطقه اي در كشور گام برداريم.

وي در پايان سخنان خود،‌انتظارات وزارت نيرو و شركت مادر تخصصي منابع آب ايران را فراتر از ساير شركت هاي آب در كشور ذكر و اظهار كرد: به هر حال آنچه در نظر ديگران است،‌ اينكه مجموعه آب تهران بايد قوي تر و بسيار بالاتر از رتبه و جايگاهي كه اكنون در آن جاي دارد،‌قرار گيرد و بتواند همانند خط مشي خود، الگوي درستي براي كشور باشد. فاصله شركت با هدف بلند خود بسيار زياد است و با ظرفيت هاي موجود، بايد بتواند به اين مهم دست يابد.

در اين نشست، مهندس "مهدي فروغي"، معاون حفاظت و بهره برداري نيز در سخناني،‌اظهار داشت:‌ به مدد آزمون استخدامي كه وزارت نيرو آن را برگزار كرد، در نيمه نخست سال 92 شاهد اضافه شدن نيروي انساني توانمند به بدنه شركت به خصوص در حوزه صف خواهيم بود و به اين ترتيب، مشكلات امورهاي منابع آب شهرستان ها تا حدود بسيار زيادي برطرف خواهد شد.

فروغي با قدرداني از تلاش هاي دكتر "محسن اسلامي زاده" در جايگاه مدير دفتر محيط زيست و كنترل كيفي،‌ مهندس سببي را به عنوان سرپرست جديد اين دفتر معرفي كرد. همچنين مهندس "پرويز ستوده" جايگزين مهندس "مسعود مالك" در طرح تعادل بخشي شده اند.

وي تاكيد كرد: ‌اگر درآمدزايي متكي بر قوانين حفاظتي و دستورالعمل هاي حقوقي باشد مي توان انتظار درآمدزايي پايداري را براي شركت داشت. همچنين بستر سازي لازم با تدوين دستورالعمل هاي قانوني و درست براي امورهاي منابع آب شهرستان ها بايد در سال آينده انجام پذيرد.

مهندس "يوسف رضاپور" ، معاون برنامه ريزي و بهبود مديريت شركت  آب منطقه اي تهران نيز با تبريك پيشاپيش سال جديد، تصريح كرد:‌ در بخش برنامه ريزي كار به گونه اي است كه بدون همكاري و همدلي واحدها و ساير بخش ها امكان عمل وجود ندارد و كاري پيش نخواهد رفت،‌به همين دليل از تمامي مديران مي خواهم تا همدلي و همكاري بيشتري را با اين حوزه به عمل آورند.

رضاپور همچنين ادامه داد:‌ در تلاش هستيم سال 92،‌ تمام درآمدها و هزينه هاي شركت به صورت هوشمند نظارت و ارزيابي شود تا با تسريع فعاليت ها و شفافيت امور مالي در جهت بهبود مديريت گام برداريم. در سال آينده همچنين راه اندازي و تكميل اتوماسيون اداري در سدها و امورات و نيز توجه به ساماندهي نيروي انساني متخصص از اولويت هاي برنامه اي اين معاونت خواهد بود.

به گفته رضاپور،‌ در صورت اجراي سيستم اتوماسيون اداري در ستاد،‌امورات و سدهاي شركت و ارتباط آن با وزارت نيرو و شركت مديريت منابع آب ايران، شركت آب منطقه اي تهران يكي از نخستين شركت هاي خواهد بود كه در كشور اين برنامه را اجرايي كرده است.

 

کد خبر: 166
  تاریخ خبر : 28 اسفند 1391
  آخرین به‌روزرسانی : 28 اسفند 1391
 پرسنل شرکت
 1581
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 102
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 9,937
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,432,703
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 54.234.124.70

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751