|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران عنوان کرد:

رها سازی آب سد امیرکبیر؛کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از سیلاب

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران با تاکید بر پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از بالا آمدن آب سد امیرکبیر گفت: عملیات رهاسازی بخشی از آب این سد آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمدرضا بختیاری" امروز(شنبه) در نشست با اصحاب رسانه که در محل سالن کنفرانس شرکت بر گزارشد، با اعلام این مطلب اظهارکرد: با توجه به روند افزایشی دمای هوا در البرز و ذوب شدن برف در بالادست و همچنین افزایش رواناب ها برای متعادل نگهداشتن مخزن وکنترل  سد امیرکبیر ، عملیات رهاسازی آب اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه رها سازی آب از سد های امیر کبیر و لتیان امسال نسبت به سال گذشته با هوشمندی و حساسیت بیشتر و همچنین مدیریت صحیح سیلاب انجام می شود، عنوان کرد: میزان رها سازی آب از سد امیرکبیر امسال 13 متر مکعب در ثانیه می باشد.
بختیاری افزود: ظرفیت سد امیرکبیر حدود 180 میلیون متر مکعب است که بارندگی های سال آبی جاری حدود 60 درصد ظرفیت این سد را پر کرده است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران میزان بارندگی های کل کشور را تا روز پنجشنبه ( 24 فروردین 96)  203 میلی متر دانست و گفت: این میزان در سال گذشته 192 میلی متر بوده است که بر این اساس افزایش 6 درصدی را  نسبت به سال قبل نشان می دهد.

وی  حجم بارندگی های استان تهران را از ابتدای مهر ماه تاکنون 233  میلی متر عنوان کرد و تاکید کرد: این میزان در مقایسه با 216 میلی متر سال گذشته و نیز  نسبت به مدت مشابه بلندمدت به ترتیب 8 و 13 درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران  با اشاره به اینکه 42 درصد از حجم سدهای استان تهران پر می باشد، میزان ذخایر حجم سدهای کل کشور را 700 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به سال قبل تغییر محسوسی نداشته است.

وی افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده انتظار می رود، تا پایان خرداد، 100 درصد مخازن سدها پر شده و پس از آن شاهد سر ریز شدن سدها (بجز سد لار که با مشکل فرار آب مواجه است) باشیم.

وی در همین  راستا به کسانی که به منظور گردشگری در حاشیه رودخانه ها اتراق می کنند، هشدار داد و گفت: شهروندان عزیز از نزدیک شدن و استقرار در اطراف رودخانه ها بویژه رودخانه های کرج، کن، دارآباد، فرحزاد، دربند و رودخانه های شهرستان فیروزکوه در روزهای آینده به دلیل احتمال افزایش روان آب ها و سیلاب ها خودداری کنند.

 

 

اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی اولویت شرکت آب منطقه ای تهران در سال 96

بختیاری در ادامه با تاکید بر اینکه  هدف شرکت آب منطقه ای تهران تامین آب شرب مطمین برای شهروندان تهرانی  است،گفت:  یکی از مهم ترین اولویت و برنامه های شرکت آب منطقه ای تهران پروژه طرح احیاء وتعادل بخشی آب های زیرزمینی در سال 96 است که شرکت  دراین راستا در سال گذشته موفق به بستن 914 حلقه چاه گردید که بر این اساس 44 میلیون متر مکعب آب در سفره های آب زیرزمینی استان تهران ذخیره شد.

وی با بیان اینکه  در این طرح همچنین 286 حلقه چاه در  استان تهران به کنتور های هوشمند مجهز گردیده است، افزود: ریالی از اعتبار143  میلیارد ریالی طرح تعادل بخشی استان تهران بابت عملیات اجرایی طرح به این شرکت اختصاص داده نشده است و انجام فعالیت های این طرح  از طریق منابع داخلی شرکت به ثمر رسیده است.

بختیاری اولویت دیگر شرکت را پروژه سدنمرود عنوان کرد و گفت: از حجم آب این سد 10 میلیون متر مکعب به استان تهران و 100 میلیون متر مکعب به استان سمنان اختصاص پیدا خواهدکرد.

وی میزان اعتبار اختصاص یافته به این طرح را 30 میلیارد تومان  از اعتبارات دولتی دانست و بیان کرد: این پروژه 67 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید است تا پایان سال 97 به اتمام برسد.

 

 

تکمیل پروژه تصفیه خانه ششم تهران نیازمند  به 70 میلیارد تومان اعتبار

وی در خصوص اجرای تصفیه خانه ششم تهران عنوان کرد:  یکی دیگر از اولویت های شرکت در سال 96 اجرا و تکمیل تصفیه خانه ششم تهران است که نقش مهمی در تامین مطمین آب شمال غرب و غرب تهران دارد.

بختیاری تاکید کرد: فازاول تصفیه خانه ششم تهران برای تکمیل نهایی  نیازمند 70 میلیارد تومان اعتبار است که به زودی به مرحله پایانی خودنزدیک می شود.

ضرورت نوسازی و بازسازی تاسیسات  آبی تهران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران یکی از برنامه های آتی شرکت را موضوع پدافند غیر عامل تاسیسات آبی تهران دانست و یادآور شد: تاسیسات آبی تهران قدیمی است که موضوع بازسازی و نوسازی آن ها در دست مطالعه می باشد.

وی ادامه داد:  نوسازی تاسیسات خط انتقال آب طالقان به تهران و همچنین بازسازی تونل تلو در دست مطالعه
 می باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران در خصوص ساماندهی آب های جنوب تهران اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح ساماندهی آب های جنوب تهران با استفاده از روشBOT  و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ۹۵ آغاز  شده است که یکی از طرح های مهم آبی در استان تهران به شمار می رود که امید است عملیات اجرایی آن در نیمه دوم سال 96 به اتمام برسد.

تنها راه جلوگیری از فرونشست دشت های استان تهران کنترل برداشت از منابع آب زیرزمینی است

مدیر عامل شرکت در ادامه نشست و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص فرونشست دشت های استان تهران بیان کرد: فرونشست ها به دلیل برداشت های بی رویه در دشت های تهران به خصوص در دشت ورامین اتفاق افتاده است که عمدتا دلایل متعددی دارد.

وی ادامه داد: از دست رفتن قنوات، افت منابع آب زیرزمینی، ساخت و سازهای بی رویه و همچنین انحراف منابع آب زیرزمینی از جمله دلایل فرونشت در استان تهران به شمار می رود.

بختیاری گفت: دشت های تهران سالیانه با بیلان منفی 150 میلیون مترمکعبی مواجه اند که 80 میلیون مترمکعب آن در دشت ورامین است.

بختیاری در پایان تنها راه جلوگیری از فرونشست را کنترل برداشت از منابع آب زیرزمینی به خصوص در بخش کشاورزی دانست و خاطر نشان کرد: حفاظت از منابع آب های زیرزمینی و همچنین اجرای طرح های مهم آبرسانی از مهم ترین برنامه های وزارت نیرو و نیز شرکت  آب منطقه ای تهران به شمار می رود.

 

کد خبر: 1644
  تاریخ خبر : 26 فروردین 1396
 کاربر روابط عمومی
 1477
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 58
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 1,875
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,424,641
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 18.213.110.162

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751