|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) مطرح شد:

حضرت زهرا (س) امتداد دهنده راه و سیره پیامبر(ص)

استاد حوزه و دانشگاه در مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) امتداد دهنده راه و سیره پیامبر(ص) و نسخه کامل انسانیت است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "مریم عقبایی" در مراسم سوگواری که با هماهنگی دفتر امور دینی و فرهنگی به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در نمازخانه کوثر شرکت  با حضور جمعی از بانوان برگزار شده بود، با اعلام مطلب فوق اظهار کرد:  برای رسیدن به عزت دنیوی و اخروی باید بهترین سبک زندگی را انتخاب کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود باتأکید بسیار بر ترویج فرهنگ زندگی اسلامی و پیاده کردن سبکی جدید بر مبنای آموزه های اسلامی در خانواده های ایرانی تصریح کرد:  یکی از اساسی ترین عواملی که باید به وسیله آن سبک زندگی خود را اصلاح کنیم، الگو گیری از شیوه زندگی معصومین و ائمه اطهار(ع) است. زنان جامعه ما نیز باید حضرت زهرا (س) را به عنوان الگوی برتر خود انتخاب کرده و از ایشان تأسی کنند.

عقبایی با اشاره به اینکه سخن گفتن پیرامون مقام حضرت فاطمه (س) و تفسیر و تبیین ابعاد وجودی این بانوی بزرگ اسلام بسیار دشوار است، یادآور شد: مقام معنوی حضرت زهرا (س) مقامی است که بزرگان و علمای دین ما در ادوار مختلف نسبت به عظمت آن سخن گفته و به تبیین آن پرداخته اند و در عین حال بر این مطلب تأکید نموده اند که این مقام بسیار عظیم بوده و به سادگی نمی توان به درک کامل این حقیقت الهی رسید تا آنجا که شخصیت بی نظیر، عارف و ممتاز و معاصری همچون امام راحل(ره) فرمودند: «من در رابطه با حضرت صدیقه کبری(س) خود را قاصر می دانم که ذکری بکنم»

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: متأسفانه برخی نظریه پردازان غرب زده با این استدلال که کمالات معصومین ما فوق بشری می باشند، معتقدند که این کمالات و نقل و ترویج آنها کارکرد تربیتی ندارند چرا که آنها دست یافتنی نیستند و با این شیوه آگاهانه و نا آگاهانه خط انقطاع فرهنگی جامعه را از الگوی معصومین و ترویج و القای ناکارآمدی این الگوی ارزشمند دنبال می کنند.

 

عقبایی افزود:  زهرای اطهر(س) یک موجود ملکوتی است که خداوند متعال به خلق خودش هدیه نموده است برای این که عالمیان از باران علمی و فضائل و معنویات و آثار وجودی این موهبت الهی بهره ببرند با اقتدای به او در سیره و سبک زندگی این بانوی بزرگوار، به حیات طیبه نائل آیند؛ و از این روست که می گوییم یکی از بهترین منابع برای استخراج سبک زندگی اسلامی زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) است.

فاطمه زهرا (س) الگوی سبک متعالی زندگیست

استاد حوزه و دانشگاه اساساً حضرت فاطمه زهرا (س) را نه یک شخصیت تاریخی که مشمول مرور زمان واقع گردیده، بلکه یک سبک و شیوه زندگی کمال یافته اسلامی و راه منحصر بفردی برای کمال و تعالی بشریت دانست و گفت:گرچه حضرت فاطمه (س) عمر کوتاهی داشتند و در سن ۱۸ سالگی به شهادت رسیدند اما در همین عمر کوتاه آنچنان رفتار، گفتار، سکنات و اقوال نقل شده از ایشان غنی و پرمغز و درس آموز است که یک الگوی کامل و بسیار روشن و پرتلألؤ برای زندگی بشریست.

وی با بیان اینکه زنان ما باید برای وصول به سعادت واقعی و حیات طیبه مادی و معنوی به معرفت و فضایل اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) دست یابند، گفت:  با الگو قرار دادن آن بزرگواران به تنظیم رفتار فردی و مناسبات اجتماعی و کنش ها و واکنش های سیاسی خود اقدام نماییم.

 عقبایی خاطر نشان کرد: زهرای اطهر(س) الگویی برای زندگی متعالی در ابعاد مادی و معنوی است که باید به آن مراجعه و سبک زندگی را فرا گیریم. حضرت زهرا(س) در زمان خردسالی، در زمان همسری، در زمان مادری، در زمان احساس مسوولیت در عرصه اجتماع برای حراست از امامت تلاش می کند؛ در جنبه فردی، اجتماعی، عبادی، خانه داری و همه عرصه ها نسخه ای نجات بخش برای دریافت بهترین سبک زندگی اجتماعی است. 

عقبایی صدیقه کبری (س) را معلم واقعی همه همسران عالم عنوان کرد و گفت: بی تردید رعایت حرمت و حریم و احترام متقابل زوجین از اساسی ترین درس های زندگی دشوار حضرت زهرا (س) است، درسی که اگر از این معلم بشریت به نحوی فرا گرفته شود آثار عظیمی در استحکام بنای خانواده از خود به جای می گذارد؛این مسأله سبک زندگی و الگویی برای زنان و مردان است.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش آخر از سخنان خود خواستار رعایت حجاب بانوان شد و تاکید کرد: حفظ حریم محرم و نامحرم توصیه دینی و الهی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد و والدین باید به دقت در این خصوص به فرزندان آموزش دهند. نمونه آن را در زندگی حضرت زهرا (س) می بینیم آنجا که حضرت از پیرمردی نابینا و نامحرم روی می گرداند تا مبادا با آن نامحرم تلاقی داشته باشد.

وی در  پایان اظهار امیدواری کرد: با الگو قراردادن فاطمه زهرا (س)  زنان و مردان جامعه ما سبک زندگی خود را اسلامی و بنیان خانواده را مستحکم کنند.

کد خبر: 1599
  تاریخ خبر : 14 اسفند 1395
 کاربر روابط عمومی
 1553
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 70
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 8,313
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,431,079
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 54.234.184.8

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751