|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت خواستار شد:

تصمیم گیری صحیح برای آینده منابع آبی نیازمند نقش محوری مطالعات پایه است

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران با تاکید بر اینکه براساس شاخص فالکن مارک، استان تهران دومین استان بحرانی از لحاظ منابع آب در کشور است، تصریح کرد: در چنین وضعیتی شرط گذر از شرایط بحرانی و تصمیم گیری صحیح برای منابع آب در آینده، قائل شدن نقش محوری برای آمار و اطلاعات و فعالیت های دفتر مطالعات پایه نه در شعار، بلکه در عمل است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "حسن برنا" در نشست با مدیرعامل شرکت بر لزوم توجه هر چه بیشتر به حوزه مطالعات پایه منابع آب تاکید کرد و افزود: یکی از مهم ترین نیازهای دولت ها در اختیار داشتن اطلاعات صحیح درباره وضعیت منابع آب، برای برنامه ریزی های استراتژیک در حوزه های اقتصادی و اجتماعی است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت تصریح کرد: بنابراین لازم است تا مطالعات پایه منابع آب، منشاء تمام تصمیم گیری ها در طرح های توسعه ، مدیریت جامع و به هم پیوسته منابع آب، ارزیابی اثرات اقدامات مدیریت آب همانند طرح های بازچرخانی پساب، تعادل بخشی و تغذیه مصنوعی  باشد.

برنا یکی از وظایف حاکمیتی وزارت نیرو را تولید آمار و اطلاعات پایه منابع آب برشمرد و افزود: در راستای تحقق این مهم، جایگاه مطالعات پایه منابع در این شرکت در  آغاز به صورت معاونت مطالعات و پژوهش به درستی تعریف گردیده بود و در حال حاضر نیز به عنوان دفتر مستقل و زیر نظر مدیرعامل شرکت انجام وظیفه می کند.

وی به اهم ماموریت ها و وظایف دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت اشاره کرد و گفت: سنجش و پایش کمی وکیفی منابع آب، مطالعه و ارزیابی کمی و کیفی آب، تولید مستمر و ذخیره سازی آمار و اطلاعات پایه منابع آب، تأسیس، تجهیز و نوین سازی ایستگاه های سنجش منابع آب و مرمت، بازسازی و نگهداری شبکه سنجش کمی و کیفی منابع آب سطحی و زیرزمینی  بخشی از فعالیت های این مجموعه است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت همچنین تهیه بیلان و اطلس منابع آب درحوضه آبریز دریاچه نمک، انجام بررسی های اکتشافی و ژئوفیزیکی، آماربرداری سراسری از منابع و مصارف آبهای سطحی و زیرزمینی، تهیه گزارش های فنی و تحلیلی و چرخه آب ، تحلیل وضعیت منابع و مصارف آب در محدوده های مطالعاتی استان و نیز تهیه نقشه های منابع آب در سیستم اطلاعات جغرافیایی و تعامل وارتباط با سازمان هواشناسی  و تبادل آمار واطلاعات از ماموریت ها و وظایف دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت است.

برنا همچنین جمع آوری و ارائه گزارش وضعیت ریزش های جوی به صورت مستمر  در حوزه عملکرد شرکت واستان را بخش دیگری از فعالیت های این دفتر معرفی کرد و گفت: آگاهی از وضعیت ریزشهای جوی یکی از مهمترین عوامل تصمیم ساز مدیریتی و برنامه ریزی منابع آب می باشــد و شناخت تغییرات شرایط جــوی در استان و حوزه های آبریز منتهی به سدها می تواند کمک شایانی بر روند بهره برداری از منابع داشته باشد.

وی تصریح کرد: حوزه عملکرد شرکت آب منطقه ای تهران 16266 کیلومترمربع و در محدوده استان تهران 13692 کیلومترمربع وسعت دارد و شبکه اندازه گیری منابع سطحی وزیرزمینی در تمام  16 محدوده مطالعاتی از ارتفاعات تا انتهای دشت ها گسترش دارند وجمع آوری اطلاعات پایه  ونوین سازی بروز رسانی وتعمیر ونگهداری آنها با تلاش شبانه روزی پرسنل ومتصدیان مستقر وبطور مستمرانجام میگردند وحاصل این تلاش بی وقفه درارزیابی سال گذشته با کسب رتبه برتردر کشور نمود پیدا کرد .

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت به  آماربرداری دوره ای از منابع و مصارف آب های زیرزمینی اشاره کرد و افزود: آماربرداری دوره ای از منابع و مصارف آب زیرزمینی در بازه زمانی پنج ساله از اهم ماموریت های این دفتر است ودر سالجاری  دوره سوم آماربرداری سراسری از 65 هزار منبع زیرزمینی وسطحی در دستور کار قرار دارد که با توجه به انتخاب مشاور آماربردار و ناظر از ابتدای سال آینده عملیات میدانی  آغاز خواهد شد.

برنا مطالعات آب های زیرزمینی، مطالعات آب های سطحی و همچنین تلفیق و بیلان را به عنوان بخش های سه گانه دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت برشمرد و گفت: در گروه مطالعات آب های سطحی فعالیت های از قبیل اندازه گیری دبی رودخانه ها و اندازه گیری سیلاب ها، انجام عملیات برفسنجی و محاسبه پوشش برفی حوزه، تعمیر و بازسازی و بهره برداری از دستگاههای دیتالاگر  آب و هواشناسی  و تهیه گزارش های تخصصی مربوط به آب های سطحی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت در تشریح فعالیت های گروه مطالعات آب های سطحی در سال جاری، ابراز کرد: حوزه عملکرد شرکت آب منطقه ای تهران دارای بیش از 169 ایستگاه هیدرومتری است که با استقرار متصدیان در پایش کمی و کیفی به طور مستمر انجام میگردد.

وی همچنین به اهم وظایف گروه مطالعات آب های زیرزمینی نیز اشاره ای کرد و افزود: شبکه رفتار سنجی آب های زیرزمینی متشکل از 249حلقه چاه های مشاهده ای و 328 منابع انتخابی کمی و 319 منابع انتخابی کیفی می باشد که به طور مستمر پایش واندازه گیری  ودر بانک اطلاعاتی ثبت و ذخیره میگردد، حفاری و لوله گذاری چاه های مشاهده ای اکتشافی و پیزومتر مجاور، بسترسازی و دهانه سازی چشمه ها و قنوات انتخابی، تهیه گزارشات ادامه تمدید ممنوعیت محدوده های مطالعاتی و تهیه نقشه های کمی و کیفی آب زیرزمینی و آبنمود آبخوان های آبرفتی و کمو گراف محدوده های مطالعاتی، بخشی از فعالیت های مرتبط با این گروه دفتر است.

برنا با تاکید بر اینکه سالیانه قریب به پنج هزار رکوردداده به صورت میدانی دراین بخش تهیه ومورد بهره برداری قرار می گیرد، اضافه کرد: تهیه گزارشات ادامه تمدید ممنوعیت محدوده های مطالعاتی واثر سنجی فعالیتهای تعادل بخشی از کارهای ویژه در این گروه است.

وی همچنین در پایان به اهم وظایف گروه تلفیق و بیلان منابع آب  نیز اشاره کرد و گفت: تهیه گزارش جامع منابع و مصارف آب، انجام مطالعات پایش کیفی آلودگی منابع آب زیرزمینی، تهیه مدل های ریاضی منابع آب، اطلس منابع آب ،بیلان منابع آب در حوزه آبریز دریاچه نمک و  تهیه نمودار چرخه آب استانی وتهیه گزارش  های فنی تحلیلی و مطالعات موردی ویژه و بروزرسانی بانک اطلاعات وارائه آمار به متقاضیان را بخشی از فعالیت های این مجموعه از دفتر است.

برنا در پایان نشست ایجاد ساختار متناسب با گستره فعالیتها ،تامین نیروی متخصص کارشناسی،  تسویه مطالبات مشاوران وپیمانکاران ،تسریع در پرداخت حقوق ومزایای متصدیان ،تامین کمبود خودرو وتجهیزات رایانه ای و ارتقاء جایگاه تشکیلاتی  را از ضروریات تحقق کیفی وظایف وماموریتهای محوله بر شمرد و موفقیت اهداف شرکت ونیل به جایگاه نخست در کشور با درایت وراهبری  مدیریت جدیدرا قابل دستیابی ارزیابی کرد .

 

 

 

کد خبر: 1547
  تاریخ خبر : 27 دی 1395
 کاربر روابط عمومی
 1438
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 55
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 4,568
  • بازدید دیروز : 6,862
  • کل بازدید : 9,592,118
  • آخرین به روزرسانی : 28 فروردین 1403 13:56:28
  • شناسه IP شما : 52.14.0.24

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751