|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

دبیر کمیته دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری شرکت آب منطقه ای تهران عنوان کرد:

احیاء و تعادل بخشی منابع آبی با استفاده از سیستم ساماب

دبیر کمیته دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری گفت: از آن جایی که شرکت آب منطقه ای تهران متولی تامین و تخصیص آب در حوزه زیرزمینی و سطحی در سطح استان تهرا ن بوده،حفاظت از منابع آبی با استفاده از سامانه جامع ساماب در راستای احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی به خوبی صورت می گیرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "علیرضا موسوی" با اعلام این مطلب اظهار کرد: راه اندازی سامانه ساماب یکی از اصلی ترین فعالیت بخش فناوری اطلاعات شرکت آب منطقه ای تهران به حساب می آید.سامآب یک سامانه جامع  با فرآیندها و فرم‌های اطلاعاتی منطبق با قوانین، دستورالعمل‌ها، و استانداردهای تحت وب می باشد که پس از بحث و بررسی و تبادل نظرهای کارشناسی، در جلسات متعدد  وکارگروه‌های تخصصی مربوطه، این سامانه با اهداف و رویکردهای تسهیل در ارائه خدمات به متقاضیان بهره‌برداری از منابع آب از طریق درگاه خدمات دولت و دفاتر پیشخوان دولت به‌صورت تعاملی در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک طراحی و پیاده‌سازی شده است.
وی با بیان اینکه اجرای سامانه ساماب یک پروژه ملی در سطح شرکت های آب منطقه ای می باشد، عنوان کرد: با توجه به قابلیت های سامانه جامع و یکپارچه ساماب و اخذ مجوز از شرکت مدیریت منابع آب ایران در سال 94  اقدامات اولیه  و تامین زیرساخت ها ( تهیه تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات ، برقراری خطوط mpls  مخابراتی میان امورات تابعه و ستاد ، خرید تجهیزات رایانه ای و افزایش پهنای باند اینترنت امورات و سایر موارد) جهت استقرار سامانه فوق انجام شد و تمامی اطلاعات منابع آبی ( سطحی و زیرزمینی )، درآمد و امور مشترکین استان تهران به این سامانه انتقال یافته است .
وی همچنین تاکید کرد:  از ابتدای سال 95  دوره های آموزشی لازم در سطح مدیران  و کارشناسان مرتبط به سامانه در ستاد و هریک از امورات برگزار گردید و با ابلاغ مدیر عامل شرکت این سامانه از آذرماه سال جاری به صورت قطعی در ستاد و امورات منابع آب استان استقرار یافت و مورد بهره برداری قرار گرفته است .
موسوی در خصوص یکی از اهداف این سامانه تصریح کرد: فراهم‌سازی امکان نظارت و کنترل هوشمند در زمینه اقدامات حفاظتی منابع آب و به ویژه پروژه‌های طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی (فرآیندهای کنترلی و نظارتی) و استفاده به عنوان یک سامانه حمایت از تصمیم‌گیری و یکسان‌سازی رویه فرآیندهای کاری (ساختار فرآیندها، قالب قراردادها، شیوه محاسبات و سایر موارد) و جلوگیری از اعمال سلایق شخصی مغایر با قوانین و دستورالعمل‌ها ، یکی از  ویژگی های این سامانه است.
دبیر کمیته دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری همچنین بهره‌برداری منابع آبی و آمار عملکردی حوزه حفاظت در قالب فرآیندهای مرتبط و  متمرکز کردن تمامی داده‌های مربوط به بهره‌برداری از منابع آب سطحی و زیرزمینی در یک منبع اطلاعاتی پویای مبتنی بر وب را نیز، بخشی از کاربردهای این سامانه دانست و بیان کرد: مدیریت سوابق پرونده‌ها و صرفه‌جویی در وقت و هزینه کارشناسی ، تهیه گزارش‌های کارآمد و به روز از آخرین وضعیت خدمات  و مدیریت منابع آبی  و نیز جلوگیری از بهره‌برداری‌های غیرمجاز از منابع آبی،‌ نیز از دیگر کاربردهای این سامانه می باشد.
وی ادامه داد:   پس از بحث و بررسی و تبادل نظرهای کارشناسی، و برگزاری جلسات متعدد درشرکت مدیریت منابع آب ایران، شرکت آب منطقه ای تهران به عنوان پایلوت کشوری در حوزه درآمد و امور مشترکین معرفی شده است. 
 موسوی با اشاره به اینکه این سامانه با اهداف و رویکردهایی نظیر تسهیل در ارائه خدمات به متقاضیان بهره‌برداری از منابع آب از طریق درگاه ملی خدمات دولت و دفاتر پیشخوان دولت به‌صورت تعاملی (فرآیندهای متقاضی محور) در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک طراحی و پیاده‌سازی شده است یادآور شد: ارائه خدمات متقابل بین سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و استعلام‌های بین دستگاهی ( جهاد کشاورزی، ستاد سوخت،ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه ها)  رفع مغایرت‌های آماری و اطلاعاتی در حوزه حفاظت و بهره‌برداری با الزام مستندسازی اطلاعات  و بهره‌برداری منابع آبی و آمار عملکردی حوزه حفاظت در قالب فرآیندهای مرتبط، مدیریت سوابق پرونده‌ها و صرفه‌جویی در وقت و هزینه کارشناسی و تهیه گزارش‌های کارآمد و به روز از آخرین وضعیت خدمات حوزه آب و مدیریت بهینه منابع آبی و همچنین جلوگیری از بهره‌برداری‌های غیرمجاز از منابع آب،‌ برق و قاچاق سوخت به عنوان کاربرد دیگر این سامانه قابل ذکر می باشد.
وی همچنین خاطر نشان کرد:  با پیاده‌سازی 23 فرآیند متقاضی محور در حوزه حفاظت از منابع آب زیرزمینی و 12 فرآیند در حوزه حفاظت و بهره‌برداری آب سطحی بخش قابل توجهی از اهداف اصلی  این سامانه حاصل  می شود 
موسوی در خصوص نقش سیستم ساماب  در اجرای طرح تکریم ارباب رجوع  گفت: در جهت تحقق اهداف طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع و همچنین به منظور اطلاع رسانی به موقع و مناسب از وضعیت خدمت رسانی ، در سامانه ساماب تمهیداتی در نظر گرفته شده که از بستر تلفن همراه و بهره مندی از سرویس ارسال و دریافت پیامک ، امکان تعامل دوسویه با ذی نفعان حوزه آب میسر می باشد.
وی با بیان اینکه استعلامات آنلاین دوسویه آب و برق در سامانه ساماب نیز به راحتی انجام 
می پذیرد، عنوان کرد:  لزوم بکارگیری وب سرویس های دو سویه آب و برق در راستای یکپارچه سازی و یکسان سازی آمار چاه های برقی در انواع مصارف مختلف می باشد. در حال حاضر آمار چاه های برقی در شرکت توزیع  برق و شرکت آب منطقه ای بسیار متفاوت می باشد. از اهداف این استعلام دوسویه می توان به کنترل میزان مصرف مشترکین مطابق با پروانه های معتبر صادره و مدیریت بهتر منابع آب ، شناسایی چاه های غیر مجاز جدید ، شناسایی مشترکین با نوع مصرف غیر مجاز ،شناسایی مشترکین با اضافه برداشت و  جریمه مشترکین خاطی اشاره کرد .
 موسوی ادامه داد: در حال حاضر دو  وب سرویس در سامانه ساماب تهیه شده و از قابلیت های ضمنی این سیستم به شمار می رود. هر کدام از طرفین ( شرکت توزیع برق و شرکت آب منطقه ای استان تهران ) در کنار اقلام اطلاعاتی  پرونده مشترک، اقلام جدیدی مرتبط با پرونده مشترک در طرف دیگر تعریف خواهد کرد که به صورت خودکار و با فراخوانی  وب سرویس ها به روز رسانی خواهند شد. این کار امکان تهیه گزارشات تلفیقی آب وبرق با تفکیک ها و بازه های مختلف زمانی را برای کاربران فراهم خواهد نمود.
 وی افزود: در حال حاضر در ساماب گزارشات زیادی وجود دارد که وضعیت پروانه ها و مشترکین را به تفکیک و در بازه های زمانی مختلف و اعمال فیلترهای دیگر تولید می نماید که بایستی اقلام اطلاعاتی مهم وفوق الذکر برق نیز در این گزارشات تلفیق شده تا پروسه "استعلامات آنلاین دو سویه آب وبرق" به  نتایج کامل خود برسد.
موسوی یکپارچگی اطلاعات در سامانه، تسهیل در اجرای طرح پیشخوان دولت ، تکریم ارباب رجوع،صرفه جویی در زمان، افزایش دقت و کیفیت فرآیندها را از اهداف کلی طرح عنوان کرد و افزود: افزایش امنیت اطلاعات، پرداخت قبوض از درگاه های اینترنتی و سایر درگاه ها، تدقیق اطلاعات و استعلامات آنلاین دوسویه آب و برق و ستاد سوخت و غیره نیز از جمله  مهم ترین اهداف این طرح می باشد.
وی در پایان  خاطر نشان کرد: درخواست مجوزهای بهره برداری از منابع آبی، تخصیص منابع آبی، محاسبات و پردازش های مالی ، صدور قبض کارشناسی، صدور قبض آب بها، تقسیط و وصول آب بها، بارگذاری فایل وصول بانکی، تهیه گزارشات وصول آب بها و کارشناسی ، تهیه گزارشات درآمد تعهدی و ارزش افزوده نیز ازجمله ویژگی های این سامانه به شمار می آید.

کد خبر: 1526
  تاریخ خبر : 11 دی 1395
 کاربر روابط عمومی
 1245
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 92
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 13,304
  • بازدید دیروز : 10,764
  • کل بازدید : 9,691,945
  • آخرین به روزرسانی : 6 اردیبهشت 1403 00:04:30
  • شناسه IP شما : 3.144.113.30

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751