|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مطرح کرد:

آموزش و پیشگیری اولویت اساسی در HSE

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: اولویت شرکت در مبحث HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) آموزش و پیشگیری می باشد که روند انجام این موضوع باید به شکل تدریجی ومستمر صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "بهروز صفا" در دوره توجیهی HSE-MSI (سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست) که با همکاری دفتر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت به منظور افزایش سطح دانش و آگاهی نمایندگان واحد های صف و ستاد شرکت در زمینه سیستم مدیریت یکپارچه برگزار شد، با اعلام این مطلب اظهار کرد: در سال جاری ساختار جدید شرکت آب منطقه ای تهران از طرف شرکت مدیریت منابع آب ایران ابلاغ گردید که بر اساس شرح وظایف مقرر، موضوع HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) در تمامی شرکت های آب منطقه ای باید اجرایی شده تا ضمن رصد و حفظ بهداشت عمومی سلامت همکاران حفظ و عوامل ایجاد حادثه حذف  یا کاهش یابد (ایمنی)  و  همچنین مسایل زیست محیطی در محیط کار همکاران رعایت شود.
وی با بیان اینکه پیشنهادات  مربوط به HSE  در کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مطرح و تصمیم گیری می شود، عنوان کرد: با عنایت به دستورالعمل های مدیر عامل شرکت این فرایند در خصوص پیمانکاران حوزه حفاظت و بهره برداری و طرح و توسعه شرکت باید مد نظر قرار گرفته و در انجام این مورد همکاران نیز باید تعهد و همکاری لازم را داشته باشند.

در ادامه  جلسه "مازیار جهادی"  مدیر عامل شرکت فرایند بهبود پارسیان با اشاره به اینکه HSE یک رشته بسیار جذاب است که در حوزه های مختلف مهندسی صنایع، مهندسی شیمی،مکانیک،فیزیک، عمران،نفت،گاز و مدیریت، متالوژی و غیره کاربردی وسیع دارد، بیان کرد:  HSEمیزان یا درجه دور شدن و محافظت از خطرات جانی، مالی و زیست محیطی و مجموعه اقداماتی به منظور پیشگیری یا کاهش حوادث و خسارات و خطراتی که در ذات هر صنعت ویا خدمات می باشد، محسوب می شود.
وی ادامه داد: این رشته سابقه چندانی در شرکت آب منطقه ای تهران ندارد که توجه بیشتری را در این زمینه
 می طلبد؛ چرا که همواره مشکلاتی پیش می آید  و عدم توجه به آن جان انسان ها را به خطر می اندازد.
وی لازمه اجرا شدن این مبحث را مشارکت عمومی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دانست و بیان کرد: از این طریق باید تا حد امکان حوادث را کاهش داده و در صورت  پیش آمد بتوانیم در مقابل آن عکس العمل مناسبی داشته باشیم.

جهادی، افزایش بهره وری در صنایع مختلف به دلیل ارتقا مهارت های ایمنی کارکنان در حفظ و نگهداری خود مقابل خطرات و تربیت نیروی انسانی متخصص و تامین نیاز شرکت ها و سازمان ها را از مزایای بهداشت حرفه ای عنوان کرد و گفت: حفظ و نگهداری سیستم ها در بلند مدت،ایجاد امنیت جانی برای پرسنل به دلیل آشنایی با انواع ریسک ها و توانایی ارائه راهکار برای حذف آنها، کاهش هزینه های ناشی از حوادث کار و طراحی سازه های ذاتا ایمن از دیگر مزایای HSE برای شرکت ها و سازمان ها می باشد.
مدیر عامل شرکت فرایند بهبود پارسیان در پایان خاطر نشان کرد: بهداشت، ایمنی و محیط زیست در موضوعاتی مانند سیل و شکست سد، برق گرفتگی، سقوط از ارتفاع، زلزله، آتش سوزی و سقوط مواد شیمیایی در مخزن سد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد که شرکت آب منطقه ای تهران دستور العمل های لازم را در این خصوص به تمامی واحدهای مربوطه باید اعلام کند.
گفتنی است،  رشته جدید HSE که حدود ده سال گذشته با حضور شرکت های بزرگ نفت و گاز دنیا ازجمله شرکت توتال فرانسه در پروژهای بزرگ ملی وکشوری در استان بوشهر خصوصا شهرهای عسلویه و جزیره خارک که شاه رگ های اصلی و حیاتی صنعت نفت و گازو در آمد ملی می باشند به طور جدی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت. به طوری که در این وزارتخانه سازمان HSE تشکیل گردید و اقدام به جذب کارشناس و کاردان این رشته از سراسر کشور نمود که در حال حاضر این روند شتاب بیشتری نیز گرفته است. اما ویژگی های این رشته تحصیلی مختص نفت نبوده  و به سرعت در خدمت صنایع دیگر کشور از جمله خودروسای،نیروگاه های هسته ای،کشتی سازی،سکوسازی،کلیه کارخانجات کشور و در طی چند سال گذشته قرار گرفته است که ایجاد واحد های اداری تحت عنوان HSE گویای این مهم است.

کد خبر: 1510
  تاریخ خبر : 22 آذر 1395
  آخرین به‌روزرسانی : 24 آذر 1395
 مدیر سایت
 1156
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 63
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 4,283
  • بازدید دیروز : 10,021
  • کل بازدید : 9,623,055
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 3.139.70.131

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751