|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مديريت بهينه آب؛ فصل مشترك همكاري شهرداري و شركت آب منطقه اي

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران گفت:‌ مديريت بهينه مصرف آب فصل مشترك فعاليت ها و برنامه هاي شركت آب منطقه اي تهران و شهرداري تهران است كه بايد در اين زمينه برنامه ريزي مناسبي صورت گيرد.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، مهندس "خسرو ارتقايي" در نشست صميمانه  امور ايثارگران شركت آب منطقه اي تهران و مجمع فرزندان شهيد شهرداري تهران كه در سالن كنفرانس شركت برگزار شد، با بيان اينكه شركت آب منطقه اي تهران عهده دار تامين آب مورد نياز تهران است، اظهار داشت: با توجه به اينكه جمعيت شهر تهران بالغ بر 9 ميليون نفر است و در افق 1410 نيز براي تامين آب مورد نياز جمعيتي بالغ بر 11 ميليون نفر پيش بيني شده است.

ارتقايي افزود: با جدا شدن شركت آب منطقه اي البرز در سال 91 مسئوليت استان البرز شامل كرج، ساوجبلاغ، نظر آباد و هشتگرد بر عهده اين شركت واگذار شد. همچنين در گذشته وسعت حوزه عملكرد شركت آب منطقه اي تهران بسيار وسيع تر از امروز بود كه استان هايي چون سمنان،‌قم، قزوين و زنجان را نيز شامل مي شد.

ارتقايي با اشاره به اين يك ميليارد و 100 ميليون مترمكعب آب مصرف سالانه استان تهران است، تصريح كرد:‌ در حال حاضر اين ميزان آب از سدهاي لار،‌اميركبير، طالقان، لار و در آينده نزديك از سد ماملو تامين صورت خواهد گرفت.

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران با اشاره به سرانه مصرف آب در تهران تاكيد كرد:‌ اين عدد بسيار بالا است كه براي هر نفر 390 ليتر در شبانه روز آب توليد مي شود كه در وضعيت جهاني تنها 220 ليتر است و آبي كه توسط شهروندان مصرف مي شود در حدود 290 ليتر مي باشد كه در نتيجه 27 درصد آب به حساب نيامده وجود دارد. ميزان مصرف جهاني نيز تنها 150 ليتر در شبانه روز است كه فاصله بسيار زيادي وجود دارد.

ارتقايي ادامه داد: ‌بنابراين در كشور ما و در استان تهران علاوه بر اينكه زيادتر از استاندارد جهاني آب توليد مي شود، بسيار بيشتر هم آب مصرف مي شود. علت نيز اين است كه الگوهاي مصرف بهينه در شهروندان تهراني به درستي فرهنگ سازي نشده است.

وي همچنين اضافه كرد: همين مسئله يكي از فصل هاي مشترك شركت آب منطقه اي و شهرداري تهران مي باشد. آنچه براي ما مهم است تامين آب مناسب براي شهروندان است.

وي بستر و حريم رودخانه ها در مناطق مختلف را از جمله مهمترين موضوعات مهم ميان شركت آب منطقه اي تهران و شهرداري عنوان كرد و گفت: در تهران 9 رودخانه اصلي وجود دارد كه شامل كن،‌فرحزاد، دركه،‌ولنجك، گلابدره و دارآباد كه وقتي وارد شهر تهران مي شوند بستر و حريم آن ها يكي از موضوع هاي مهم و مشترك ما و بخش هاي مختلف شهرداري است.

ارتقايي با اشاره به حضور شركت آب منطقه اي تهران در كارگروه هاي مختلف شهرداري جهت تدوين طرح تفضيلي مناطق 22 گانه تهران، اظهار كرد:‌ براي اينكه دست اندركاران و طراحان اين طرح، منابع آبي به خصوص مسيل ها، قنات ها و ‌رودخانه ها را در طرح لحاظ نمايند، شركت تلاش كرده تا حضور فعالي در نشست ها و كارگروه هاي مختلف داشته باشد.

در اين نشست، "خسرو عدلي" مشاور مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران در امور ايثارگران نيز گفت: در مجموعه آب منطقه اي تهران 24 شهيد را از ابتداي جنگ تحميلي تقيدم خانواده انقلاب كرده است كه دو نفر از اين شهداي گرانقدر پس از جنگ و به دليل آثار به جامانده از عمليات و حمله هاي شيميايي به درجه شهادت نائل شده اند.

عدلي با اشاره به بازديد و ديدار با خانواده هاي شهيدان شركت، اظهار كرد:‌ با همكاري مديرعامل، معاونين و مسئولان شركت در طول سال ديدارهاي مختلف و صميمانه هاي با خانواده معزز شهيدان شركت به عمل آمده است.

وي افزود: در مجموعه شركت هفت نفر آزاده، 40 نفر جانباز پنج تا 70 درصد، 42 نفر رزمنده داوطلب، 140 نفر رزمنده غيرداوطلب با سابقه بالاي 18 ماه حضور در جبهه و قريب به 130 نفر  زمنده غيرداوطلب پايين تر از 12 ماه سابقه حضور در جبهه وجود دارد.

عدلي وزارت نيرو را يكي از سازمان ها و وزارتخانه هاي برتر در كشور كه در زمينه ايثارگران عملكرد مناسبي داشته است ذكر كرد و گفت: در مناسبت ها و ايام مختلف سال برنامه هاي زيادي براي اين عزيزان برگزار مي شود و در آن از جانبازان، ايثارگران، آزادگان،‌رزمندگان و خانواده شهدا تقدير بعمل مي آيد.

مشاور مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران در امور ايثارگران، با اشاره به اجراي سفر زيارتي مشهد مقدس براي ايثارگران شركت، تصريح كرد: ‌در سال جاري بيش از 70 درصد از پرسنل ايثارگر به همراه خانواده هاي خود به مشهد مقدس سفر كردند و اميدواريم در آينده نيز مابقي ايثارگران به اين سفر زيارتي اعزام شوند.

به گفته وي، جذب و تبديل وضعيت فرزندان شهدا و جانبازان بالاي 25 درصد بر اساس قوانين و سهميه هاي مصوب، فعاليت هاي ورزشي، اختصاص وام مسكن و وام هاي ضروري، انجام مشاوره هاي فرهنگي و روانشناسي در سال جاري انجام شده است كه تمامي اينها از وظايف امور ايثارگران بوده كه اميدورايم در اين زمينه موفق عمل كرده باشيم.

"مهدی باقری" دبیر مجمع فرزندان شهيد شهرداري تهران با بيان اينكه اين مجموعه تنها دو سال است كه در بدنه شهرداري تهران تشكيل شده است، اظهار كرد:‌ تا پيش از تشكيل اين مجمع 400 نفر از فرزندان شهيد فعاليت مي كردند و محلي براي گردهمايي و حمايت از يكديگر نداشتند. لذا اين مجمع با هدف حمايت فرزندان شهيد از هم نسلي هاي خود تشكيل شد.

باقري طرح دغدغه هاي جوانان و فرزندان شهيد شهرداري را با مديران عامل اين نهاد از جمله اقدامات اوليه مجمع  فرزندان شهيد شهرداري تهران عنوان كرد و گفت: يكي از دغدغه هايي كه براي همه ما مطرح بود نوع نگاه منفي و انگ گونه جامعه نسبت به شهدا و خانواده هاي ايشان و ايثارگران بود كه متاسفانه بسياري از اين ديدگاه ها جفا در حق چنين خانواده هايي به خصوص خانواده هاي شهدا است.

وي افزود: به دلايل مختلفي فرزندان شهدا از دريافت و پيگري حق خود نيز صرف نظر مي كنند و شايد بسياري از اين عزيزان تا كنون به بنياد شهيد نيز حتي براي پيگيري امور جاري خود مراجعه نكرده باشند.

به گفته باقري، انجام فعاليت هاي حمايتي مانند برگزاري دوره ها و كلاس هاي آموزشي و فرهنگي براي فرزندان شهدا، هماهنگ شدن مجمع با مديران و مسئولان شهرداري كه خود نيز فرزند شهيد بوده اند، پيگيري قوانين و مقررات كشور در اين زمينه كه اجرا نشده و يا به صورت سليقه اي به اجرا درآمده از جمله عملكردهاي مهم اين مجمع در دو سال اخير بوده است.

کد خبر: 147
  تاریخ خبر : 12 اسفند 1391
  آخرین به‌روزرسانی : 12 اسفند 1391
 پرسنل شرکت
 1438
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 57
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 3,801
  • بازدید دیروز : 10,021
  • کل بازدید : 9,622,573
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 3.146.37.35

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751