|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در نمایشگاه آب:

تامین آب تهران با روند کنونی افزایش جمعیت بسیار دشوار است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه تأمین آب تهران با روند کنونی افزایش جمعیت بسیار گران و دشوار خواهد شد، گفت: توسعه جمعیت و صنعت باید به سمت مناطقی باشد که از منابع آبی کافی برخودار است، نه به طرف تهرانی که امروزه برای تأمین آب خود مجبور است از دورترین نقاط آب را جمع‌آوری و وارد شهر کند.

به‌گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس "خسرو ارتقایی"  روز گذشته ( 5 مهرماه 95) با حضور در نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و در نشست خبری به وضعیت منابع آبی استان تهران در پایان سال آبی اشاره کرد و گفت: با جمع‌بندی آمار ایستگاه‌های سطح استان تهران در پایان سال آبی 94-95 (ابتدای مهر تا پایان شهریور) میزان بارندگی‌های استان به 247 میلیمتر رسیده است که این رقم نسبت به میانگین بلندمدت با کاهش 16 درصدی همراه بوده ولی در مقایسه با بارندگی‌های سال آبی گذشته 9 درصد افزایش داشته است.
وی میزان ذخایر سدهای پنجگانه تهران را 800 میلیون مترمکعب برشمرد و افزود: به دلیل بارندگی‌های مناسب ابتدای سال ذخایر سدهای استان نیز نسبت به شرایط آبی نرمال از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار و حجم کنونی سدهای پنجگانه تهران نیز به ترتیب در امیرکبیر حدود 153 میلیون، لتیان 68 میلیون، لار 100 میلیون، طالقان 312 میلیون و سد ماملو 176 میلیون مترمکعب است.
 
* اعتبار طرح احیا و تعادل بخشی تخصیص پیدا نشد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران به روند اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی اشاره کرد و گفت: در سال جاری به‌رغم مصوبات 15 میلیارد تومانی برای اجرای این در سطح استان، ولی تاکنون ریالی از طریق سازمان برنامه و بودجه در اختیار شرکت قرار نگرفته است که طبق تعاملات صورت گرفته مقرر شده تا ظرف دو هفته آینده بخشی از این اعتبار در اختیار مجموعه قرار بگیرد.
ارتقایی با تاکید بر اینکه از سال گذشته تاکنون با اجرای طرح احیا و تعادل بخشی موفق به انسداد هزار و 800 حلقه چاه غیرمجاز شده‌ایم، تصریح کرد: براساس برآورد صورت گرفته با اجرای این طرح از برداشت 100 میلیون مترمکعب منابع آب سفره‌های زیرزمینی به صورت غیرمجاز جلوگیری کرده‌ایم که در تلاشیم با فعالیت مستمر گروه‌های گشت و بازرسی، اصلاح پرونده‌ها و... هر چه بیشتر مانع برداشت غیرمجاز منابع سفره‌های زیرزمینی شویم.
وی با اشاره به روند افزایش جمعیت در استان تهران و دشواری‌های تأمین آب این خطه از کشور، خاطرنشان کرد: براساس سرشماری‌های صورت گرفته یک دهه گذشته مشخص شده رشد جمعیت در تهران کاهش ولی در شهرستان‌های اطراف افزایش پیدا کرده است.
روند تأمین آب تهران با روند فعلی افزایش جمعیت بسیار گران و دشوار خواهد شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه امروزه آب استان تهران از دورترین نقاط ممکن جمع آوری و تهیه می‌شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم تا افق 1410 روند افزایش جمعیت در تهران را به شکل چشم‌گیر داشته باشیم، مطمئناً تأمین منابع آب شرب بهداشتی این جمعیت هم به لحاظ کمی و هم از نظر کیفی بسیار دشوار و گران خواهد بود.
ارتقایی با بیان اینکه با شتاب استقرار جمعیت در استان تهران مخالف هستیم، ادامه داد: امروزه حتی مطالعات طرح انتقال آب از ارتفاعات البرز به تهران، قزوین و البرز از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در دستور کار قرار گرفته است که برخی مخالف اجرای این طرح هستند و معتقدند باید منابع موجود را مدیریت و بر روی بازچرخانی منابع آبی تمرکز کنیم.
 
*لزوم بازچرخانی منابع آبی موجود/ عدم سازگاری الگوهای مصرفی با منابع آبی
وی با تاکید بر اینکه در کنار تأمین آب جدید باید بازچرخانی منابع موجود را در دستور کار قرار بدهیم، بیان کرد: متاسفانه الگوهای مصرفی ما با این وضعیت کم آبی به هیچ عنوان سازگار نیست و سرانه مصرف روزانه هر فرد در کشور به 250 لیتر می‌رسد که در مقایسه با میانگین جهانی بسیار قابل تأمل است بنابراین باید با کار فرهنگی، سازه‌ای و مدیریتی این سرانه را کاهش بدهیم.
ارتقایی با بیان اینکه امروزه اراده جدی برای کنترل مصرف با افزایش قیمت شکل نگرفته است، خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت جزو سیاست‌های نظام است ولی قرار نیست بخش اعظم مهاجرت جمعیت به سمت تهران و البرز روانه شود.
وی تصریح کرد: بر اساس آمایش سرزمینی باید توسعه خدمات، صنعت و جمعیت به سمت مناطقی باشد که منابع آبی کافی داشته باشد نه تهرانی که امروزه برای تأمین منابع آبی خود مجبور است از دورترین نقاط آب را جمع آوری و وارد شهر کند.

کد خبر: 1455
  تاریخ خبر : 6 مهر 1395
  آخرین به‌روزرسانی : 6 مهر 1395
 کاربر روابط عمومی
 1291
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 43
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 4,846
  • بازدید دیروز : 10,021
  • کل بازدید : 9,623,618
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 18.191.21.86

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751