|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون تحقیقات، منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران:

مهم ترین رویکرد شرکت مدیریت منابع آب حفاظت به هم پیوسته است

معاون تحقیقات، منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: بزرگترین چالش جهانی قرن بیست و یکم چالش آب است که طبیعتاً در آینده سیاست ها و ساختارهای کلان کشورها را دچار تغییر زیادی خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس"نادعلی حاجیلری" امروز (سه شنبه) در دومین روز از گردهمایی معاونین برنامه ریزی، مدیران دفاتر بهبود مدیریت و مسوولین فن آوری اطلاعات شرکت های آب منطقه ای کشور که از روز گذشته به میزبانی شرکت آب منطقه ای تهران در تالار آبگینه برگزار شده است؛ با اعلام این مطلب اظهار کرد: شاید در سالیان نه چندان دور بزرگترین چالش جهانی را جمعیت می دانستند اما در حال حاضر این چالش جمعیت نیست که ما را با بحران مواجه کرده است بلکه نگرانی از تامین آب برای جمعیتی است که روز به روز در جهان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: روزگاری شهرنشینی به روستانشینی از تعداد نسبی خوبی برخوردار بود اما امروزه با توجه به این که کشور ما در جغرافیای تقریبا خشک و نیمه خشک قرار گرفته باعث شده این نسبت بهم خورده و کوچ روستانشینان را به شهرها شاهد هستیم.

وی افزود: آب در کشور ما شرایط خوبی را ندارد و ما این مطلب را هر روز از مطالب روزنامه ها، سایت ها،شبکه های اجتماعی و سایر موارد می بینیم و می خوانیم. بعضی ها پس از اطلاع از این موضوع  فقط دعا می کنند تا کشور از این بحران خشکسالی عبور کند! بعضی ها فقط هیاهو به راه می اندازند درست مثل فیلم "مادرکشی" که حتی راهکاری را هم در جهت بهبود اوضاع ارائه نداده است. عده ای هم هستند که از کنار مسائل به راحتی عبور می کنند و بی آبی اصلا جزو دغدغه هایشان نیست، عده ای هم مانند معاندان نظام هستند که منتظرند تا هر گوشه از خاک این کشور دچار مشکل شده و ایران اسلامی از بین برود و اینگونه کاری در جهت بهبود شرایط که انجام نمی دهند، هیچ، منتظر نشسته اند تا نظاره گر مرگ دشت ها و از بین رفتن محیط زیست باشند و وقتی این اتفاق در هر کشوری روی دهد آنجا دیگر مکان مناسبی برای زندگی نخواهد بود.

در این میان کسانی هم هستند که دغدغه جدی دارند ولی همه جانبه نیست و همه دستگاه های اجرایی همراهی لازم را در این زمینه ندارند.

حاجیلری در ادامه گفت: طی سال های اخیر بحث ها پیرامون مدیریت بهم پیوسته آب صورت گرفته است و اولین رویکرد ما در ارتباط با حفاظت از منابع آب حفاظت به هم پیوسته است و ما باید به مقوله طرح احیا و تعادل بخشی، بازارهای محلی، مباحث مربوط به قیمت گذاری و آنچه که به موضوع آب بر می گردد توجه بیشتری کنیم کما این که در سال گذشته اقدامات خوبی هم در این زمینه ها صورت گرفته است.

وی در خصوص مدیریت تقاضا گفت: اگر به دنبال تعدیل در سفره های آب زیرزمینی و مصرف هستیم باید اقداماتی نظیر نصب کنتور هوشمند، مسدود کردن چاه های غیرمجاز، ارتقاء بهره وری آب در بخش کشاورزی، اصلاح شیوه های آبیاری را با فوریت دنبال کنیم.

معاون تحقیقات، منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران یکی از راهکارهای حاکمیت موثر را شفافیت اطلاعات دانست و افزود: حسابرسی در عملکردهای ذینفعان نیز یکی دیگر از این راهکارهاست که باید جامع نگری در برنامه ها صورت بگیرد که بتواند پردازش های مناسبی را انجام دهد.

وی گفت: حوزه های تخصصی امروز به شدت نیازمند همکاری و مشاوره هستند اگر امروز کار خوب انجام ندهیم فردا مطمئناً حسرت خواهیم خورد. انتقال اطلاعات، جمع آوری داده ها و تولید اطلاعات همه مستلزم ورود حوزه های فناوری در شرکت هاست. اگر می خواهید برنامه ها و فعالیت های شرکت ها را اقتصادی کنید راهکارش تنها استفاده از فناوری هاست.متاسفانه مشترکین ما هنوز برای انجام هر کاری باید مستقیماً به ادارات مربوطه مراجعه کنند ما باید کاری کنیم که مجموعه اطلاعات و قبض های مورد نیاز مشترکین به صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی در پایان به اقدامات سال 94 شرکت مدیریت منابع آب اشاره کرد و گفت : تامین نیروی انسانی در چارچوب فرایندهای قانونی، اصلاح ساختار شرکت مادر و شرکت های تابعه، درجه بندی شرکت، ساماندهی نیروی انسانی، بهبود ساختار هیات مدیره و اجرای دوره های آموزشی ویژه آن ها، تهیه و تکمیل سند بهره وری، ساماندهی واگذاری، استقرار سیستم های یکپارچه و راهبری و هماهنگ سازی در تهیه و استقرار سیستم های عملیاتی از اهم اقدامات این شرکت در سال 94 بود.

کد خبر: 1360
  تاریخ خبر : 14 اردیبهشت 1395
  آخرین به‌روزرسانی : 15 اردیبهشت 1395
 کاربر روابط عمومی
 1230
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 60
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 12,426
  • بازدید دیروز : 28,217
  • کل بازدید : 9,416,819
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 18.206.13.112

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751