|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران تاکید کرد:

ضرورت ساماندهی چاه های غیرمجاز در شهرستان دماوند

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران بر ضرورت ساماندهی چاه های غیرمجاز در شهرستان دماوند تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس "خسرو ارتقایی" در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان دماوند که روز شنبه ( 4 اردیبهشت ماه  95) باحضور معاون حفاظت و بهره برداری شرکت، فرماندار، شهرداران پنج گانه حوزه ، مدیر امور منابع آب دماوند، بخشداران، جمعی از مسوولین جهاد کشاورزی و آبفای شهری و روستایی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اعلام این مطلب اظهار کرد: در بخش آب زیرزمینی شهرستان دماوند چاه های  غیر مجاز بی شماری  وجود دارد که تمرکز بیشتر آن ها در دشت مشاء و هومند آبسرد می باشد.

وی همچنین تاکید کرد: وجود 4000 هزار حلقه چاه غیر مجاز برای حوزه شهرستانی مانند دماوند نگران کننده است  و با وجود اینکه این چاه ها دبی برداشت بالایی ندارند و عموما در باغ ها و ویلاها حفر شده، اما نیازمند ساماندهی ویژه ای می باشند.

ارتقایی با اشاره به اینکه  134 حلقه چاه غیر مجاز در سال گذشته در این شهرستان پر و مسلوب المنفعه شده است، عنوان کرد: در سال جاری اولویت امور منابع آب دماوند باید ساماندهی این چا ها در دشت های هومند، آبسرد و دماوند باشد.

وی افزود: مجموعه ای متشکل از جهاد، آبفای روستایی و آب منطقه ای  در دشت مشاء به منظور مدیریت منابع آبی برای مصارف مختلف این شهرستان باید تشکیل تا از بحران آب در این منطقه جلوگیری شود.

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران  با بیان اینکه بخشی از آب دشت مشاء به موضوع گردشگری و توریست و صنایع اختصاص دارد، تصریح کرد: از آن جایی که بحرانی ترین دشت ما در  استان تهران دشت هومند و آبسرد است بنابراین برای بخش آب روستایی و کشاورزی این دشت باید تدابیری خاص در نظر گرفته شود.

ارتقایی اضافه کرد: مشکل مربوط به گلخانه ها که یک دغدغه در این شهرستان می باشد، با همراهی جهاد کشاورزی مرتفع خواهد شد و شرکت آب منطقه ای نیز  با اخذ تعهد از نماینده چاه  و نصب کنتور هوشمند همکاری های لازم را با کشاورزان منطقه انجام خواهد داد.

 وی در خصوص مدیریت هم زمان شورا و شهرداری شهرستان دماوند مبنی بر مدیریت حساب شده چاه ها در گیلاوند خاطر نشان کرد: این الگو در همه شهرهای شهرستان  مانند مشاء وآبسرد نیز باید اجرایی شده تا به جای ده ها حلقه  چاه چند حلقه محدود حفر شود.

وی ادامه داد: باید  با تعامل شهرداری و آبفای روستایی مدیریت آب به خوبی در این شهرستان انجام شده   و از آن جایی که آبفای روستایی متولی آب شرب روستایی است و آب شرب و بهداشت را برای مصارف خانگی تامین می کند،این بخش باید با مشاوره شرکت آب و فاضلاب کشور کنترل های لازم را انجام دهد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران در پایان با اشاره به اینکه به شدت از موضوع ساماندهی رودخانه ها در بافت شهری حمایت می کنیم،  یادآور شد: ساماندهی رودخانه ها بسیاری  از مشکلات را حل و موجب می شود تا تجاوزی  در حریم و بستر رودخانه ها صورت نگرفته و از مراجعات مداوم  صاحبان ملک نیز جلوگیری شود که در این مورد باید از مشاورین ذی صلاح نیز کمک گرفته چرا که با انجام این امر هم تغذیه رودخانه و هم عبور سیلاب به راحتی امکان پذیر می شود.

 مهندس حمید رضا حسینی مدیر امور منابع آب دماوند در ادامه با ارایه گزارش عملکرد این حوزه گفت:  پرکردن چاه های غیر مجاز این شهرستان از سال 87 تا سال گذشته ادامه داشته که در سال 94 روند افزایشی قابل توجهی را نشان می دهد.

وی با اشاره به عملکرد امور بازرسی آب های زیرزمینی در سال گذشته  تصریح کرد:  بر اساس فعالیت های گروه گشت و بازرسی این امور، کمترین میزان توقیف دستگاه های غیر مجاز را  در سال 94 داشته ایم که نشان از عدم به کارگیری این گونه دستگاه ها و هشدارهای به موقع شرکت آب منطقه ای تهران به مالکین این دستگاه ها بوده است.

حسینی با بیان اینکه تخریب هایی که در سال 94 انجام شده شامل سی روز کاری بوده است، تاکید کرد: یکی از فعالیت های امور آب دماوند در بخش احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی نصب 102 کنتور هوشمند در بخش چاه های کشاورزی است که با کمک گروه گشت و بازرسی اجرایی گردیده و بر اساس این طرح پرکردن 200 حلقه چاه در سال جدید در دستور کار این امور می باشد.

وی ادامه داد: تعداد تخریب های مستحدثات غیر مجاز در سال گذشته 49 مورد بوده که بر این اساس حدود 22.3 هکتار از بستر و حریم رودخانه ها که بیشترین موارد مربوط به رودخانه های آبعلی و دماوند بوده ، آزاد سازی شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: از مهمترین اولویت های های کاری ما در سال جاری حفاظت و آزادسازی بستر و حریم رودخانه ها ست که با هماهنگی دفتر مهندسی رودخانه شرکت آب منطقه ای تهران  و شهرداری های پنجگانه دماوند انجام می شود.

کد خبر: 1353
  تاریخ خبر : 6 اردیبهشت 1395
  آخرین به‌روزرسانی : 6 اردیبهشت 1395
 کاربر روابط عمومی
 1703
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 75
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 1,333
  • بازدید دیروز : 10,764
  • کل بازدید : 9,679,974
  • آخرین به روزرسانی : 6 اردیبهشت 1403 00:04:30
  • شناسه IP شما : 3.145.93.210

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751