|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با حضور مسوولان شرکت آب منطقه ای تهران و آموزش و پرورش شهرستان های تهران انجام شد:

امضای تفاهم نامه اجرای طرح داناب در شهرستان استان تهران

تفاهم نامه اجرای "طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) در سطح شهرستان های استان تهران"، امروز (دوشنبه) در آیینی رسمی بین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران و مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران امضاء و مبادله شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، آیین اجرای "طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) در سطح شهرستان های استان تهران"، امروز (دوشنبه) با حضور مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و اجتماعی، مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران، مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت، مدیرکل و 350 نفر از مربیان و مسوولان آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار و تفاهم نامه منعقد شده توسط مدیران این دو سازمان امضاء و مبادله شد.

در این آیین، "ناصر شفق" مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و اجتماعی گفت: در تمام دنیا شهرها در کنار آب و دریا شکل گرفته است در حالیکه کلان شهرهای ما در مرکز کشور و در مناطق کم آب قرار گرفته اند و همین امر به مشکلات آبی دامن زده است.

وی با بیان اینکه حفر هر چاه در کشور ایران مانند کنند گور برای خودمان است، گفت: حتی اگر نسل آینده را هم در نظر نگیریم ،حفر چاه در حال حاضر مانند کندن گور برای خودمان محسوب می شود و این در شرایطی است که به هر مقدار چاه عمق بیشتر می یابد، سال بد با هزینه های بسیار زیاد باید عمق رآن را افزایش دهیم.

شفق با بیان اینکه در تمام دنیا معامان در کانون توجه قرار دارند، اظهار کرد: این شغل در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه نقش و اثرگذاری آن در جامعه بسیار زیاد است.

وی عرصه فرهنگ را عرصه آزادگی و شایسته سالاری خواند و افزود: باید در این عرصه به گونه ای عمل شود تا اخلاق مداری و حرکت انسان ها به سوی اخلاق مبنا قرار گیرد و شاید به همین دلیل آموزش و پرورش محل اخلاق و ترویج فرهنگ صحیح محسوب می شود.

در این آیین، مهندس "خسرو ارتقایی"، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران، گفت: در حال حاضر سالانه حدود 1.5 میلیارد مترمکعب آب در بخش شرب تهران مصرف می شود که این رقم در بخش صنعت حدود 150 میلیون مترمکعب است.
ارتقایی با بیان اینکه سرانه مصرف آب 230 لیتر در شبانه روز در شهر تهران است گفت: این رقم در دنیا کمتر از 150 لیتر در شبانه روز است و همین امر نشان از مصرف بالای ما در مقایسه با جهان دارد.

ارتقایی با قبول ضعف مدیریت آب در کشور اظهار کرد: اینکه بخشی از مشکلات آب مربوط به مدیریت آب است مورد قبول ما نیز هست اما امروز در شرایطی قرار داریم که هم مسوولان و هم مردم باید در کنار یکدیگر در مدیریت منابع آب همکاری کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون دست به سوی مدیران، مسوولان و مربیان حوزه آموزش دراز می کنیم تا در امر خطیر فرهنگ سازی و ایجاد نگرش صحیح نسبت به مصرف آب به ما کمک کنند.

ارتقایی سپس با اشاره به تاکید و تلاش دولت تدبیر و امید در رفع مشکلات آب در کشور تصریح کرد: از ابتدای کار این دولت تا کنون 22 جلسه شورای عالی آب تشکیل شده است که همین امر نشان از عزم دولت یازدهم برای مدیریت منابع آب و حل مسائل و چالش های آبی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی که از نتایج نشست های شورای عالی آب بوده است، گفت: باید توجه شود که مشکلات کنونی آب و پدیده های ناشی از برداشت های بی رویه در یک دهه اخیر ایجاد نشده و این مشکلات آثار رفتار غلطی است که در چند دهه و به تدریج شکل گرفته است.

در بخش دیگری از این مراسم، "علیرضا کمرئیمدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیز اظهار کرد: آموزش و پرورش بستر پاکی است برای شکل گیری فرهنگ عمومی و در شرایطی هستیم که بسیاری از نهادها و سازمان ها تقاضای ورود آموزش و پرورش به مقوله فرهنگ عمومی را دارند.

کمرئی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم توسعه پایدار از طریق رشد متوازن شخصیت انسان، تصریح کرد: باید در جهت توسعه پایدار تلاش کرد و در این جهت رشد متوازن و هماهنگ شخصیت انسان اهمیت ویژه ای دارد که این مساله از دوره نوجوانی و جوانی آغاز می شود و به تکامل و تعالی جامعه می انجامد.

وی همچنین اظهار کرد: تربیت و رفتارسازی کار بسیار دشواری است و برای اینکه موثر و اثرگذار واقع شویم باید به غیر از مخارج و مسائل مالی به اثربخشی رفتار و برنامه ها توجه کنیم.

وی تاکید کرد: انتقال از مرحله دانش به نگرش و بینش اهمیت به سزایی دارد که در طرح داناب نیز به دنبال تغییر در نگرش دانش آموزان و انسان ها هستیم تا از طریق این تغییر نگرش به تغییر رفتار دست یابیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با ابراز تردید نسبت به عدم آگاهی دانش اموزان از اهمیت آب گفت: اینکه چرا با وجود آگاهی داشتن رفتار و نگرش افراد نسبت به آب تغییری نکرده است و افراد نسبت به آب بی احساس هستند باید دیده شود.

وی یادآور شد: زمانی در این سرزمین آب و نان برکت و نعمت محسوب می شد که در رفتار و نگرش مردمان آن روز بروز می کرد اما امروز به دلیل عدم توجه نسل های بعدی به این مهم، برکت و حرمت آب از بین رفته و یا کمرنگ شده است.

کمرئی نگرش انسان امروز به آب را خنثی دانست و افزود: این نگرش باید به سمت نگرش مثبت حرکت کند و برای این کار باید انتقال پیام متقاعدکننده باشد نه صرفا به صورت اطلاع رسانی، بلکه باید در درجه بالاتری قرار گیرد. بنابراین باید ماهیت نگرش نسبت به آب تغییر یابد.

 

کد خبر: 1316
  تاریخ خبر : 17 اسفند 1394
  آخرین به‌روزرسانی : 17 اسفند 1394
 کاربر روابط عمومی
 1092
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 78
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 17,736
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,440,502
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 54.147.17.95

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751