|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران تاکید کرد:

درختکاری در ارتفاعات شمال تهران؛ مانعی برای ورود سیلاب

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: اگر بتوانیم در ارتفاعات شمال تهران پوشش گیاهی را گسترش دهیم، در صورت بارش های شدید از ورد سیلاب جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس "خسرو ارتقایی" امروز (شنبه) در مراسم بزرگداشت روزدرختکاری وکاشتن درخت به روش آبیاری کوزه ای، در محوطه شرکت آب منطقه ای تهران که با حضور معاونان و جمعی از مدیران این شرکت برگزار گردید، با اعلام این مطلب اظهار کرد: اینکه یک روز به عنوان نماد درختکاری نامگذاری و از طرفی براساس پیشنهاداتی 13 اسفندماه امسال نیز به عنوان روز ملی آب قلمداد شده، اهمیت محیط زیست، طبیعت سالم و پاک را می رساند.

وی ادامه داد: نه تنها باید محیط زیست طبیعی را حفظ نماییم، بلکه باید با نشاندن درخت در فضاهای پیرامون خود، حفظ محیط های انسانی، طبیعی و توسعه فضای سبز را مد نظر داشته باشیم.

وی با بیان این که در سال های گذشته به دلیل بی توجهی یا کم توجهی به محیط زیست شاهد از بین رفتن تعداد زیادی از جنگل های طبیعی در کشور بوده ایم، تصریح کرد: با وجود باغ های زیاد اطراف شهر تهران، به دلیل ساخت و سازهای فراوان و صدور پروانه ساخت و ساز در این باغات قدیمی، میزان درختکاری طبیعی کاهش پیدا کرده هرچند که شهرداری تهران همت بلندی را در جهت توسعه درختکاری در شهر تهران و پیرامون آن داشته؛ اما این مقدار توسعه فضای سبز متناسب با رشد جمیت، رشد ساخت و سازها و رشد آلاینده های زیست محیطی تهران نبوده است.

وی همچنین افزود: براین اساس، پیام حرکت نمادین درختکاری این است که بتوانیم با کمک همه دست اندرکاران و مردم درختکاری و فضای سبز را در محیط پیرامونی خود با به کار گیری درختان و پوشش گیاهی کم آب بر و همچنین شیوه های آبیاری کم مصرف همچون آبیاری کوزه ای که ایرانیان مبتکر آن بوده اند، توسعه دهیم.

 ارتقایی با اشاره به اینکه در گذشته قنوات یکی از منابع اصلی و مهم تامین کننده منابع آب در بخش کشاورزی و شرب بوده است،عنوان کرد: امروزه متاسفانه به دلیل حفر چاه ها، سازه های طبیعی قنات را از دست داده ایم و در شهر تهران به دلیل ساخت سازهای بی رویه و با پی کنی های فراوان و عمیق، میله چاه برخی از قنوات و چاه های قدیمی آسیب دیده به طوری که در بسیاری از گود برداری ها حجم زیادی از آب جمع می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران همچنین گفت: قنوات بخشی از آب های زیر سطحی شهر تهران است و در گذشته شبکه قنات های تهران بسیار پیشرفته بوده به نحوی که کل آبخوان شهر تهران را تامین کرده و زهکشی طبیعی قلمداد می شده که آب فضاهای سبز و باغات و مزارع اطراف تهران را پوشش می داده که متاسفانه امروز به دلیل ساخت و سازهای شهری عمده این قنوات آسیب دیده است.

ارتقایی اقدامات شرکت آب منطقه ای تهران را درجهت احیاء این قنوات مهم عنوان کرد وگفت: اگر بتوانیم از روش های سنتی در مناطقی که هنوز بقایایی از منابع آبی وجود دارد استفاده کنیم، بسیار موفق خواهد بود.

ارتقایی مهم ترین برنامه آب منطقه ای تهران در سال 95 را طرح زیست محیطی و بازیافت آب با نام طرح ساماندهی آب های جنوب تهران عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم با اقدامات موثر این طرح در سال جدید عملیاتی شده تا بتوان سالانه 200 میلیون مترمکعب از منابع آب بازیافتی در جنوب تهران را ساماندهی نماییم.

وی، شروع و سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی خط دوم پساب جنوب تهران به ورامین را طرح مهم دیگر شرکت آب منطقه ای تهران عنوان و اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه کارخانه تولید لوله این طرح، اکنون آغاز به کارنموده، بتوان در سال جدید شاهد اجرای طرح با سرعت بیشتر باشیم. در رابطه با سایر طرح های تامین آب در استان تهران نیز قدم های بزرگی برداشته شده که از آن جمله می توان به آغاز انتقال آب لار به کلان در سال 95 اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در پایان سخنان خود با اشاره به ایام باقی مانده از سال 94 و فرارسیدن سنت خانه تکانی، تاکید کرد: وضعیت منابع تامین کننده آب استان تهران و بارش ها نشان می دهد که شهروندان تهرانی باید همچنان در زمینه صرفه جویی و مدیریت مصرف در بخش های مختلف شامل شرب، صنعت، خدمات و به ویژه کشاورزی همکاری لازم را بعمل آورند. 

کد خبر: 1310
  تاریخ خبر : 15 اسفند 1394
 کاربر روابط عمومی
 1046
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 37
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 9,515
  • بازدید دیروز : 12,845
  • کل بازدید : 9,618,266
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 3.138.34.158

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751