|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تاکید کرد:

لزوم استفاده از پساب در تعادل بخشی آب های زیرزمینی

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: استفاده از پساب در تعادل بخشی آب های زیرزمینی و حفظ منابع آبی ضروری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس "رحیم میدانی" روز پنجشنبه (8 بهمن ماه 94) در جریان بازدید از طرح ساماندهی آب های سطحی جنوب تهران و خط دوم انتقال پساب  تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین با اعلام این مطلب اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی و مهم کشور از دست رفتن 50  درصد منابع آب زیرزمینی است که در واقع با از بین رفتن سفره های زیرزمینی، در حدود 40 میلیارد متر مکعب  آب از دست داده ایم.

وی با بیان اینکه داشتن پساب با کیفیت برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است، عنوان کرد: برای داشتن پساب با کیفیت باید از تمام ظرفیت های داخلی و  خارجی استفاده کرد چراکه در دیگر  کشورها، پساب را مجدد تصفیه نموده و بعد در مصارف کشاورزی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: نحوه تامین مالی پروژه هایی از این دست بسیار مهم است زیرا اگر کشور بخواهد به رشد اقتصادی هشت درصد برسد با این اعتبارات محدود دولتی امکان رسیدن به این میزان رشد وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات ، تیم اجرایی پروژه انتقال پساب جنوب تهران به دشت ورامین کار را به پیش برده اند، افزود: اولویت ما در چارچوب و راستای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در جهت حمایت از سرمایه گذاران داخلی است، اما برای رسیدن به رشد هشت درصدی باید از حمایت سرمایه گذاران خارجی هم استفاده کرد.

میدانی، مدیریت منابع آب در کلان شهر تهران را دشوار خواند و تصریح کرد: برای مدیریت شهر تهران اگر  پسابی در اختیار داریم باید به صورت درازمدت برای آن برنامه ریزی کرده و از جزیره ای عمل کردن که سبب گرفتاری های بیشتری می شود، جلوگیری کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا همچنین ادامه داد: برای اجرایی کردن موضوع تغییر الگوی کشت باید تعاملات لازم را با وزارت جهاد کشاورزی انجام دهیم و بهره برداران را  نیز در این امر مجاب کنیم، چرا که تغییر الگوی کشت در درآمد کشاورزان هم اثر مثبت و هم منفی می تواند داشته باشد.

میدانی برگزاری این نشست ها و بازدیدها را فرصتی برای اطلاع رسانی از رویکرد های وزارت نیرو برای مردم دانست و خاطر نشان کرد: نجات یک کشور در رسیدن به پایداری است و به همین دلیل نزدیک به چهار دهه است که دنیا به موضوع توسعه پایدار اهمیت می دهد و آن را از اولویت  مهم برنامه های خود می داند.

وی ادامه داد: در مدیریت آب کشور باید به سمت مدیریت به هم پیوسته منابع آب برویم که همان مدیریت پایدار توسعه منابع آب است که البته برای رسیدن به این امر راه طولانی در پیش روی ماست چرا که تاکنون گام های بزرگی در این زمینه برنداشته ایم.

میدانی رویکرد وزارت نیرو را برای رسیدن به مدیریت به هم پیوسته منابع آبی با فعال کردن شورای عالی آب خوب عنوان کرد و گفت: دولت هم توجه جدی به مسایل آبی پیدا کرده است و زمانی که اعلام می کنیم رودخانه کارون نیاز به احیاء دارد با هماهنگی های میان دستگاه های ذی ریط به این مساله اهمیت می دهند.

 معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افزود: هنگامی که تاکید ما بر بستن چاه های غیرمجاز در کشور است دستگاه قضا بدون هیچگونه اغماضی با ما همراهی کرده و برای اجرای قوانین اعلام آمادگی می کند.

وی با بیان اینکه با بی قانونی و احساسات و عواطف افراطی نمی توانیم خدمتی به کشور کنیم تاکید کرد: کسانی که با بستن چاه های غیرمجاز کشاورزان مخالفند و برای آن ها دلسوزی به خرج می دهند، اولین ضربه را به شخص کشاورز می زنند؛ چراکه کشاورزی که طبق قانون، چاه مجاز دارد و مجوز قانونی بهره برداری از چاه را گرفته است، اما، در آن سو شخص دیگری سهم او را از زیر زمین به صورت غیرمجاز گرفته و به او در عمل زیان وارد می کند. بنابراین در اینجا دلسوزی برای چاه های غیرمجاز به ضرر کشاورزان  دارای چاه مجاز تمام می شود.

میدانی همچنین ادامه داد: ایران در مقایسه با سایر کشورها بهترین قوانین را در حوزه های آبی دارد و مدیران و کارشناسان بخش آب باید پیش قراولان این راه بوده و از همه باانگیزه تر باشند و گرفتار حرکت سینوسی نشده و با یک نظم منطقی و ممارست، مدیریت آب کشور را هدایت کنند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در پایان وجود متخصصین فکور و خبره در کشور را نعمت بزرگی دانست و اظهار امیدواری کرد: با استعانت از خدا در این فضای جدید که ایجاد شده بتوان رویکرد و خط مشی های وزارت نیرو را که مورد تایید رهبر معظم انقلاب نیز هست در کشور اجرایی نمود.

کد خبر: 1289
  تاریخ خبر : 10 بهمن 1394
  آخرین به‌روزرسانی : 10 بهمن 1394
 کاربر روابط عمومی
 1272
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 66
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 596
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,423,362
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 184.72.135.210

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751