|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران اعلام کرد:

پیشرفت فیزیکی 90 درصدی ساختمان تصفیه خانه ششم تهران/ نیاز 75 میلیارد تومانی تا پایان سال 94

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران از پیشرفت 90 درصدی ساختمان تصفیه خانه ششم تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس "خسرو ارتقایی" با اعلام این خبر اظهار کرد: تصفیه خانه ششم تهران یکی از بزرگترین تصفیه خانه ها در سطح کشور است که قادر است در فاز نخست 7.5 مترمکعب بر ثانیه آب را منتقل نماید که یک چهارم نیاز آب شرب تهران خواهد بود.

ارتقایی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح بزرگ در فاز نخست به 90 درصد رسیده است، گفت: اما متاسفانه پیشرفت فیزیکی این طرح در بخش تجهزات به دلیل مشکلات و تنگناهای اعتباری  و همچنین تحریم ها که نیاز بود تا برخی تجهیزات از خارج وارد کشور شود، با مشکلاتی و کمبودهایی مواجه شد، اما با این وجود تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت اجرا و بهره برداری فاز نخست تصفیه خانه ششم تهران، تصریح کرد: دولت محترم از ابتدای سال تا کنون 95 میلیارد تومان برای این طرح تصویب کرده که تنها 20 میلیارد تومان آن پرداخت شده است  که امیدواریم با توجه ویژه ای که در مصوبات سفر رئیس جمهور به این طرح شده و اهمیت بسیار بالایی که دارد 75 میلیارد تومان باقی مانده تا پایان امسال پرداخت شود تا بتوانیم تا اواسل تابستان امسال که مسائل و مشکلات تامین آب بیشتر می شود، فاز نخست آن را به بهره برداری برسانیم.

ارتقایی همچنین با بیان اینکه تصفیه خانه یک تا چهار تهران عمری بیش از 40 سال دارند، گفت: تصفیه خانه ششم تهران در شمال غرب و در منطقه 22 تهران واقع شده و قادر است در مرحله نخست 7.5 متر مکعب در ثانیه آب را تصفیه و وارد مدار و رینگ غربی تهران کند که یک چهارم مصرف شهر تهران است.

به گفته وی،  در آینده و با تکمیل کل طرح تصفیه خانه ششم تهران، 15 مترمکعب تصفیه شده و نیاز آب شرب بیش از چهار میلیون نفر از جمعیت تهران تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران یاداور شد: با ساخت تصفیه خانه ششم تهران آب از طریق یک تونل 30 کیلومتری که در حال حاضر تکمیل و ساخته شده است، آب را از محل سد تنظیمی امیرکبیر منتقل و در تراز 1540 متر آب را وارد تهران خواهد کرد. این کار سبب می شود تا پمپاژ آبی که اکنون توسط تصفیه خانه یک و دو تهران تا ارتفاع 500 متر برای تامین آب در مناطق شمالی تهران انجام می شود عملا حذف شده و برق مصرفی در این زمینه نیز کاهش یابد. ضمن اینکه آب پایدار و مطمئن در طول سال برای تهران تامین خواهد شد.

وی افزود: نیاز آب شرب  شهر تهران در سال، حدود یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب است و تصفیه خانه ششم تهران در فاز اول می تواند 220 میلیون مترمکعب آب را تصفیه و نیاز آبی شمال، شمال غرب و بخشی از مرکز تهران را تامین نماید.

ارتقایی یادآور شد: خطوط قدیمی که آب مورد نیاز تهران را از سد امیرکبیر تامین می کرد پس از راه اندازی تصفیه خانه ششم و انتقال آب از طریق تونل برای انتقال آب سد طالقان به تهران استفاده خواهد شد.

 

ارتقایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان بارش های صورت گرفته در استان تهران از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 94) تاکنون اظهار کرد: میزان بارش باران در تهران به 133 میلیمتر رسیده است که این میزان در مقایسه با 96 میلیمتر سال گذشته 95 درصد و در مقایسه با 105 میلیمتر بلند مدت 27 درصد افزایش دارد.

وی همچنین گفت: میزان ذخایر برفی استان نیز که توسط ایستگاه های برف سنجی مورد سنجش و اندازه گیری قرار گرفته نسبت به پارسال مطلوب تر و حدود 60 درصد بهتر شده است، اما در مقایسه با دراز مدت همچنان منفی است.

ارتقایی با بیان اینکه پاییز خوبی را پشت سر گذاشتیم و زمستان را نیز خوب آغاز کرده ایم، ابراز امیدواری کرد:  در صورت ادامه این روند، سال آبی خوبی خواهیم داشت و شرایط بهتری را نسبت به سال گذشته که خشکسالی بود تجربه خواهیم کرد. البته نباید فراموش کرد که استان تهران با  سه سال خشکسالی پیاپی مواجه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران تصریح کرد: در سدهای پنج گانه تامین کننده آب تهران نیز هم اکنون  533 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده که حجم مفید آب، کمتر از 400 میلیون مترمکعب می باشد. به هر حال این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 170 میلیون مترمکعب بیشتر است اما در مقایسه با سال های نرمال حدود 50 میلیون مترمکعب کمتر می باشد.

ارتقایی با اشاره به افزایش 40 درصد آب ورودی به مخزن سدها نیز گفت: در مقایسه با زمان خشکسالی پارسال افزایش وورودی داشتیم و این بارندگی ها، بخش از خشکسالی که بوده تا حدی جبران کرده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال دولت یازدهم و مجموعه وزارت نیرو مصمم شده است تا طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را در کشور اجرایی نماید، گفت: شرکت آب منطقه ای تهران نیز از ابتدای سال با جدیت و تمام توان تلاش کرده و 900 چاه غیرمجاز را مسدود و پر و مسلوب المنفعه کرده است. همچنین 600 دستگاه کنتور هوشمند در چاه های مجاز نصب شده و بیش از 5000 حلقه چاه مورد بازدید کارشناسان و نیروهای گشت و بازرسی  قرا گرفته اند و در واقع آمار چاه های موجود به روز شده 200 پروانه بهره برداری آب به روز شده است.

وی تاکید کرد: شرکت آب منطقه ای تهران مصمم است تا ممیزی و نظارت دقیقی در دشت های موجود داشته باشد.

وی یاداور شد: در دشت ورامین و شهریار که پایلوت این طرح در سال جاری و در استان تهران هستند، شورای دشت تشکیل شده و با همکاری بخش کشاورزی و نهادها و خود کشاورزان تلاش شده تا همین مقدار آب در دشت ها کنترل و مدیریت شود. هم اکنون نیز با جهاد کشاورزی در زمینه بهبود الگوی کشت و مدیریت مصرف آب کشاورزی همکاری داریم تا تولید صدمه نبیند و مردم دچار مشکل نشوند بلکه آب موجود را بهینه مصرف کرده و آب پایدار داشته باشیم.

کد خبر: 1274
  تاریخ خبر : 23 دی 1394
 کاربر روابط عمومی
 1203
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 84
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 12,859
  • بازدید دیروز : 10,764
  • کل بازدید : 9,691,500
  • آخرین به روزرسانی : 6 اردیبهشت 1403 00:04:30
  • شناسه IP شما : 3.21.104.109

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751