|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران تاکید کرد:

ضرورت انسجام و وحدت رویه در بخش اطلاع رسانی طرح احیا و تعادل بخشی

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران بر ضرورت انسجام و وحدت رویه در بخش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی استان تهران تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "علیرضا مهدوی شاهرودی" روز دوشنبه (14 دی ماه 94) در نشست معرفی و تشریح برنامه های پروژه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی استان که با حضور مدیر و کارشناسان دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مشاور پروژه اطلاع رسانی و دو تن از کارشناسان روابط عمومی استانداری تهران در محل استانداری برگزار شد، گفت: باید در این پروژه و به منظور اجرای هرچه بهتر و دقیق تر آن وحدت رویه و انسجام در کارها در دستور کار قرار گیرد. بر همین اساس، نیاز است تا کمیته یا ستاد هماهنگی جهت اجرای پروژه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی راه اندازی شود تا کارها را بر اساس برنامه و وظایف مشخص راهبری کند.

مهدوی شاهرودی در ادامه با تاکید بر اینکه اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در دشت های پایلوت ورامین و تهران-شهریار از اهمیت ویزه ای برخوردار است، اظهار کرد: با وجود شرایط موجود باید تلاش شود تا امید در بین اقشار مختلف جامعه تقویت شود. شاید زمانی، تکیه بر تبلیغات و خبرهایی به منظور ترساندن مردم برای کاهش مصرف و یا تغییر در یک رفتار انجام می شد، اما امروز دیگر چنین روش هایی کاربرد و اثربخشی ندارد.

وی ادامه داد: در چنین پروژه هایی نیاز است تا یک جامعه شناس، روانشناس و متخصص در علوم اجتماعی و فرهنگ همکاری داشته باشد و یا از ظرفیت وی استفاده شود تا با تحلیل صحیح روش های استفاده شده از روش های قدیمی و یا با اثربخشی کم، پرهیز شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران در این نشست با تاکید بر اینکه امروزه اولویت، تقویت فعالیت در محلات و انجام طرح های محله محور است، گفت: هر چند باید از ظرفیت و توان ادارات و دولت استفاه شود اما مهم ایجاد ظرفیت و مشارکت مردم در قالب طرح های محلی است که از اثربخشی به مراتب بیشتری برخوردار خواهد بود.

مهدوی شاهرودی در پایان تصریح کرد: مساله دیگری که در اجرای پروژه های اطلاع رسانی اهمیت دارد، استفاده از قدرت رسانه ها به ویژه فضای مجازی و رسانه های اجتماعی است که باید از این فضاها به خوبی استفاده شود. 

در ادامه این نشست، "جواد اسدی" مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران نیز با اشاره به وضعیت منابع آبی در استان تهران به ویژه دشت های انتخاب شده جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی، گفت: برداشت بی رویه از منابع آب و دور شدن از فرهنگ استفاده صحیح از آب در کنار عوامل محیطی و طبیعی سبب شده است تا به تدریج آب های زیرزمینی کاهش یابد تا جایی که در دشت ورامین فرونشست های متعدد اتفاق می افتد که تهدیدی برای مردم و تاسیسات زیربنایی منطقه محسوب می شود.

اسدی برداشت آب به صورت غیرمجاز و یا حفر چاه غیرمجاز را از نظر علمای دین و مراجع عظام تقلید حرام برشمرد و افزود: این عمل در حقیقت دست بردن در جیب چاه های مجاز است که کاری نادرست و حرام تلقی می شود و به همین دلیل باید در جهت آگاهی مردم و به خصوص کشاورزان کار جدی صورت گیرد.

وی یادآور شد: اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی در استان تهران که یک طرح ملی نیز هست، در قالب 15 پروژه مختلف انجام خواهد شد که یکی از آن ها اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است که برنامه ریزی مشخصی برای آن توسط مشاور انجام شده است.

اسدی تاکید کرد: باید این دغدغه در بین مسوولان و مردم ایجاد شود تا همه در جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب گام بردارند.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران در پایان، استفاده از ظرفیت هماهنگی و راهبری استانداری تهران و همچنین شورای هماهنگی روابط عمومی های استان تهران را مهم ارزیابی کرد و افزود: استفاده از توان شورای هماهنگی روابط عمومی های استان، گروه های مردم نهاد، صدا و سیما، اصحاب رسانه، مسوولیت پذیری اجتماعی دستگاه ها و افراد تاثیرگذار و غیره می تواند به اجرای هرچه بهتر طرح کمک نماید.

کد خبر: 1267
  تاریخ خبر : 15 دی 1394
 کاربر روابط عمومی
 1268
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 43
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 4,709
  • بازدید دیروز : 12,845
  • کل بازدید : 9,613,460
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 3.144.116.159

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751