|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای تهران اعلام کرد:

تخصیص 50 درصد اعتبارات منابع عمومی ابلاغی طرح های عمرانی

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای تهران گفت: تا پایان آبان ماه امسال 50 درصد از اعتبارات منابع عمومی ابلاغی طرح های عمرانی شرکت آب منطقه ای تهران تخصیص یافته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، دکتر "رضا مومنی وصالیان" روز دوشنبه 9 آذرماه 94 در نشست مجریان طرح های عمرانی این شرکت که با حضور مدیرعامل، مجریان طرح های عمرانی و تعدادی از مدیران در سالن کنفرانس برگزار شد، با اعلام این مطلب، اظهار کرد: کل اعتبارات مصوب طرح های عمرانی شرکت، دو هزار و 246 میلیارد ریال در سال 94 است که از این میزان یک هزار و 475 میلیارد ریال از منابع عمومی است.  

مومنی با بیان اینکه در زمان حاضر موافقت نامه شش طرح در حوزه آب استان تهران ابلاغ شده است، گفت: هفت موافقت‏نامه در مرحله امضای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و چهار موافقت نامه نیز در مرحله تایید امور تولیدی قرار دارند.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای تهران سپس با اشاره به چارت و شرح وظایف جدید دفتر توسعه منابع آب که ذیل این معاونت در حال کار است، تصریح کرد: در حال حاضر چارت جدید و شرح وظایف این دفتر تهیه و موافقت های اولیه آن گرفته شده است.

مومنی اضافه کرد: بر اساس چارت جدید این دفتر، سه گروه تعریف شده است که هر یک وظایف مشخصی دارند و تلاش شده است تا ضعف ها و خلاهایی که در این حوزه وجود داشته، در چارت جدید برطرف شده و دفتر طرح های توسعه منابع آب به شکل پویاتر و با تعامل و هماهنگی بیشتر بین طرح ها و بخش های دیگر شرکت و سایر نهادهای برون سازمانی عمل نماید.

وی یکی از چالش های موجود در این حوزه را مشکلات مربوط به دوره تضمین طرح ها عنوان کرد و افزود: در گذشته زمانیکه پروژه به بهره بردار، تحویل موقت می شد، تا خاتمه یافتن دوره تضمین با مشکلات و نواقصی همراه بود که نیاز داشت در این زمینه کار موثری انجام شود.

مومنی ادامه داد: بنابراین دفتر طرح های توسعه منابع آب برای رفع این مشکلات و تعامل و هماهنگی بیشتر با دست‏اندرکاران پروژه ها در کنار طرح ها قرار خواهد گرفت تا به ویژه در مرحله تحویل موقت و دوره تضمین یک طرح بتواند آن را راهبری نماید.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از چالش ها و کمبودهایی که در این حوزه وجود داشت، نبود مستندسازی و ثبت تجربه های طرح ها و پروژه های عمرانی بود که این امر برای ادامه کار همان پروژه و یا دیگر طرح های مشابه ضروری و حیاتی بود و عدم ثبت تجربه ها سبب می شد تا این تجربه ها و مستندات برای آیندگان باقی نماند.

مومنی تاکید کرد: در نظر است تا مستندسازی و ثبت تجربه طرح ها در مراحل مختلف از جمله وظایف مجریان طرح ها تعریف گردد تا به عنوان بخشی از طرح به آن پرداخته شود. اما ساماندهی این امر در مجموعه دفتر طرح های توسعه منابع آب دیده شده است و نیاز به همکاری سایر واحدها از جمله دفتر روابط عمومی در ثبت و مستندساختن بخش های مختلف یک پروژه وجود دارد.

وی با اشاره به تهیه و طراحی سیستم مدیریت و راهبری طرح های عمرانی در دفتر طرح های توسعه منابع آب و با همکاری دفتر آمار و اطلاعات مدیریت گفت: در زمینه مدیریت پروژه ها نیاز به یک سیستم و فرآیند جهت جمع‏آوری، ساماندهی و هدایت طرح ها بود تا بتوان گزارش های مدیریتی تهیه و به نوعی یک داشبورد جامع مدیریتی برای طرح ها ایجاد نمود و به صورت لحظه ای تمام نیازهای اطلاعاتی مجری طرح و سطوح مختلف مدیران شرکت را تامین کرد.

وی همچنین یادآور شد: کار بسیار خوب و ارزشمند دیگر در این حوزه، تهیه سامانه یا بانک اطلاعات مکانی طرح‏ها است که این امکان را به مجموعه طرح و توسعه و خود طرح ها می دهد تا با استفاده از اطلاعات مختلفی که از سوی مشاور و یا سایر عوامل مربوطه جمع آوری و یا تولید می شود، در بستر GIS، ارائه نماید.

مومنی در پایان تصریح کرد: سامانه ها و مسائلی که در دفتر طرح های توسعه منابع آب تعریف شده است در حاضر پیشنهاد این حوزه است که امیدواریم با کمک مدیران و مجریان طرح ها این فعالیت ها به صورت پویا، کاربردی و اثرگذار تدوین شده و به نتیجه برسد.

کد خبر: 1247
  تاریخ خبر : 10 آذر 1394
  آخرین به‌روزرسانی : 17 آذر 1394
 کاربر روابط عمومی
 1176
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 47
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 2,687
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,425,453
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 54.152.77.92

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751