|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با هدف حفاظت و حراست از رودخانه های استان تهران؛

تخریب رستوران ها و مستحدثات غیرمجاز کن از گذشته تا کنون با جدیت ادامه دارد

شرکت آب منطقه ای تهران در گزارشی اعلام کرد: تخریب رستوران ها و مستحدثات غیرمجاز بستر و حریم رودخانه کن طی سه روز متوالی و با اخذ دستور قضایی همانند سال های گذشته با موفقیت اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، در پایان عملیات سه روزه تخریب مستحدثات و رستوران های غیرمجاز حاشیه رودخانه کن که از روز شنبه تا دوشنبه هفته جاری انجام گردید، نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه کن اقدام شد که در این راستا شرکت آب منطقه ای تهران طبق روال سال های گذشته نسبت به تخریب 26 مورد از مستحدثات و رستوران های غیرمجاز با کسب دستور قضایی و با حضور دستگاه های ذیربط در بستر و حریم رودخانه کن و در مسیر جاده امام زاده داوود (ع) اقدام نمود.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه رودخانه کن یکی از مهم ترین رودخانه های شمال تهران بوده که 70 میلیون مترمکعب آورد سالانه آن می باشد و منبع تغذیه چاه های زیرزمینی شرب در جنوب غرب تهران، یافت آباد، واوان، پرند و اسلامشهر است، بنابراین حفاظت از آن بسیار مهم و حیاتی بوده و به همین دلیل، از گذشته تاکنون تخریب هایی از این دست با جدیت و با اخذ دستور قضایی انجام شده است.

گفتنی است، ازآنجایی که بیشتر رستوران های ساخته شده در محدوه اجرای عملیات تخریب، در حاشیه جاده قرار نداشته و به راحتی در دسترس نسیتند، لذا برای تخریب آن ها باید ارتفاعی را از سطح جاده تا کف رودخانه کن طی نمود و به همین دلیل اجرای عملیات در این مناطق با دشواری هایی همراه است. در این عملیات، از 26 مورد دستور قضایی اخذ شده، 22 مورد رستوران و چهار مورد سایر مستحدثات غیرمجاز تخریب شده است.

در این گزارش ضمن تاکید بر این نکته که پیش از اجرای عملیات تخریب، به تمامی رستوران ها و مستحدثات غیرمجاز در حاشیه رودخانه کن هشدارهای لازم و اخطار قانونی داده شده بود و تعدادی از رستوران ها نیز پیش از این دستور قضایی برای تخریب داشته اند، آمده است: به طور معمول در تخریب های گسترده، همانند تخریب های شنبه تا دوشنبه هفته جاری در رودخانه کن و در جاده امام زاده داوود (ع)، حضور دستگاه های ذیربط همچون نیروی انتظامی، دادستانی، فرمانداری و غیره مورد نیاز است و لذا برای تخریب گسترده این تعداد بنای غیرمجاز نیز نیاز به حضور و همکاری تمامی دستگاه های ذیربط می باشد. از همین رو، این عملیات سه روزه، با هماهنگی فرمانداری و استانداری تهران و با حضور عوامل نیروی انتظامی، بخشداری، دادسرای ناحیه سه تهران که ویژه حفظ بیت المال است و سایر نهادهای مرتبط با موفیقت کامل انجام شد.

لازم به یادآوری است، از آنجایی که مردم و گردشگران برای تفریح و گذران اوقات فراغت خود در حاشیه رودخانه ها از جمله رودخانه کن و یا در رستوران های غیرمجازی که در بستر و حریم رودخانه ساخته شده است، اطراق می‏کنند، و از آنجا که سیلاب خبر نمی کند و بارش در بالادست رودخانه، حتی برای مدت کوتاهی می‏تواند به وقوع سیلاب منجر گردد، لذا مشکلاتی که در سیلاب اخیر نیز شاهد آن بودیم را ایجاد می نماید. البته در سیلاب کن، حوادث اتفاق افتاده و شدت یافتن آن، بیشتر به مسدود شدن پل بالادست رودخانه و سرازیر شدن حجم عظیمی از آب به جاده دسترسی و پایین دست آن مربوط بوده است.

شرکت آب منطقه ای تهران تاکید دارد که این شرکت بر اساس وظیفه ذاتی خود و در راستای اجرای قوانین موجود با هرگونه تخلف در آب های سطحی و زیرزمینی برخورد نموده که این برخورد قانونی، اولین و آخرین بار نخواهد بود و اجرای قانون در رودخانه های کن، جاجرود و سایر رودخانه های زیرپوشش این شرکت با جدیت انجام خواهد شد.

همچنین در زمینه جمع آوری آثار تخریب های رودخانه کن با توجه به اینکه این موضوع پنج برابر عملیات تخریب هزینه دارد، اما با هماهنگی های بعمل آمده و موافقت استانداری تهران، پس از تامین اعتبار لازم، نسبت به جمع آوری نخاله ها و بقایای به جای مانده از تخریب اقدام خواهد شد.

در پایان، شرکت آب منطقه ای تهران ضمن هشدار به مجاورین و متصرفین بستر و حریم رودخانه ها و مسیل های واقع در استان تهران، تاکید دارد: این افراد هرچه سریعتر نسبت به آزادسازی بستر و حریم رودخانه ها اقدام نمایند، در این غیر این صورت بر اساس تبصره 4 ماده 2  قانون توزیع عادلانه آب نسبت به برخورد قانونی با تخلفات صورت گرفته اقدام خواهد گردید.

کد خبر: 1192
  تاریخ خبر : 17 شهریور 1394
 کاربر روابط عمومی
 1270
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 64
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 593
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,423,359
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 52.55.214.236

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751