|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

ارتقایی: ضرورت تهیه سند سیمای منابع و مصارف آب استان تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران بر تهیه و تدوین سند سیمای منابع و مصارف آب استان تهران تاکید کرد.  

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس "خسرو ارتقایی" روز دوشنبه 19 مردادماه 94 در آیین معارفه سرپرست دفتر مطالعات پایه منابع آب و رئیس گروه بازرسی و رسیدگی به شکایات که در محل سالن کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه نقش و جایگاه مطالعات بر احدی پوشیده نیست، گفت: ید این مطالعات به عنوان یک سند تهیه شود تا قابل ارائه از سوی شرکت به سایر ارگان ها و نهادها باشد. در واقع مطالعات باید نقشه راه آب استان تهران را برای حال و آینده به عنوان یک سند قطعی ترسیم نماید.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون حوزه مطالعات به خوبی نقش خود را ایفا کرده است. در اینجا باید از تلاش ها و خدمات شایسته مهندس «داوود امیرحسینی» که پیش از این بار مسوولیت سنگین مطالعات را به خوبی و به نحو احسن به دوش کشیدند، قدردانی نمایم. حوزه مطالعات در دوره ایشان و با همت سایر همکاران مطالعات، همواره در جایگاه های برتر در بخش آب کشور مطرح بود و فعالیت های اثرگذاری در این دوره به اجرا درآمد که امیدواریم این فعالیت ها همچنان ادامه یابد. 

مهندس « خسرو ارتقایی» در ادامه با اشاره به ویژگی های اخلاقی مهندس امیرحسینی تصریح کرد: ایشان یکی از همکاران و مدیران تلاشگر و در عین حال بی حاشیه شرکت بودند و در هر شرایطی تنها به فکر پیش برد و حرکت در جهت اهداف عالیه آب استان تهران بودند. حتی در زمان بازنشستگی و در چندماه گذشته به صورت مستمر، پیگیر وضعیت این حوزه می شدند و همواره نگران آینده دفتر مطالعات بودند. به همین دلیل این روحیه و نگرش باید در میان مدیران و کارکنان گسترش یابد.

دسترسی به اطلاعات جدید و تجهیزات نوین ضروری است

ارتقایی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: در دنیای امروز، دستیابی به اطلاعات بسیار ضروری است و باید تلاش شود تا بروزرسانی اطلاعات و استفاده از تجهیزات مناسب و نوین در دستور کار این حوزه قرار گیرد.  

وی با اشاره به سیلاب اخیر در منطقه کن، وقوع سیلاب را در فصل گرما طبیعی عنوان کرد و افزود: ما ناگزیر هستیم تا منابع آبی را رصد کنیم و برای رسیدن به این هدف، در بخش تجهیزات و امکانات پایش منابع آب باید تلاش نماییم. به ویژه باید ایستگاه های سنجش موجود، توسعه یابد، استان تهران با موقعیت و جمعیت بالایی که دارد نیازمند توسعه بیش تر است. همچنین استفاده از تجهیزات و داده های روز دنیا باید مورد نظر این حوزه قرار گیرد. از سوی دیگر بهنگام نگه داشتن ایستگاه مادر در سطح استان حیاتی است و باید نسبت به این موضوع حساس باشیم تا آمار بهنگام و صحیح باشد. 

وی با اشاره به اینکه آماربرداری یکی از مهم ترین مسائل بخش مطالعات آب محسوب می شود، گفت: برای آماربرداری سال آینده ساز و کار باید به گونه ای باشد که اشکالات گذشته رفع شود و دقت و صحت اطلاعات در مقایسه با گذشته بهبود یابد. 

مدیرعامل شرکت با بیان اینکه نتایج مطالعات بیلان باید به عنوان راهکار و الگو در بخش حفاظت و بهره برداری مورد استفاده باشد، اظهار کرد: دشت های تهران-کرج و ورامین به عنوان دو دشت مهم استان در طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در سال 94 انتخاب و تصویب شده اند که این انتخاب، از نتایج مطالعات بیلان استخراج شده است.


سند سیمای منابع و مصارف آب استان تدوین شود

وی ارتباط تنگاتنگ دو حوزه مطالعات و دفتر برنامه ریزی منابع آب را برای تحقق اهداف شرکت و تدوین سیمای منابع و مصارف آب استان ضروری خواند و افزود: باید این مطالعات به عنوان یک سند تهیه شود تا قابل ارائه از سوی شرکت به سایر ارگان ها و نهادها باشد. در واقع مطالعات باید نقشه راه آب استان تهران را برای حال و آینده به عنوان یک سند قطعی ترسیم نماید. 

ارتقایی یادآور شد: مهندس برنا سابقه طولانی و تجربه گران سنگی در طرح های آبی مهم و حساس شرکت آب منطقه ای تهران برعهده داشته اند که امیدواریم تجربه و تخصص ایشان به حوزه مطالعات تزریق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت گروه بازرسی و رسیدگی به شکایات، تاکید کرد: این بخش کنترل کننده عملکرد و فعالیت های شرکت است. در حال حاضر، بخش های نظارتی زیادی بر روی عملکرد شرکت نظارت می کنند، اما دفتر بازرسی باید حلقه اتصال شرکت با نهادهای نظارتی بیرونی باشد. از سوی دیگر عملکرد این گروه، نوعی نظارت داخلی نیز محسوب می شود و تداعی کننده «حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبوا»  است. 

وی با معرفی «بهادر ولی زاده» به عنوان رئیس گروه بازرسی، تصریح کرد: ایشان تجربه های خوبی در این حوزه دارند و می توانند در زمینه مسائل نظارتی و رسیدگی به شکایت های داخل و خارج از شرکت کمک نمایند. این حوزه تا پیش از این، و با حضور آقای رازقی که تخصص حقوقی دارند، بسیار خوب، سریع و دقیق به شکایت ها و موضوعات پیش آمده رسیدگی می کرد و لذا در بخش پاسخگویی اطمینان کافی از صحت و دقت اطلاعات وجود داشت. امیدواریم این رویه در آینده نیز همچنان ادامه یابد.


ضرورت پیشگیری از شکایت، شفاف سازی و دفاع از حقوق مردم و سازمان

در این آیین، «بهادر ولی زاده» رئیس گروه بازرسی و رسیدگی به شکایات شرکت آب منطقه ای تهران نیز گفت: پاسخگویی آن لاین به شکایات و مراجعات ضروری است و از آنجایی که نتایج ارزیابی ها و پاسخ ها باید به استانداری، دیوان محاسبات کشور و سایر نهادهای نظارتی مرتبط ارائه شود، دقت و صحت اطلاعات مورد نظر خواهد بود. 

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم این بخش دفاع از حقوق شرکت است، گفت: وظیفه خود می دانم در هر زمان و مکانی از حق و حقوق شرکت و کارمندان تلاشگر آن دفاع نمایم، اما دفاع و صیانت از حقوق مردم و ارباب رجوع نیز وظیفه خطیر گروه بازرسی و رسیدگی به شکایات خواهد بود که با جدیت پیگیری خواهد شد. 

به گفته ولی زاده، شفاف سازی از جمله مسائل کلیدی و مهمی است که به سلامت شرکت ها و سازمان ها خواهد انجامید و برهمین اساس، گروه بازرسی در زمینه شفاف سازی امور تلاش خواهد کرد.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: هدف ما پیشگیری از شکایات است تا با عملکرد خود و شاف سازی در امور، نیازی به طرح شکایت وجود نداشته باشد.
کد خبر: 1153
  تاریخ خبر : 19 مرداد 1394
  آخرین به‌روزرسانی : 24 مرداد 1394
 پرسنل شرکت
 826
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 56
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 1,914
  • بازدید دیروز : 9,942
  • کل بازدید : 9,630,628
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 3.15.151.214

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751