|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

ارتقایی: باروری ابرها در آینده نزدیک در تهران اجرا خواهد شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: باروری ابرها در صورت وجود سامانه ابری مناسب به ویژه در غرب تهران و در آینده نزدیک به اجرا درخواهد آمد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس "خسرو ارتقایی" روز شنبه (27 دی ماه 93) در نشست شورای مدیران شرکت با بیان این مطلب اظهار کرد: طرح باروری ابرها در استان تهران در صورت وجود سامانه مناسب بارشی به ویژه در غرب استان اجرایی خواهد شد و تلاش می کنیم تا سه یا چهار پرواز برای باروری ابرها در آینده نزدیک اجرایی کنیم.

وی با اشاره به شرایط نامناسب بارش و منابع آبی استان تهران، تصریح کرد: متاسفانه شرایط آبی استان تهران مطلوب نیست و از ابتدای مهرماه 93 یعنی از ابتدای سال آبی تاکنون تنها 96 میلیمتر بارش ثبت شده است که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته و دوره بلند مدت 47 ساله به ترتیب 16 و 23 درصد کمتر است و این کاهش ها در حجم رواناب ها نیز اثرگذار بوده است.

ارتقایی با بیان اینکه حجم مخزن سدهای پنجگانه تامین کننده آب استان تهران 360 میلیون مترمکعب است، گفت: این میزان در مقایسه با 415 میلیون مترمکعب سال گذشته کاهش زیادی داشته است، ضمن اینکه باید توجه کرد که بخشی از این میزان آب حجم مرده مخزان سدها محسوب می شود که قابل استفاده نخواهد بود.

وی استفاده بی رویه آب توسط شهروندان تهرانی را قابل تامل دانست و افزود: با وجود اطلاع رسانی ها و تبلیغاتی که صورت گرفته است نه تنها مصرف کاهش نداشته بلکه در حدود یک درصد نسبت به پارسال افزایش دارد و در حدود 30 مترمکعب در ثانیه دبی لحظه ای مصرف آب است که حجمی بین سه تا چهار برابر رودخانه کرج است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران به مدیران این شرکت توصیه کرد: در این ایام و به خصوص با تداوم کاهش بارش ها باید با هوشیاری کامل در سطح امورات و سدهای تحت پوشش عمل شود و همانگونه که در سال گذشته با تدبیر، صبر و همکاری تنگاتنگ و همچنین حساسیت زیاد بحران آب پشت سر گذاشته شد، در سال جاری نیز باید تمام توان شرکت در این زمینه به کار گرفته شود.

وی تاکید کرد: ما نوک پیکان حرکت در مدیریت منابع آب و عبور از بحران آب هستیم و باید با اجماع ، همدلی و همکاری مناسب این حرکت مهم را انجام دهیم.

ارتقایی خاطر نشان کرد: باید از مردم و شهروندان درخواست کنیم که دست به دعا بردارند تا شاید خداوند متعال باران رحمت خود را در ماه های باقی مانده سال و به خصوص در دو ماه زمستان نازل فرماید. در سال هایی بارش از زمستان به بهار منتقل شده و در بهار شاهد بارش های بهتر و بیشتری نسبت به زمستان بوده ایم ولی به هر حال امیدواریم که بارش ها هرچه زودتر اتفاق افتد.

ارتقایی در ادامه به طرح های مهم شرکت آب منطقه ای تهران در سال آینده اشاره کرد و گفت: بهره برداری از تصفیه خانه ششم که در حال حاضر در غرب تهران در حال ساخت می باشد و همچنین اجرای حفاری تونل انتقال آب لار به کلان که با اجرای مناقصه و مشارکت بخش خصوصی  و با روش BOT انجام خواهد شد دو برنامه و طرح مهم شرکت آب منطقه ای تهران برای تامین آب استان خواهد بود.

وی یادآور شد: انجام تزریقات در مخزن سد لار که با وجود حفره هایی، فرار آب را شاهد بود، از برنامه های کوتاه مدت شرکت آب منطقه ای تهران است تا بتواند در مدت زمانی که تونل لار به کلان اجرا می شود، تا حدودی حجم آب فراری از مخزن سد را کاهش دهد.

وی همچنین اظهار کرد: در تلاش هستیم تا آبگیری سد کوچری و سد نم رود فیروزکوه  را تا پایان سال جاری به سرانجام برسانیم.

ارتقایی سپس به ارزیابی عملکرد سال 92 که از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران صورت گرفته است نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تمام واحدهای ستادی شرکت در ارزیابی های صورت گرفته بین شرکت های آب منطقه ای کشور، رتبه خوب و عالی را به خود اختصاص داده اند و این ارزیابی مثبتی است.

مهندس رضاپور مدیری لایق، باتجربه و برنامه ریز هستند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در بخش دوم سخنان خود، با اشاره به جابجایی مهندس "یوسف رضاپور" معاون پیشین طرح و توسعه شرکت و انتصاب ایشان به سمت معاون برنامه ریزی شرکت زیرساخت وزارت مسکن، راه و شهرسازی، اظهار کرد: مهندس رضاپور به حق یکی از مدیران شایسته، باتجربه و لایق هستند که خدمات و برنامه های ماندگار ایشان در سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت نیرو و سپس در شرکت آب منطقه ای تهران بر کسی پوشیده نیست.

ارتقایی اضافه کرد: این برای دومین بار است که شرکت آب منطقه ای تهران از وجود ایشان محروم می شود و لی به هر حال برای ایشان در هر کجا که هستند آرزوی توفیق و خدمت می کنیم. مهندس رضاپور همواره جزئی از بدنه آب تهران محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه در مدت مدیریت مهندس رضاپور خدمات و برنامه های زیادی در حوزه های برنامه ریزی و طرح و توسعه شرکت به اجرا درآمد، گفت: در معاونت طرح و توسعه کار بسیار خوب و جدیدی که آغاز شد تلاش برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و استفاده از روش BOT بود که نمود آن در طرح انتقال پساب به ورامین است.

ارتقایی با بیان اینکه برای جانشین معاونت طرح و توسعه با بسیاری از مدیران شرکت و پیشکسوتان این بخش گفتگو و رایزنی شده بود، اظهار کرد: با وجود تمام گفتگوها، نظر مدیران و هیات مدیره شرکت این بود که نیروی جوان اما با تجربه و متخصص یعنی دکتر "رضا مومنی" به عنوان سرپرست معاونت طرح و توسعه استفاده شود. ایشان در تمامی طرح ها و واحدهایی که کار کردند بسیار پرانرژی بودند و خالصانه فعالیت های خوب و طرح های بزرگی را برای شرکت تدوین و راهبری کردند.

معاونت حفاظت و بهره برداری وظیفه خطیر حکمرانی آب را برعهده دارد

ارتقایی در ادامه سخنان خود به مسوولیت های سنگین معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران نیز اشاره کرد و گفت: این بخش حقیقتا پرمسوولیت و پرکار است به ویژه اینکه در سال آینده، وزارت نیرو با بدنه جدیدی که در دولت یازدهم به خود دید و تصمیم های بزرگ کشوری برای برون رفت از بحران آب، کارهای بیشتر و سنگین تری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: رویکرد وزارت نیرو و بخش آب کشور با توجه به مطالبات و چالش های بسیار زیادی که وجود دارد مدیریت بر منابع آب است که دیگر تنها تامین و انتقال آب نیست. بنابراین رویکرد جدید در نشست های متعدد شورای عالی آب مطرح و در نهایت به مصوبات مهمی ختم شد که طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی که شامل 15 زیرپروژه می شود از آن جمله بود.

وی تاکید کرد: بنابراین انتظار می رود تا در سال آینده جهش چشمگیری در اعتبارات و در فعالیت ها و برنامه های اجرایی اتفاق افتد. در شرکت آب منطقه ای تهران نیز در مدت مدیریت چهار ساله مهندس "مهدی فروغی" شاهد کارهای بزرگ و مهمی برای حفاظت و حراست از منابع آب بودیم که تخریب و قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز و غیرقانونی در حریم و بستر، جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز و پر کردن چاه های حفر شده غیرمجاز، برنامه ریزی برای استفاده از راهکار قانونی اجاره بستر به منظور توسعه راهکارهای حفاظتی و بسیاری از فعالیت های شاخص دیگر از این جمله هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران سپس افزود: در واقع بخش حفاظت و بهره برداری، وظیفه خطیر حکمرانی آب در استان تهران را بر عهده دارد و این یک کار سنگین و دشوار است که در این سال ها به خوبی اجرایی شده است. این وظیفه چالش ها، خطرات، پاسخگویی مستمر و با حجم بالا چه به مسوولان عالی کشور و چه برای مردم و ارباب رجوع به همراه دارد.

وی سپس مهندس "محمدرضا خانیکی" را به عنوان سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران معرفی و از تلاش ها و خدمات وی در امور آب تهران بزرگ قدردانی کرد.

مهندس "مهدی فروغی" قائم مقام شرکت آب منطقه ای تهران شد

ارتقایی در بخش سوم سخنان خود به حجم بالای پاسخگویی، نشست ها و جلسات بیرون از سازمان اشاذه کرد و گفت: به همین دلیل تصمیم هیات مدیره بر این شد تا برای جهت تقویت فعالیت ها و برنامه ها مهندس فروغی با توجه به اشراف و تجربه بالایی که در حوزه های مختلف دارند، به عنوان قائم مقام شرکت آب منطقه ای تهران فعالیت نمایند. 

ارتقایی مدیران شرکت را مخاطب قرار داد و گفت: اکنون آب منطقه ای تهران پیش قراول بسیاری از حرکت ها در سطح مدیریت آب کشور است و انتظار هم همین است، بنابراین از همه عزیزان تقاضا دارم تا در کنار قائم مقام شرکت و در همه زمینه ها همراه ایشان باشند.

کد خبر: 912
  تاریخ خبر : 27 دی 1393
  آخرین به‌روزرسانی : 6 بهمن 1393
 پرسنل شرکت
 1038
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 40
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 2,670
  • بازدید دیروز : 6,862
  • کل بازدید : 9,590,220
  • آخرین به روزرسانی : 27 فروردین 1403 17:00:04
  • شناسه IP شما : 3.17.150.163

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751