|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مهدوی فر: راه اندازی نخستین مرکز داده بنیان آب کشور در استان تهران

مدير كل دفتر فن آوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران از راه اندازی نخستین مرکز داده بنیان آب کشور در شرکت آب منطقه ای تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مهندس "سيد حسن مهدوي فر" امروز (سه شنبه) در نشستی که به منظور تسهیل در امر راه اندازی نخستین مرکز داده بنیان آب کشور تشکیل شده بود، گفت: نخستین مرکز داده بنیان آب کشور بر اساس تصمیم های اتخاذ شده و ظرفیت های موجود، در آینده ای نزدیک در شرکت آب منطقه ای تهران طراحی و راه اندازی خواهد شد.

مهدوی فر با بیان اینکه این احداث چنین مرکزی کار بسیار بزرگی خواهد بود، گفت: این طرح در سه مرحله باید به اجرا گذاشته شود که مرحله نخست آن تشکیل و راه اندازی مرکز داده بنیان در سطح استان تهران، مرحله دوم در سطح حوضه آبریز و مرحله سوم و نهایی آن در سطح کشور است که این مرکز با چنین وسعت و ظرفیتی توسط شرکت آب منطقه ای تهران اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در صورت اجرا، مرکز داده بنیان آب کشور یک کار ماندگار و خوب برای شرکت آب منطقه ای تهران خواهد بود، تاکید کرد: با توجه به نوع کار و اینکه چنین مرکزی برای نخستین بار در آب کشور راه اندازی خواهد شد و باید تمامی المان ها و عناصر آبی در ساختار این مرکز دیده شود، این کار یک کار بزرگ است که باید به صورت جهادی آن را آغاز و به پیش برد.

مهدوی فر سپس تصریح کرد: برای هرچه بهتر شدن فعالیت ها و به ویژه نوع سازه ای که برای این مرکز طراحی خواهد شد، باید از طراحان و مشاوران باتجربه و حرفه ای سود برد و از نمونه های مشابه در کشورهای دنیا نیز استفاده کرد. 

مدير كل دفتر فن آوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران، مرکز داده بنیان آب کشور را یک مرکز چندمنظوره و مفید برای کشور توصیف و اظهار کرد: این مرکز در صورت راه اندازی می تواند برای گروه های مختلف اعم از مسوولان کشوری و لشگری، مدیران شهری، متخصصان، دانشگاهیان و حتی دانش آموزان و خانواده ها نیز کاربری داشته و مفید واقع گردد.

وی ادامه داد: دانش آموزان به ویژه دانش آموزان هدف در طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) می توانند با حضور در این مرکز از بخش های مختلف آن که باید در طراحی ها به خوبی دیده و در نهایت اجرا شود، استفاده نمایند و با فلسفه وجودی آب و مدیریت آن و به خصوص حفاظت از آن آشنا شوند.

مهدوی فر با تاکید بر اهمیت زمان بندی، تعیین مسوولان و کمیته عملیاتی و اجرایی طرح، مشاوران و پیمانکاران و دیگر مسائلی که در اجرای این طرح بزرگ نقش خواهد داشت، گفت: این طرح باید هرچه سریعتر و با جدیت و همت بالایی که در مجموعه شرکت آب منطقه ای تهران وجود دارد آغاز شود و مرحله به مرحله آن گزارش، مستندسازی و پایش شود.

وی تصریح کرد: فراهم کردن زیرساخت ها، تخصیص اعتبار و بودجه مناسب و همچنین خریداری تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز از اولویت های اجرای این طرح محسوب می شود که شرکت مدیریت منابع آب ایران از نظر کارهای پشتیبانی به طور کامل از آن حمایت خواهد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح می تواند به توسعه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در شرکت آب منطقه ای تهران کمک قابل توجهی نماید و امروزه در مدیریت شهری ساخت و وجود سازه ها و مراکزی همچون رصدخانه ها، موزه های آب و مرکز داده بنیان آب بسیار اهمیت دارد و امیدواریم که این یک کار الگو و مفید برای آب استان تهران و در نهایت آب کشور باشد.

مهندس "خسرو ارتقایی" مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: راه اندازی مرکز داده بنیان آب کشور با توجه به نوع کار و سنخیت ان با بخش برنامه ریزی در معاونت برنامه ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه ای تهران پیگیری خواهد شد و با توجه به سرعت کار در آینده نزدیک مجری طرح انتخاب و کار خود را آغاز خواهد کرد.

ارتقایی با بیان اینکه راه اندازی و احداث سازه مستقل برای این مرکز نیاز به زمان خواهد داشت، گفت: معتقد هستیم با توجه به زمان مورد نیاز برای ساخت سازه و ضرورت وجود این مرکز برای آب کشور و استان تهران، شرایط ایجاد مرکز داده بنیان را در بخشی از شرکت آب منطقه ای تهران به صورت موقت فراهم نموده و با تجهیز آن، کار مرکز را آغاز نماییم.

وی یادآور شد: با توجه به این مسائل تلاش خواهد شد تا مرکز داده بنیان آب در دهه فجر سال جاری به صورت موقت به بهره برداری برسد و در کنار آن کار احداث مرکز اصلی با جدیت پیگیری و اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران بیان کرد: این مرکز باید نمادها و المان های مختلف آب را به خصوص در حوزه آب تهران در خود جای داده و کاربردی و برای گروه های مختلف طراحی و اجرا گردد. لذا نخستین قدم شرکت آب منطقه ای تهران در این خصوص، انتخاب یک مشاور قدرتمند و متخصص است تا بتواند طراحی درست و براساس نیازهای آبی را انجام دهد.

ارتقایی در ادامه با اشاره به طرح دیگری که در حوزه فناوری اطلاعات توسط شرکت آب منطقه ای تهران برای نخستین بار اجرا خواهد شد، گفت: این سامانه یک بانک اطلاعاتی با جزئیات بسیار مختلف و متنوع است که می توان با استفاده از آن حریم و بستر را در هر شرایط و در هر نقطه تعیین و اعلام کرد. در نتیجه فرآیند استعلام تعیین حریم و بستر نیز تسهیل خواهد شد.

در این نشست "تقی علیپور" معاون اداری، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای تهران نیز گفت: در مورد راه اندازی مرکز داده بنیان آب مساله ای که بسیار مهم است، بودجه و اعتبارات است که باید در بودجه سال جاری و در زمان باقی مانده اعتباراتی در نظر گرفته شود، همچنین برای سال آینده نیز باید از هم اکنون معاونت برنامه ریزی و بهبود مدیریت محل اعتبارات را تعیین و مشخص نماید.

علیپور در پایان اظهار کرد: آنچه در زمان حاضر و برای راه اندازی مرکز موقت مهم است، در دو بخش ساختمان و سازه و بخش تجهیزات خلاصه می شود که باید با اختصاص بودجه مناسب آن را حل کرد. به همین دلیل معاونت مالی شرکت این آمادگی را دارد که در صورت تعریف اعتبار در بودجه سال جاری، پیش از پایان سال منابع مورد نیاز را فراهم کرده و کار خرید تجهیزات مورد نیاز را اجرایی نماید.

گفتنی است در این نشست، مدیرعامل، معاون اداری، مالی و پشتیبانی، معاون برنامه ریزی و بهبود مدیریت و تعداد دیگری از مدیران شرکت آب منطقه ای تهران حضور داشتند.

کد خبر: 903
  تاریخ خبر : 23 دی 1393
  آخرین به‌روزرسانی : 25 دی 1393
 پرسنل شرکت
 1047
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 63
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 15,664
  • بازدید دیروز : 28,217
  • کل بازدید : 9,420,057
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 3.85.211.2

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751