|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نشست هم اندیشی راهبری طرح ملی داناب برگزار شد

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران در نشست هم انديشي راهبري طرح ملي داناب، از اجرایی شدن اين طرح در 15 استان کشور از آغاز سال تحصیلی 93 – 1392 تاکنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران به نقل از شبکه خبری آب ایران، 

معاونان و مدیران حفاظت و بهره برداری و مدیران روابط عمومی های شرکت های آب منطقه ای سراسر کشور، روز دوشنبه (16 دیماه 1392) با حضور در "نشست هم اندیشی راهبری طرح ملی داناب در سال تحصیلی 93 – 1392" در محل سالن اجتماعات شرکت مدیریت منابع آب ایران، به بررسی راهکارهای اجرای بهتر این طرح پرداختند.


از استان های بزرگ و صنعتی کشور، توقع بیشتری در اجرای طرح داناب داریم

مهندس "جهانگیر حبیبی"، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران، در این نشست گفت: در دولت جدید، رویکرد مدیریت سازه ای جای خود را به مدیریت غیر سازه ای داده است و توجه بیشتر به موضوع هایی مانند آگاه سازی عمومی و حفاظت و بهره برداری، از نتایج این تغییر رویکرد است. 

حیببی در ادامه گفت: ‌ساختار تشکیلاتی شرکت مدیریت منابع آب ایران بر مبنای مدیریت حوضه ای در حال شکل گیری است که البته کار بزرگ و زمان بری بوده و دارای الزامات و پیش نیازهایی است.

وی افزود: در مدیریت به هم پیوسته منابع آب، اطلاع رسانی به همگان، فرهنگ سازی، مشارکت ذینفعان و به ویژه مشارکت زنان در مدیریت آب، جزو الزامات است و اینها اساس کاری است که در روابط عمومی ها انجام می شود. 

حبیبی با اشاره به تشکیل چهار دفتر مدیریت به هم پیوسته در شرکت مدیریت منابع آب ایران، گفت: این دفترها در زیر مجموعه معاونت حفاظت و بهره برداری شکل گرفته اند و مدیران و کارشناسان آنها، از این پس با برگزاری جلساتی در شرکت های آب منطقه ای، مباحث مرتبط را پیگیری خواهند کرد. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران سپس بر لزوم همسویی هرچه بیشتر روابط عمومی ها با بخش حفاظت و بهره برداری در شرکت های آب منطقه ای برای تحقق مدیریت به هم پیوسته آب شد و گفت: به نظر می رسد که هنوز خیلی از مسئولان در سطوح مختلف، آگاهی لازم را درباره مسائل آب کشور ندارند. 

حبیبی افزود: طرح ملی دانش آموزی نجات آب، طرح بسیار ارزشمند و خوبی است. همگام با اجرای این طرح در کشور، باید مباحث مربوط به فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب را در سطوح مختلف جامعه نیز رواج داد و به ویژه، اطلاع رسانی به گروه های خاص تصمیم گیر و تصمیم ساز، اهمیت ویژه ای دارد. 

وی سپس خواستار اجرای طرح های فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های عمومی درباره آب برای گروه های مختلف جامعه شد و گفت: از استان های بزرگ و صنعتی کشور، توقع بیشتری برای اجرای بهتر طرح داناب داریم و مدیران آب استان ها باید بکوشند که اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح، از محل های مختلف تأمین شود.

چراغ طرح داناب باید به هر قیمتی روشن بماند

در ادامه این نشست، مهندس "علی اکبر قبادی"، مدیر کل دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب و امور مشترکین شرکت مدیریت منابع آب ایران، به بیان دیدگاه های خود پرداخت و از لزوم روشن ماندن چراغ طرح داناب به هر قیمتی سخن گفت. 

قبادی گفت: مطالبی که سال های طولانی از سوی کارشناسان و خبرگان آب کشور مبنی بر لزوم توجه به جنبه های غیر سازه ای و فرهنگی–اجتماعی مدیریت آب کشور مطرح می شد و گوش شنوایی برای شنیدن آنها وجود نداشت، امروز با صدای بلند از سوی مسئولان رده بالای کشوری بیان می شود که جای خوشحالی و امیدواری دارد. 

وی افزود: با وجود کمبود اعتبارات و مشکلات مالی شرکت ها، باید با عزم و اراده ای جدی و اعتقادی راسخ نسبت به ضرورت و اهمیت اجرای طرح داناب، از خاموش شدن چراغ این طرح جلوگیری شود. 

این مقام مسئول خواستار بهره گیری از همه ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی مانند گروه های نخبه و مرجع برای اطلاع رسانی به مردم درباره بحران آب شد و گفت: در رویکرد اقتصاد مقاومتی که یک ضرورت حیاتی برای کشور است، باید از قابلیت های اجتماعی مناسب برای پیشبرد اهداف استفاده شود. 

قبادی طرح داناب را یک بستر مناسب و خوب برای انجام کارهای فکری و فرهنگی بر روی نسل آینده دانست و گفت: ما فضای کارهای فرهنگی و فنی را در بخش آب جدا از هم نمی دانیم؛ البته داشتن رویکرد تخصصی در فعالیت های اطلاع رسانی و ارتباطی ضروری است و نیروهای متخصص باید در طرح داناب به کار گرفته شوند.

15 استان طرح ملی داناب را در سال تحصیلی جدید اجرایی کرده اند

"عبدالله اسکویی"، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران، نیز در این نشست از اجرایی شدن طرح ملی داناب در 15 استان کشور در سال تحصیلی 93 – 1392 خبر داد. 

اسکویی گفت: با وجود کمبود اعتبارات و مشکلات مالی، خوشبختانه عزم خیلی خوبی برای اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب در کشور وجود دارد؛ به گونه ای که 15 استان این طرح ملی را در سال تحصیلی جدید اجرایی کرده اند. 

وی افزود: شرکت های آب منطقه ای استان های اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و هرمزگان و سازمان آب و برق خوزستان، شرکت هایی هستند که طرح ملی را در سال تحصیلی جدید اجرایی کرده اند. 

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه، طرح داناب را طرحی خوشنام و شناخته شده در وزارت نیرو دانست و گفت: ما از روز اول به دنبال اجرای طرحی علمی، عمیق، هدفمند، نظام مند، غیر نمایشی و غیر تشریفاتی بوده ایم. 

اسکویی در ادامه گفت: بر اساس اعلام و تأکید مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، موضوع «نبود یا کمبود اعتبارات»، توجیه مناسبی برای اجرا نکردن طرح داناب در استان ها نیست و وجود عزم و اراده برای اجرای این طرح، از هر چیز دیگری مهم تر است. 

وی افزود: عمده فعالیت های غیرسازه ای در بخش آب در چارچوب مجموعه حفاظت و بهره برداری صورت می گیرد و روابط عمومی ها می توانند بازوی اجرایی خوبی برای این مجموعه باشند. 

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه سخنان خود به برخی از نشانه های تغییر رویکرد مدیریت آب کشور پرداخت و گفت: دیدار وزیر نیرو و معاونان وزارتخانه با رئیس و معاونان سازمان صدا و سیما و امضای تفاهم نامه همکاری؛ دیدار مسئولان وزارت نیرو با مسئولان وزارت آموزش و پرورش؛ تشکیل شورای عالی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در وزارت نیرو و پیگیری مباحث فرهنگی و روابط عمومی در بازدیدهای استانی مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، از نشانه های این تغییر رویکرد بوده و می توانند ظرفیت های خوبی برای کارهای فرهنگی در شرکت های آب منطقه ای باشند. 

اسکویی در ادامه با اشاره به تأکید مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های موجود در روابط عمومی های شرکت های آب منطقه ای در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، از آغاز همکاری روابط عمومی شرکت مادر تخصصی با شرکت های آب منطقه ای استان های کرمانشاه و قزوین در زمینه فرهنگ سازی خبر داد. 

تبیین شیوه نامه راهبری طرح ملی داناب در سال تحصیلی 93 – 1392 از سوی رئیس گروه فرهنگی و اجتماعی دفتر روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران، بیان دیدگاه های معاونان و مدیران حفاظت و بهره برداری و مدیران روابط عمومی شرکت های آب منطقه ای و پرسش و پاسخ، بخش های دیگر این نشست بود.

کد خبر: 473
  تاریخ خبر : 17 دی 1392
  آخرین به‌روزرسانی : 17 دی 1392
 پرسنل شرکت
 1423
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 87
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 9,237
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,432,003
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 44.200.141.122

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751