|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

فروغي: استقلال امور منابع آب شهرستان ها از ساختمان هاي استيجاري

معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه اي تهران در جريان آيين معارفه سرپرست امور منابع آب پاكدشت كه در محل اين امور برگزار شد، گفت: بيشتر اداره هاي منابع آب در سطح شهرستان ها با مشكل موقتي بودن ساختمان هاي استيجاري و جابجايي هاي مكرر مواجه نيستند و تنها امور منابع آب شهريار از ساختمان اجاره اي استفاده مي كند.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، مهندس "مهدي فروغي" روز سه شنبه (5 آذرماه 92) در جريان آيين توديع و معارفه مدير پيشين و سرپرست جديد امور منابع آب پاكدشت، اظهار كرد: يكي از توفيقاتي كه در اين سال ها حاصل شده است اين بوده كه ادارات و امور منابع آب در شهرستان ها به غير اداره منابع آب شهريار، از حالت استيجاري خارج شده و اكنون از ساختمان اختصاصي استفاده مي كنند. امور منابع آب شهريار نيز با توجه به در حال احداث بودن ساختمان، تا آن زمان به صورت استيجاري از ساختمان فعلي استفاده خواهد كرد.

فروغي با اشاره به اينكه اين برنامه سبب پايداري و ثبات در فعاليت هاي امور منابع آب شده است، تصريح كرد:‌ خوشبختانه امور منابع آب پاكدشت نيز از اين مسأله مستثني نبوده و اميدواريم در راستاي برنامه هاي در نظر گرفته شده،‌كارهاي تكميلي دراين رابطه به زودي انجام شود. به هر حال، اين وضعيت يكي از نيازهايي است كه سبب مي شود تا كارمندان نسبت به محيط كاري خود به نوعي تعلق خاطر داشته باشند. شركت نيز با عنايت به بهبود نسبي درآمدي خود در مقايسه با سال هاي گذشته اين برنامه را در دستور كار خود قرار داده است.

وي در ادامه به مسائل و مشكلات منابع آب در شهرستان پاكدشت اشاره كرد و افزود:‌ پاكدشت به لحاظ موقعيتي كه از نظر منابع آب سطحي دارد، شرايط خاص و ويژه اي دارد و هدف شركت در بلند مدت اين است كه امور منابع آب بتوانند در سطح شهرستان و حوزه عملكرد خود ورود پيدا كرده و نقش كامل و جامع خود را به عنوان متولي آب ايفا كنند.

وي ادامه داد:‌يكي از اين مصاديق، وظايف و فعاليت هايي است كه توسط شركت بهره برداري در حال انجام است كه تا پيش از اين ارتباط تنگاتنگي از سوي ستاد شركت با آن برقرار بود و از اين پس امور، بايستي اين وظيفه را به انجام برساند. در واقع، قرار است از اين به بعد امور آب به عنوان مدير منطقه اي و اداره  منطقه اي مرتبط با موضوع ايفاي نقش بيشتري نمايد.

معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه اي تهران در ادامه سخنان خود سد ماملو را يكي از منابعي دانست كه در سطح شهرستان و محدوده عملكرد امور پاكدشت قرار گرفته است و اعلام كرد:‌ در شرف بهره برداري از منابع آبي اين سد هستيم و در آينده نزديك كه عملياتي احداث تصفيه خانه هفتم تهران به اتمام برسد، به عنوان تامين كننده آب شرب تهران و نواحي جنوب تهران را خواهيم داشت كه به عنوان ظرفيت جديد مي تواند موثر باشد و مديران به عنوان اعمال مديريت منطقه اي از آن بهره مند شوند.

فروغي با تاكيد بر اينكه اعمل حاكميت حتي بر روي رودخانه هاي متروكه نيز بايد صورت گيرد و اين يك وظيفه قانوني و حاكميتي است، گفت: اين رودخانه ها با وجود اينكه در طول سال آب جاري زيادي در خود ندارند،‌ اما به هر حال بايد قوانين موجود درباره آن ها با قدرت انجام گيرد. متاسفانه به مرور زمان تصرفات و تخلفاتي در چنين رودخانه هايي صورت مي گيرد و آن را از شكل طبيعي رودخانه خارج مي سازد. لذا امروز احيا كردن آن ها توان و ظرفيت بالايي را مي طلبد كه با طرح هاي مهندسي رودخانه، اين منابع خدادادي را هم از بعد حفاظت و هم درآمدزايي مديريت نمود.

وي با معرفي مهندس "محسن حامي فرد" به عنوان سرپرست جديد امور منابع آب پاكدشت و قدرداني از تلاش ها و اقدامات مناسب مهندس "مجيد حيات شاهي"‌ در جايگاه مدير پيشين اين امور، خاطر نشان كرد: مهندس حامي فرد از گذشته يكي از نيروهاي متخصصي بوده اند كه در حوزه آب هاي سطحي به صورت تخصصي فعاليت نموده و تجربه و دانش خوبي را در اين زمينه دارا هستند و اشراف كامل به مسائل و مشكلات منطقه دارند. اميدواريم ايشان منشأ بركات زيادي براي منطقه باشند. مهندس حيات شاهي نيز در طول دوران خدمت خود در راه اندازي امور منابع آب تخصص و تجربه زيادي داشته اند و يك امور را از ابتداي راه اندازي تا زمان بهره برداري به خوبي اداره نموده اند. امروز نيز كه زمان بهره برداري از امور پاكدشت است اين مديريت مهم را به ديگري واگذار مي كنند.

فروغي يكي ديگر از رويكردهاي مهم شركت را در حوزه آب هاي زيرزميني عنوان كرد و گفت:‌ يكي از اتفاقات و برنامه هاي بسيار خوب در اين زمينه،‌تشكيل و راه اندازي بانك حفاظت از منابع آب در سطح تمام امور تعريف شده و دوستان با دسترسي به اين بانك، مي توانند به راحتي از اطلاعات و ظرفيت هاي مختلفي كه در اختيار مي گذارد و هر روز نيز در حال كامل شدن است،در جهت تكريم ارباب رجوع، سرعت و دقت در صدور مجوزها و كارشناسي هاي مورد نياز ‌استفاده نمايند. اين بانك در آب هاي سطحي هنوز ايجاد نشده است و اميدورايم اين مهم به زودي براي مديريت آب هاي سطحي نيز ايجاد گردد.

وي همچنين با بيان اينكه وضعيت دشت هاي پاكدشت و ورامين بحراني است، تاكيد كرد:‌الزام استفاده و نصب كنتورهاي هوشمند آب و برق به ويژه در چاه هاي كشاورزي، استقرار تيم هاي شركت مشاور گشت و بازرسي در امور، به كارگيري پيمانكار انسداد چاه و جلوگيري از حفاري غيرمجاز، استفاده از اعتبارات داخلي جهت شركت انسداد چاه ها، جابجايي كارشناسان آب هاي سطحي، آب هاي زيرزميني و حقوقي در بين امور و شناور شدن حضور كارشناسان كه به تصويب شوراي معاونان شركت رسيده است و سبب پويايي در امور مي شود، از جمله مسائل و راهبردهاي مدنظر شركت است.

وي در پايان اجراي طرح ساماندهي آب هاي سطحي جنوب تهران را بسيار مهم و حياتي ذكر كرد و گفت: اين طرح، طرح مهم و گسترده اي است و شامل همه حوزه آب سطحي و زيرزميني و حتي پساب هم مي شود و لذا مديريت منابع آب در اين طرح از اهميت بالايي برخوردار است.

کد خبر: 453
  تاریخ خبر : 30 آذر 1392
  آخرین به‌روزرسانی : 30 آذر 1392
 پرسنل شرکت
 1465
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 93
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 16,144
  • بازدید دیروز : 18,373
  • کل بازدید : 9,438,910
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 44.200.182.101

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751