|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

ارتقايي: دستاوردهاي بزرگ كشورمان حاصل خون شهيدان و نهضت بزرگ عاشوراست

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران دستاوردهاي بزرگ ملت و نظام جمهوري اسلامي ايران را وام گرفته از خون شهيدان و نهضت بزرگ حسيني عنوان كرد.

به گزارش روابط عمومي شركت آب منطقه اي تهران، مهندس "خسرو ارتقايي" صبح امروز (چهارشنبه 29 آباماه 92) در نشستي كه به منظور تجليل از ايثارگران شركت در محل سالن كنفرانس برگزار گرديد، گفت: كشورمان همواره و در طول ساليان مختلف از بركات ايام محرم و نهضت بزرگ عاشورا بهره برده است و دستاوردهاي بزرگ و بلند اين كشور در زمان پيروزي انقلاب اسلامي، جنگ تحميلي و پس از آن مرهون و وام گرفته از نهضت عظيم امام حسين (ع) است.

ارتقايي با اشاره به اينكه در نقطه نقطه كشور عزيزمان شاهد رشادت ها و مجاهدت هاي مردم و مسئولان هستيم،‌اظهار كرد: دفاع از حق، راهي است كه هميشه همراه با جهادت و شهادت بوده و اين امر خوشبختانه در كشور ما نهادينه شده است. در طول سال هاي مختلف شاهد انواع فشارها و جنگ هاي دشمنان بر عليه مردم و كشورمان بوده ايم و خون هاي زيادي در راه دفاع از سرزمين مان ريخته شده است و اين ها همه براي دفاع و حركت در راه حق است.

وي با يادآوري واقعه كربلا و قيام امام حسين (ع)، گفت:‌ امام در آن زمان در مدينه زندگي مي كردند اما مسأله بيعت با يزيد امام حسين (ع) را وا داشت تا بر سر دو راهي بيعت و شهادت يكي را انتخاب كنند و بديهي بود كه اين امام همام براي دفاع از كرامت انساني راه دوم را انتخاب كردند و حاضر به بيعت با يزيد بن معاويه نشدند و در نهايت صحنه عظيم عاشورا رقم خورد.

ارتقايي  همچنين افزود:‌ دفاع از انسانيت و كرامت انساني در آرمان هاي شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس نيز وجود داشت و آن مجاهدان بزرگ به همين دليل به شهادت رسيدند. در شرايط جنگ و تجاوز دشمن به خاك و سرزمين ايران اسلامي، رزمندگان ما كه درس گرفته از مكتب امام حسين (ع) بودند در برابر اين تجاوز سكوت نكردند و با ايستادگي خود به دفاع از كشور و آرمان هاي بلند انقلاب پرداختند.

ارتقايي سپس به بازخواني شرايط امروز كشور در مقابل با دشمنان و درايت نظام اسلامي در برابر آنان پرداخت و گفت:‌ نبايد فراموش كرد كه چه انسان هايي جان خود را فداي ارزش هاي انقلاب و اسلام نمودند و ما امروز بايد از آرمان ها و ارزش هاي شهداي عزيزمان دفاع كنيم.

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران، در بخش ديگري از سخنان خود به جايگاه ارزشمند و والاي خانواده شهدا و جانبازان اشاره كرد و افزود:‌اين خانواده،‌حق مشخصي بر گردن انقلاب و كشور دارند و گرامي داشت و تجليل از ايشان بر عهده همه دستگاه ها و ادارات از جمله شركت آب منطقه اي تهران است و تكريم از خانواده شهدا و ايثارگران فرض واجبي است كه بايد ادا شود.

ارتقايي شهدا و ايثارگران را چراغ راهي روشن دانست كه بايد همه به آن توجه كنند و ادامه داد: اگر بخواهيم با جهانيان با اقتدار و تدبير گفتگو كنيم بايد اين چراغ راه را فراموش نكنيم كه در غير اين صورت به بيراهه خواهيم رفت.

وي سپس افزود: جانبازان عزيز ما و خانواده هاي معظم آن ها سختي ها و مشكلات عديده جسمي و روحي را در طول ساليان پس از جنگ تحمل كردند و وظيفه دولت و نظام اسلامي است كه از ايشان به خوبي حمايت نمايد گرچه هر كاري كه انجام شود در قبال رشادت ها و فداكاري هاي اين بزرگواران كوچك خواهد بود.

ارتقايي در پايان سخنان خود تاكيد كرد: كشور ما يك فرهنگ عظيم و غني را از عاشورا و نهضت امام حسين (ع) دارد كه هنوز نيز ادامه يافته و حفظ شده است و امروز در هر نقطه از شهرها و روستاهاي كشور عشق و علاقه به سيد الشهدا (ع) و آرمان هاي ايشان را به خوبي مي توان مشاهده كرد.

در ادامه اين نشست، خسرو عدلي مشاور مديرعامل و مدير امور ايثارگران شركت آب منطقه اي تهران با تشريح عملكرد اين امور و بيان وضعيت ايثارگران و خانواده هايشان و فعاليت هايي انجام شده، اظهار كرد: در شركت آب منطقه اي تهران 256 نفر ايثارگر وجود دارد كه از اين تعداد 24 شهيد تقديم انقلاب اسلامي شده است. 35 نفر نيز با تفكيك آب منطقه اي البرز از شركت جدا شده اند. همچنين 39 نفر جانباز،67 نفر رزمنده داوطلب با سابقه بالاي 18 ماه و 53 نفر نيز رزمنده داوطلب با سابقه كمتر از 18 ماه در مجموعه حضور دارند.

عدلي با اشاره به اينكه هشت نفر از فرزندان شهدا و 41 نفر از خانواده شهداي در شركت مشغول به كار هستند،‌ گفت:‌ تجليل از خانواده ها و ايثارگران شركت همواره در دستور كار امور ايثارگران قرار دارد و در هر زمان به مناسبت هاي مختلف از رشادت ها و فداكاري هاي اين عزيزان تقدير شده است. همچنين بر اساس دستورالعمل وزارت نيرو كه هر سال توسط وزير نيرو ابلاغ مي گردد برنامه سفرهاي زيارتي همچون سفر به مشهد مقدس انجام شده است.

وي افزود: امسال نيز سفر به كربلاي معلا در برنامه هاي مسئولان قرار دارد كه در صورت تحقق، براي خانواده شهدا و ايثارگران  اجرا خواهد شد. امور ايثارگران جذب و تبديل وضعيت همكاران ايثارگر و فرزندان ايشان را تا حد توان و ظرفيت ممكن انجام داده است كه اميدواريم با مساعدت مسئولان شركت براي ساير واجدين شرايط نيز انجام دهيم.

در پايان اين نشست، كه در حضور مشاور استاندار و مدير هماهنگي امور ايثارگران استانداري تهران، مديرعامل و معاونين شركت و جمعي از مديران حضور داشتند، همكاران ايثارگر و خانواده معظم شهدا به بيان مشكلات و مسائل خود پرداختند.

 

کد خبر: 408
  تاریخ خبر : 29 آبان 1392
  آخرین به‌روزرسانی : 29 آبان 1392
 پرسنل شرکت
 1256
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 62
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 11,832
  • بازدید دیروز : 28,217
  • کل بازدید : 9,416,225
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 3.91.8.23

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751