|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در آیین افتتاحیه طرح داناب و گسترش سواد آبی در استان تهران مطرح شد:

اثرگذاری چشمگیر فعالیت های فرهنگ سازی به جای اقدامات سلبی

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران در آیین افتتاحیه طرح داناب و گسترش سواد آبی در استان تهران گفت: به جای اقدامات سلبی همچون رفع تصرف ها فرهنگ سازی را سرلوحه کارمان قرار دهیم و به مرور زمان در جهت اجرای کتاب انسان و محیط زیست با برنامه ریزی های مدون این رسالت را پیش ببریم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، آیین افتتاحیه طرح داناب در شهرستان ورامین و همچنین گسترش سواد آبی در استان تهران با حضور معاون آموزش متوسطه استان تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان ورامین، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران و جمعی از سرگروه های آموزشی کتاب انسان و محیط زیست برگزار شد.

در این آیین، "احمدعلی قربانیان" معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران با بیان مطلب فوق افزود: کتاب انسان و محیط زیست حاصل دغدغه مشترک میان آموزش و پرورش، وزارت نیرو و سازمان محیط زیست بوده  تا از طریق این کتاب بتوان  نگاه های مدیریتی را از میان اجتماع به داخل خانواده ها برده تا دانش آموزان بتوانند منشاء اثرات مثبتی بوده و دغدغه ها را سامان داده  و با مسوولیت پذیری در سطح کشور مشکلات را کاهش دهند.
قربانیان تصریح کرد: دخالت های انسان در طبیعت خسارت های جبران ناپذیری را به اجتماع و خود وارد کرده است که بایستی این مسائل را به نوعی مدیریت کرد تا خسارت ها را به حداقل رسانیده و چشم انداز مثبتی را برای مردم ترسیم کرد.
وی با بیان اینکه اولین فصل کتاب انسان و محیط زیست در حوزه آب می باشد، که امید داریم با همکاری همه سرگروه های آموزشی بتوانیم مفاهیم را به بدنه دبیرستان و دانش آموزان منتقل نماییم، اظهار کرد: دانش آموزان می توانند این مفاهیم را به خانواده های خود تسری داده تا آینده درخشانی برای شهروندان ایران زمین رقم بخورد.
قربانیان افزود: موضوعات خشکسالی و ترسالی  دو مفهوم کاملا متضاد بوده و خشکسالی های پی در پی ترسالی هایی را  به دنبال خواهد داشت و این خشکسالی ها که در چند سال اخیر بوده است باعث شده تا مردم دغدغه سیل را به فراموشی بسپارند.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران ضمن تاکید بر اینکه  دخل و تصرفات در حاشیه رودخانه های استان تهران توسط وزارت نیرو از طریق اقدامات سلبی حل و فصل می شود، گفت: به جای اقدامات سلبی و قوای قهریه بایستی آموزش و فرهنگ سازی را در سرلوحه کارمان قرار دهیم.
وی اضافه کرد:  آشنایی  با مفاهیم سیل و سیلاب برای دانش آموزان ضروری می باشد؛ چرا که آن ها به عنوان مدیران اجرایی آینده بایستی به نوعی زندگی و کار کنند که خود عامل ساخت و سازهای غیر مجاز نباشند.
قربانیان با تاکید بر اینکه 4 میلیارد متر مکعب در سال میزان آب تجدید پذیر تهران می باشد، ادامه داد: میزان آب شرب مصرفی مردم پایتخت نیز 4 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب در سال رقم خورده است در حالی که در دنیا حداکثر آبی که به عنوان شرب مصرف می شود 7درصد می باشد و در کشور ما چون متاسفانه مصرف بهینه وجود ندارد، بهره وری و بازخورد مناسبی نیز از آن نمی گیریم.
وی یادآور شد: امروزه شاهد فرونشست های زیادی در دشت ورامین، شهریار و شهر تهران هستیم  که تبعات بسیار زیادی برای ما به دنبال خواهد داشت و بایستی با کنترل آب های زیرزمینی میزان فرونشست دشت های مذکور را کاهش دهیم.
وی گفت: با توجه به فرونشست ها و ساخت و سازهای غیر مجاز سیل و سیلاب اتفاق خواهد افتاد و اگر در سال گذشته مدیریت مخازن سدها را نداشتیم، فاجعه بزرگی را بایستی به انتظار می نشستیم و قطعا با به وجود آمدن این سیلاب های احتمالی در رباط کریم، شهریار و ورامین شاهد خسارت های جبران ناپذیری خواهیم بود  و باید بدانیم که با حفظ حریم رودخانه ها  مسائل سیلاب و سیل مرتفع خواهد شد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران در پایان خاطر نشان  کرد: اگر آموزش را در سطح مدارس داشته باشیم می توانیم نقش  موثری را در اجرای برنامه های سیلاب داشته باشیم چرا که دانش آموزان این اطلاعات را به سطح جامعه تسری داده و از این طریق راهکارهای مناسب اندیشیده خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم، سرگروه های آموزشی کتاب انسان و محیط زیست از فرونشست های دشت ورامین بازدید کردند.

کد خبر: 3726
  تاریخ خبر : 14 بهمن 1398
  آخرین به‌روزرسانی : 14 بهمن 1398
 روابط عمومی
 640
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 66
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 6,788
  • بازدید دیروز : 9,942
  • کل بازدید : 9,635,502
  • آخرین به روزرسانی : 1 اردیبهشت 1403 12:53:00
  • شناسه IP شما : 18.118.1.232

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751