|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران عنوان کرد:

استفاده از توان مالی بخش خصوصی و ساز و کارهای جدید مالی از اولویت های اجرایی پروژه های آبی استان است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران در سومین نشست مجریان طرح های عمرانی که پس از بازدیدکارگاهی از روند عملیات اجرایی پروژه در جبهه کاری محدوده روستای غنی آباد- اشرف آباد تشکیل گردید،گفت: یکی از اولویت های اجرایی پروژه های آبی استان، استفاده از توان مالی بخش خصوصی و ساز و کارهای جدید مالی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "سید حسن رضوی" در  سومین جلسه هماهنگی مجریان طرح ها درسال  جاری که با حضور مدیرعامل، معاون طرح و توسعه، مدیر امور مالی و  ذیحساب طرح های عمرانی، مدیران تعدادی از دفاتر و مجریان طرح های عمرانی در محل کارگاه خط دوم انتقال پساب جنوب تهران به ورامین برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: مجریان طرح های عمرانی با توجه به سوابق و تجربیات چند ساله اخیر، بایستی به دنبال تامین مالی پروژه ها، با سازوکارهای غیر دولتی و در چارچوب قوانین مصوب باشند و تکیه بر بودجه های دولتی را  کاهش دهند.

وی ادامه داد: مجریان طرح ها در برخی پروژه های نوسازی همچون سامانه جایگزین انتقال آب از سد طالقان به تهران و البرز از نگاه یک جانبه  بر تامین 100 درصد اعتبار مورد نیاز طرح ها از محل درآمدهای عمومی دولت، اجتناب نموده تا در اجرای پروژه ها بدون مواجه با مشکلات جدی مالی، موفقیت حاصل گردد؛ چنانچه روش های متنوع تامین مالی در طرح های آبرسانی به صنایع شرق تهران از سد ماملو و نیز آب رسانی به واحدهای صنعتی و خدماتی از کانال محمدیه را می توان به عنوان نمونه ای از این طرح ها دانست.

رضوی، در ادامه ضمن تشکر از دست اندرکاران پروژه خط دوم انتقال پساب از تصفیه خانه جنوب تهران به دشت های ورامین و پاکدشت، اظهار کرد: طی ماه های اخیر با رفع مشکل تامین لوله، روند پیشرفت کار سرعت گرفته و بر اساس شرایط فعلی عملیات اجرایی  و برنامه ریزی صورت گرفته انتظار می رود، به زودی شاهد بهره برداری از این پروژه ملی باشیم.

وی الگوی مالی این پروژه را که بدون استفاده از منابع مالی دولتی و با استفاده از پتانسیل سرمایه گذاری بخش غیردولتی در حال اجرا می باشد، مناسب و قابل تعمیم به بسیاری از طرح های عمرانی در دست اقدام دانست و گفت: نتایج و آثار مثبت این طرح در منطقه و نیز ایجاد اشتغال و رفاه، حائز اهمیت  می باشد.

جایگاه ویژه خط دوم انتقال پساب جنوب تهران به ورامین و پاکدشت در میان طرح های عمرانی به لحاظ ماهیت تامین مالی و روش اجرا

در ادامه جلسه "رضامومنی" معاون طرح و توسعه شرکت  با تشکر از متولیان اجرای این پزوژه، به برخی از مشکلات ابتدای کار این طرح اشاره نمود و عنوان کرد: پیشرفت کنونی عملیات اجرایی مستلزم حرکت مستمر و انعطاف پذیری و نیز بررسی گزینه های مختلف برای پیدا کردن راه حل های رفع مشکلات می باشد.

 وی با برشماری نقاط مثبت پروژه و بهینه شدن مسیر خط لوله در عبور از مناطق متراکم شهری ،کاهش تقاطع با جاده امام رضا و کاهش طول مسیر را به عنوان نمونه ای از این تلاش ها معرفی  کرده و اضافه کرد: جایگاه این پروژه در میان سایر طرح های عمرانی به لحاظ ماهیت تامین مالی و نیز روش اجرا را می توان از مزایای این پروژه برشمرد.

گفتنی است، "معصومه آقاجانی" مدیر امور مالی و ذی حساب طرح های عمرانی شرکت نیز در ادامه به ارائه گزارش آخرین وضعیت اعتبارات طرح های عمرانی ،جذب اسناد خزانه اسلامی طرح های عمرانی و ارائه مسائل و مشکلات مالی مربوط به طرح های عمرانی در دست اقدام پرداخت.

همچنین  "علی حسین معیدی نیا"  مجری طرح ضمن ارائه گزارش تفصیلی از روند عملیات اجرایی و بیان موانع و مشکلات عنوان کرد: تا کنون بالغ بر 11 کیلومتر لوله های طرح تولید شده که از این مقدار حدود 5 کیلومتر از آن اجرا گردیده که مشتمل بر حدود 2 کیلومتر لوله پلی اتیلن و 3 کیلومتر لوله GRP بوده است.

در ضمن متولی پروژه و سرپرست کارگاه و نیز هریک از مجریان طرح های عمرانی شرکت با ارائه گزارش موانع و مشکلات پیش رو را عنوان و تصمیمات لازم توسط مدیر عامل و معاون طرح و توسعه اتخاذ شد.

شایان ذکر است، در این جلسه مدیر عامل شرکت از "معصومه آقاجانی"  مدیر امور مالی و ذی حساب طرح های عمرانی شرکت بابت اقدامات صورت گرفته در جهت شفاف سازی مالی و ارائه به موقع صورت های مالی سال 1397 با اهدای لوح، تقدیر و همچنین از "علی صفاری" به عنوان مدیر سابق دفتر طرح های زودبازده و مشارکت های مردمی، "علیرضا قاسمی" مجری سابق طرح ساماندهی آب های سطحی جنوب تهران، " محمد حسن کریمی" مجری سابق طرح سامانه جایگزین انتقال آب شرب از طالقان به استان های البرز و تهران و " محمد مهدی ایزدی یزدان آبادی" مدیر سابق دفتر درآمدزایی و تجهیز منابع شرکت آب منطقه ای تهران بابت زحمات آن ها در دوره تصدی اشاره شده با اهدای لوح، تقدیر نمود.

 لازم به ذکر است "مسعود نجفی" به عنوان مجری سامانه جایگزین انتقال آب به البرز و تهران از سد طالقان، "علی حسین معیدی نیا" به عنوان مجری طرح ساماندهی آب های سطحی جنوب تهران و "هژیر باقرنژاد" به عنوان مجری طرح تصفیه خانه های پساب منصوب  و احکام آن ها توسط مدیر عامل شرکت اعطا شد.

کد خبر: 3610
  تاریخ خبر : 11 آذر 1398
  آخرین به‌روزرسانی : 12 آذر 1398
 روابط عمومی
 692
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 83
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 3,006
  • بازدید دیروز : 10,764
  • کل بازدید : 9,681,647
  • آخرین به روزرسانی : 6 اردیبهشت 1403 00:04:30
  • شناسه IP شما : 18.117.81.240

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751