|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران عنوان کرد:

حفظ محیط زیست و گسترش سواد آبی تنها با آموزش همگانی امکان پذیر است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: ما در قبال انسان ها، جامعه و محیط زیست پاسخگو هستیم و حفظ محیط زیست و گسترش سواد آبی تنها با آموزش همگانی امکان پذیر است.

به گزارش روابط عمومی، "سید حسن رضوی" با بیان این مطلب اظهار کرد: در چهل سال اخیر دخل و تصرف انسان همواره عکس العمل طبیعت را به همراه داشته است. به نوعی که  گسترش آلاینده ها موجب شده  که گازهای گلخانه ای در جهان بیشتر از ظرفیت جو تولید شده که تبعات آن از 20 سال گذشته تاکنون قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه  ظرف 30 سال آینده 1.5 درجه در کل دنیا هوا گرم تر خواهد شد و آینده بسیار متفاوتی نسبت به گذشته خواهیم داشت، تصریح کرد: کشور ما به عنوان 10 کشور اول آلاینده و تولید کننده گازهای گلخانه ای است که در راستای کاهش گازهای گلخانه ای بایستی فکری کرده تا طبیعت را به حال طبیعی خود برگردانیم چرا که عملکرد محیط زیستی ما بیشتر تخریب و دستکاری طبیعت بوده است که در این راستا آموزش همگانی بسیار اثر بخش خواهد بود.

رضوی افزود: بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان ما آشنایی چندانی با شرایط منابع آبی کشور ندارند به همین منظور وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران درصدد گسترش سواد آبی و همچنین توجه به محیط زیست می باشند چرا که گسترش سواد سواد علمی به سود نسل آینده است.

وی با تاکید بر اینکه کتاب انسان و محیط زیست که یک فصل آن با محوریت آب به عنوان محور توسعه تالیف شده است، گام مهمی در جهت اطلاع و آگاهی رسانی دانش آموزان است، عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت معلمان می توانیم نحوه تامین و چگونگی مصرف آب را از همان ابتدا به نسل جدید آموزش داده تا به عنوان سفیران آب در خانواده بتوانند نقش مهم خود را ایفاء کنند.

وی یادآور شد: باید با برنامه ریزی های کلان بتوانیم  این آموزش های تئوری را عملی کرده تا نسلی که در حال تحصیل است با وارد شدن به جامعه  در جهت حفظ محیط زیست برآمده و انسانی باشد که ضمن زندگی کردن برای محیط خود نیز ارزش قائل باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران ضمن بیان  اینکه برگزاری چنین کارگاه های آموزشی ضرورت دلسوزی و حفظ محیط زیست را برای نسلی آگاه رقم خوداهد زد، اضافه کرد:  ایمد سات که هرکدام از این معلمان فرد موثری در آموزش و انتقال مفاهیم کتاب انسان و محیط زیست بوده و این کتاب به عنوان شروع کار است که آینده بهتر و خوشبین تری را رقم خواهیم زد.

در ادامه این نشست، "پانته آ دری" معاون آموزش و پرورش شهر تهران نیز با بیان اینکه مشارکت همه دستگاه ها در امر تربیت یکی از اصلی ترین اهدافی است که ما را به توسعه پایدار می رساند، گفت: آموزش و پرورش بدون همدلی، همکاری و کار اشراکی با سایرین نمی تواند به اهداف تعریف شده خود دست یابد.

وی ادامه داد: نظام جدید آموزش و پرورش در کشور نسبت به گذشته تغییر کرده و اصلی ترین ماموریت که به مدارس داده شده است، فراهم آوردن زمینه های یادگیری برای دانش آموزان جهت علاقه مند کردن آن ها به مطالب کتاب های درسی است.

دری با تاکید بر اینکه مقوله آب عامل حیات و خلقت محیط زیست است، افزود: داشتن مسوولیت اجتماعی هریک از معلمان کتاب انسان و محیط زیست موجب خواهد شد تا بچه ها باموضوع آب تربیت شده، به تغییر رفتار مطلوب و نسبتا پایدار رسیده و همچنین سبک زندگی درستی را در آینده پیش بگیرند.

وی همچنین اضافه کرد: زمانی می توانیم ادعا کنیم که فصل آب کتاب انسان و محیط زیست به هدف خود رسیده است که دانش آموزان خود را به عنوان سفیران آب در خانواده خود دانسته و راه کارهای اصلاح الگوی مصرف را در سبک زندگی خود پیاده کنند.

معاون آموزش و پرورش شهر تهران برگزاری چنین نشست هایی را رسیدن به راه کارهای عملی و عینی دانست و اظهار کرد: یادگیری معلمان و راهبران آموزشی و افزایش دانش آن ها در محیط های متنوع همواره تاثیر چشمگیری بر تربیت و آموزش دانش آموزان خواهد داشت و موجب می شود تا دانش آموزان جدا از بحث نمره به مقوله آب و محیط زیست به عنوان یک مسوولیت اجتماعی نگاه نمایند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: برگزاری این نشست ها و زنجیره فعالیت های مشترک میان آموزش و پرورش، شرکت آب منطقه ای تهران و همچنین شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داشته تا موفقیت های اساسی در خصوص فرهنگ سازی حفاظت از منابع آب حاصل شود.

کد خبر: 3568
  تاریخ خبر : 21 آبان 1398
  آخرین به‌روزرسانی : 5 آذر 1398
 روابط عمومی
 715
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 52
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 3,425
  • بازدید دیروز : 12,845
  • کل بازدید : 9,612,176
  • آخرین به روزرسانی : 29 فروردین 1403 11:35:33
  • شناسه IP شما : 3.142.200.226

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751