|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در هفتمین جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت صنعت آب کشور عنوان شد:

مدیریت خوب تنها با برنامه ریزی و تطبیق مداوم نتایج با اهداف حاصل می شود

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: مدیریت خوب تنها با برنامه ریزی و تطبیق مداوم نتایج با اهداف و بازخورد و اصلاح برنامه ها حاصل می شود و اگر مشکلات و چالش ها را رصد نکنیم، مدیریت معنا نخواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "سید حسن مهدوی فر"  با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز نیازمند این هستیم که علم و تجربه را در کنار هم داشته باشیم. هیچ برنامه ای به شکل کامل محقق نخواهد شد؛ چرا که خیلی از قوانین مو به مو اتفاق نخواهد افتاد و اگر هم برنامه ای کاملا صد درصد اجرا شود، یک امر اتفاقی است.

وی با بیان اینکه مدیریت اقتضایی ما را در جهت پیشبرد کارها کمک می کند، تصریح کرد: وزیر نیرو نیز گفتمان مدیریت اقتضایی را به شکل فراملی در مدیریت آب و برق اجرا می کند. داشتن یک برنامه برای رسیدن به این مهم کافی نیست، بلکه  نیازمند به یک فرایند پیوسته می باشیم.

 مهدوی فر با اشاره به اینکه در مباحثی همچون توسعه مدیریت و نیز تحول اداری بایستی حتما بازنگری هایی داشته باشیم، یادآور شد: مطابق با واقعیت های موجود باید برنامه ها، هماهنگی ها و ساماندهی هایمان را پیش ببریم.

وی همچنین ادامه داد: وزیر نیرو همواره بر این نکته اساسی تاکید داشته که هرکسی در هرنقطه ای که قرار دارد بایستی مسوولیت آن را پذیرفته و آن را به بهترین نحو ممکن به سرانجام رسانده و پاسخگو مسوولیت خود باشد تا براین اساس بتوانیم خودمان را با ترازها و رتبه های جهانی قیاس کنیم.

 مهدوی فر در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در ساختار وزارت نیرو دارای انسان سازمانی هستیم، اما چه کنیم که سازمان مان انسانی شود، عنوان کرد: اگر این دو موضوع در کنار یکدیگر جمع شوند، اتفاق چشمگیری در وزارت نیرو و مجموعه صنعت آب رقم خواهد خورد.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین با طرح کردن این موضوع که مدیران و همکاران ما را به چه می شناسند و مارا به چه باید بشناسند ، بیان کرد: مدیران باید فرایندی به مسایل نگاه کنند و در حوزه مسوولیت کاری خود خرد جمعی را همواره  مدنظر داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سطح صنعت آب 926 مدیر پایه، میانی و ارشد در رده سنی 27 تا 45 سال  داریم، افزود: استفاده کردن از این مدیران جوان اتفاق بسیار خوشایندی است و در جهت پیاده سازی نقشه اصلاح راه نظام اداری استفاده از نیروهای جوان و کارآمد بسیار مهم  می باشد. این مدیران بایستی با انگیزه بوده که نقش سازمان انسانی در این امر نیز  حائز اهمیت است.

مهدوی فر رضایت مندی مردم از نحوه خدمات دهی را بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: ماهیت به وجود آمدن یک سازمان و تشکیلات  اصولا ارائه خدمات استاندارد، یکپارچه با فرایند درست است که در این ضروری است  از خرد جمعی در بیش ترین حالت  بهره برداری نمود.

وی  افزود: هوشمندانه کار کردن سرلوحه کار مدیران باید قرار بگیرد و  بر روی موضوع سازمان انسانی توجه بیشتری داشته باشیم. اگر مدیریت با تفکر سیستمی و قابل سنجش نباشد، نتیجه بخش نخواهد بود.

مهدوی فر ادامه داد: خوب مدیریت  کردن همواره منسجم بر انجام وظایف و فعالیت ها است که در این راستا  گزارش دهی و ارتباط سازمانی مهم ترین کار یک مدیر به شمار می رود.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحو.ل اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید براینکه  فرهنگ سازمانی نیز در شرکت ها پیاده شود، گفت:  بر اساس نقشه راه اصلاح نظام اداری تبدیل دولت به دولتی کارا و اثر بخش، توجه به مباحث علوم اجتماعی و قرار گرفتن اهداف فارغ از نگاه سیاسی از جمله مواردی است که مدیران به آن توجه ویژه ای بایستی داشته باشند.

وی یادآور شد: توجه خاص به کارمندان، توسعه دولت الکترونیک و بهره برداری حداکثری از ظرفیت و پتانسیل فناوری های نوین، تحقق بالای 80 درصد در خصوص برنامه ها، داشتن ابزارهای نظارتی و  ایجاد کمیسیون های تخصصی و کارآمد نیز از دیگر موارد راهبردهای نقشه راه اصلاح نظام اداری است.

مهدوی فر ضمن اشاره به اینکه بی تفاوتی، همان بی تعلقی به محیط کار است که از آن باید بپرهیزیم، تصریح کرد: هرکسی بایستی بر اساس وظایف محوله خود مسوولیت پذیر بوده و موجبات ارتقاء سازمان خود را فراهم کند.

 مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران همکاری، همراهی و همدلی را فاکتور بسیار موثری  در تشکیلات سازمانی عنوان کرد و ادامه داد: مدیران باید بدانند چگونه تفکر راهبردی در مدیریت داده ها در صنعت را  شکل داده و از انجام کار حزبی و جناحی بپرهیزیم.

وی  با تاکید بسیار بر استفاده از مدیریت داده ها عنوان کرد: برای تصمیم گیری، انطباق ، ارائه خدمات به مشتری، اطمینان از پایبندی به استانداردهای صنعت، سیاست های امنیتی و توجه به نیازهای مشتریان  داخلی  و خارجی سازمان و ارائه داده به ذی نفعان  نیازمند داده های درست و به روز می باشیم.

مهدوی فر در پایان خاطر نشان کرد: اطلاعات باید دارای اعتبار و زمان مشخص بوده، واحد تولید کننده  و محل تولید، محل مصرف، روش و مدل جهت سنجش اعتبار و صحت سنجی و کیفیت اطلاعات مشخص باشد.

گفتنی است، در پایان این نشست حاضرین در خصوص مباحثی از قبیل نقش معاونین برنامه ریزی در توسعه مدیریت و تحول اداری صنعت، جایگاه سرمایه اجتماعی در صنعت آب، تبدیل دولت به دولتی کارآمد و اثر بخش، نحوه هدف گذاری ها برای انجام برنامه ها با رویکرد شفاف سازی و هم سویی و غیره به مباحثه پرداخته و  پاسخ های لازم از سوی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران ارائه شد.

کد خبر: 2818
  تاریخ خبر : 18 آذر 1397
 الهامی منش
 581
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 55
  • بیشترین بازدید همزمان : 728
  • بازدید امروز : 17,634
  • بازدید دیروز : 28,217
  • کل بازدید : 9,422,027
  • آخرین به روزرسانی : 7 فروردین 1403 15:55:43
  • شناسه IP شما : 54.211.203.45

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تهران، بلوار کشاورز، خیابان حجاب
  • کدپستی : 1415615441
  • تلفن : 02181751
  • فاکس : 02188966555
  • پست الکترونیکی : info[at]thrw.ir
  • پیامک : 50002405
  • تلفن گویا : 02181751